صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۲:۰۶
  • پنجشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 01 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۲ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 March 14
کد خبر: ۸۰۷۵۴

زمان واریز سود سهام عدالت + مبلغ سود سهام عدالت سال 98

احتمالا تا پایان هفته جاری واریز سود سهام عدالت صورت میگیرد و مشاور اجرایی سهام عدالت در شرکت سپرده گذاری مرکزی جزئیات مبلغ سود سهام عدالت سال 98 و زمان واریز سود سهام عدالت را اعلام کرد.

به گزارش راهبرد معاصر مشاور اجرایی سهام عدالت در مورد زمان واریز سود سهام عدالت گفت که در حال حاضر شرکت سپرده گذاری مرکزی سود سهام عدالت را از سوی شرکت ها دریافت نکرده است به همین دلیل واریز سود سهام عدالت با تاخیر رو به رو شد. اگر این شزکت ها سود سهام عدالت را زودتر واریز کنند تا قبل سال جدید واریز سود سهام عدالت انجام میگیرد.احتمالا تا پایان هفته جاری واریز سود سهام عدالت انجام میگیرد .

 

مبلغ سود سهام عدالت میزان 200 الی 400 هزارتومان تعیین شد. کسانی که دارای سهام عدالت 500 هزار تومانی هستند سود سهام عدالتشان مبلغ 200 هزارتومان و دارندگان سهام عدالت یک میلیونی 400 هزارتومان سور سهام عدالت دریافت می کنند.رئیس سازمان بورس پس از شیوه پرداخت سود سهام عدالت ، مبلغ سود سهام عدالت را تشریح کرد و زمان واریز سود سهام عدالت مشخص شد.

 

تاکنون به مشمولان سهام عدالت سه دوره سود پرداخت شده است به این ترتیب که در سال ۱۳۹۵ به ازای یک میلیون تومان سهم ۱۵۰ هزار تومان، در سال ۱۳۹۶، ۱۷۵ هزار تومان و در سال ۱۳۹۷، ۲۰۵ هزار تومان پرداخت شد. بنابراین سودی که امسال پرداخت می شود متعلق به سال ۱۳۹۸ و چهارمین دوره پرداخت سود است.

 

پرداخت سود سهام عدالت سال ٩٨

مشاور اجرایی سهام عدالت در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: با توجه به عدم واریز سود از سوی شرکت‌های سرمایه‌پذیر به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی، نمی‌توان اعلام کرد که در چند روز مانده به پایان سال، سود به حساب مشمولان سهام عدالت پرداخت می‌شود یا به سال آینده موکول خواهد شد.

محمدرضا پوررضایی مشاور اجرایی سهام عدالت در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی عنوان کرد: لازمه پرداخت سود مشمولان سهام عدالت، واریز سود به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی است. تا زمانی که فرآیند پرداخت سود از طریق شرکت های سرمایه پذیر تکمیل نشود نباید در انتظار پرداخت سود به حساب مشمولان سهام عدالت بود.

پوررضایی افزود: با توجه به وضع موجود نمی توان اعلام کرد که در چند روز مانده به پایان سال، سود به حساب مشمولان سهام عدالت پرداخت می شود یا به سال آینده موکول خواهد شد. شرکت سپرده گذاری به صورت روزانه پیگیر واریز هر چه زودتر سود از سوی شرکت های سرمایه پذیر است.سود سهام عدالت به محض واریز به حساب شرکت سپرده گذاری به حساب سهامداران پرداخت می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای سهامداران با دارایی ٥٣٢ هزار تومان رقم ٢٠٠ هزار تومان و افراد دارای سهام یک میلیون تومان دو برابر سهام ٥٣٢ هزار تومانی سود دریافت خواهند کرد و مبلغ ٤٠٠ هزار تومان به حساب آنها واریز می شود.

پوررضایی ادامه داد:در حال حاضر، فقط باید مرحله نقل و انتقال سود سهام انجام شود و بعد از آن بلافاصله اقدام به توزیع سود بین مشمولان سهام عدالت خواهیم کرد.زمان واریز سود سهام عدالت قابل پیش بینی نیست و اکنون به هیچ عنوان نمی توان زمان مشخصی را برای پرداخت سود سال ٩٨ سهام عدالت اعلام کرد. ممکن است بخشی از سود سهام عدالت در چند روز آینده و بخش دیگر در سال ١٤٠٠ واریز شود، این موضوع وابسته به نحوه واریز سود از سوی شرکت ها است.

وی افزود: ٦٠ درصد از سهامداران سجامی شده اند اما باقی سهامداران به دلیل عدم اقدام به ثبت نام در سجام شماره حسابی را برای پرداخت سود اعلام نکرده اند؛ بنابراین سهامدارانی که در سجام ثبت نام و شماره شبا اعلام کرده اند واریز سود برای آنها با سرعت بیشتری صورت می گیرد.

پوررضایی درباره نحوه پرداخت سود سهام عدالت افرادی که در سجام ثبت نام نکرده اند،اشاره کرد: بارها اعلام کرده ایم که سهامداران هر چه زودتر برای سجامی شدن اقدام کنند؛ بنابراین سود این افراد به دلیل عدم ارائه شماره حساب از طریق سازمان خصوصی سازی انجام می شود.

هفته گذشته "محمدعلی دهقان دهنوی"، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد:، سود سهام عدالت برای عملکرد سال ۹۸ قبل از عید به صورت متمرکز به حساب مشمولان سهام عدالت واریز می‌شود. تلاش بر این است که قبل از عید ۱۴۰۰ سود سهام عدالت به حساب مشمولان واریز شود، البته بستگی به این دارد که چه میزان از سود تقسیم شده شرکت‌های سرمایه‌پذیر دریافت و تجمیع شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: به هر حال هر میزان از سود که دریافت شود، قبل از عید به حساب مشمولان واریز می‌شود و باقیمانده سود بعد از عید ۱۴۰۰ به حساب‌شان واریز خواهد شد.

 

مبلغ سود سهام عدالت سال 99

محمد علی دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بعد از نشست با مدیران بورسی در جمع خبرنگاران بیان کرد: نتیجه جلسه این بود که همراهی تمام نهادهای مالی برای تقویت و توسعه و رونق بازار لازم است.

دهنوی با اشاره به میزان سود سهام عدالت افراد گفت: سود چه برای کسانی که روش مستقیم و چه برای افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کردند، اگر نفروخته باشند تقریبا ٢٠٠هزار تومان محقق می‌شود و سودی که شرکت‌های سرمایه گذاری تصمیم گرفتند به سهامداران خود بدهند ٢٠٠هزار تومان است.

وی درباره توزیع سود سهام عدالت بین سهامداران هم افزود: تقسیم سود توسط شرکت ها به پایان رسیده و شرکت های تقسیم سود را تا پایان سال در وجه سپرده گذاری مرکزی پرداخت می کنند و آن بخشی از ۲۰۰ هزار تومان که تا پایان سال نهایی شد توزیع خواهد شود.

رئیس سازمان بورس گفت: شماره حساب افراد با توجه به مباحث سجام در اختیار است و از طریق سپرده گذاری مرکزی واریز می شود و با توجه به اطلاعات در سجام می فهمیم که هر شخص چه میزان سهام دارد و از طرف شرکت سپرده گذاری مرکزی پرداخت می شود.

وی افزود: اگر شرکت های سپرده گذاری همکاری نکنند ممکن است بخشی از واریز به آن طرف سال موکول شود.

رئیس سازمان بورس در خصوص سود سهام عدالت افرادی که یک میلیون تومان سهم دارند؟ گفت: برای آنان دو برابر۲۰۰ هزار تومان یعنی تقریبا ۴۰۰ هزار تومان سود پرداخت خواهد شد.

وی گفت: مکانیزم اوراق تبعی یک مکانیزم بیمه سهم است که اگر شما یک نماد را بخرید با توجه به شرایطی که گفته می شود اوراق تبعی داده می شود و تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۱ صورت می گیرد.

 

مبلغ واریز شده به حساب سهامداران، ارتباطی به سود سهام عدالت ندارد

هفته گذشته خبری در برخی از رسانه‌ها مبنی بر واریز سود ۷.۵ میلیون نفر از سهامدار خرد سهام عدالت منتشر شد که در این زمینه حسین قشمی اعلام کرد: اکنون بسیاری از سهامداران که جزو مشمولان سهام عدالت هستند، در انتظار پرداخت سود هستند. اما باید اعلام کرد، سودی که در چند وقت اخیر به حساب سهامداران پرداخت شده است، هیچ ارتباطی به سود سهام عدالت ندارد.

وی خاطرنشان کرد: موضوع مطرح شده در خصوص توزیع سود شرکت‌ها بوده است که در راستای اختیارات شرکت سپرده‌گذاری انجام و به حساب سهامداران شرکت‌های بورسی و فرابورس پرداخت شده است.

قشمی خاطرنشان کرد: از سال ۹۷ شرکت سپرده‌گذاری در تلاش بوده است تا سامانه جامع توزیع سود را در اختیار داشته باشد و از این طریق سودهای شرکت بورس و فرابورس که در کدال اعلام می‌شود را به حساب سهامداران پرداخت کند.

مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با بیان اینکه شرکت سپرده‌گذاری به دنبال این است تا سهامداران دیگر برای دریافت سود نقدی به صورت سنتی اقدام نکنند، گفت: عده‌ای نسبت به دریافت سود اطلاعاتی پیدا نمی‌کنند یا حتی برخی از سودها به دلیل پایین بودن رقم آنها توجیه اقتصادی برای پیگیری سود ندارد.

وی ادامه داد: سهامدارانی که در سامانه سجام ثبت‌نام کرده باشند، اطلاعاتشان در اختیار شرکت سپرده‌گذاری قرار می‌گیرد تا سود شرکت‌ها به حسابشان پرداخت شود و تاکنون سود ۱۳۰ شرکت که دارای سهامداران زیادی بوده‌اند، پرداخت شده است.

قشمی خاطرنشان کرد: بعد از برگزاری مجامع عمومی شرکت‌ها، اگر سودی در این جلسه مصوب شده باشد، شرکت‌ها به مدت هشت ماه فرصت دارند تا سود اعلام شده را پرداخت کنند.

مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اظهار داشت: در یک سال گذشته شرکت‌هایی که به دنبال پرداخت سود از طریق شرکت سپرده‌گذاری بودند، مبلغ را به حساب شرکت واریز کردند و در انتها مبلغ مدنظر به حساب مشمولان سهامداران پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: اکنون ۹۵ درصد از سهامداران هر شرکتی سجامی شده‌اند؛ بنابراین سامانه سجام بهترین روش برای پرداخت سود شرکت‌ها محسوب می‌شود.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: