صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - 2019 April 11
کد خبر: ۸۳۴۳

آمریکا «جولیان آسانژ» را متهم کرد

وزارت دادگستری آمریکا موسس وب‌سایت ویکی‌لیکس که امروز بازداشت شد را متهم کرد. د.
به گزارش  راهبرد معاصر ، وزارت دادگستری آمریکا «جولیان آسانژ»، موسس وب‌سایت افشاگر «ویکی‌لیکس» را به کمک به «چلسی (بردلی) منینگ»  برای سرقت اطلاعات طبقه‌بندی‌شده متهم کرد.

«چلسی منینگ»، سال ۲۰۱۰ هنگام خدمت در ارتش آمریکا به اتهام در اختیار قرار دادن اطلاعات طبقه‌شده به وب‌سایت ویکی‌لیکس بازداشت شد.

آسانژ در ساعات آغازین بامداد پنجشنبه توسط پلیس انگلیس از سفارت اکوادور بیرون آورده شده و دستگیر شد. دولت انگلیس اعلام کرده بازداشت آسانژ به درخواست آمریکا صورت گرفته است.

طبق گزارش روزنامه «دیلی‌بیست»، وزارت دادگستری آمریکا با تأیید اظهارنظر دولت انگلیس گفته دستگیری آسانژ به دلیل اتهام او در خصوص نفوذ به رایانه‌های پنتاگون برای دسترسی به اطلاعات محرمانه صورت گرفته است.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای خاطرنشان کرده است: «در کیفرخواست صادر شده ادعا شده که آسانژ مارس سال ۲۰۱۰ مرتکب توطئه‌ای به همراهی چلسی مننیگ، تحلیلگر سابق اطلاعاتی در ارتش آمریکا شد و تلاش کرد به او برای دستیابی به رمز ذخیره شده در رایانه‌های وزارت دفاع آمریکا کمک کند.»

 منینگ بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ بازداشت شد. او یکبار دیگر از ۸ مارس ۲۰۱۹ به دلیل امتناع از حضور در دادگاه و شهادت علیه جولیان آسانژ بار دیگر بازداشت شده است.

وزارت دادگستری آمریکا مدعی شده هنگامی که منینگ به رایانه‌های پنتاگون دسترسی پیدا کرد آسانژ او را به انتشار اطلاعات بیشتر ترغیب کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: