صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 May 10
کد خبر: ۸۷۳۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
اخبار فرهنگیان

 خبر مهم درباره استخدام چندین هزار معلم در آموزش و پرورش

یک نماینده مجلس از تخصیص اعتبار ویژه برای استخدام چندین هزار معلم در آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر چند روز پیش بود که معاون حقوقی وزارت آموزش و پرورش در راستای جذب معلم در اموزش و پرورش از برگزاری دو آزمون استخدامی آموزش و پرورش خبر داد و اعلام کرد که حدود 27 هزار معلم جذب خواهند شد. حالا امروز ولی اسماعیلی گرمی نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از اختصاص اعتبارات ویژه برای جذب معلمان خبر داده است. به گفته او در لایحه بودجه 1400 اعتبار ویژه‌ای برای بهبود وضعیت معلمان و جذب چندین هزار معلم در آموزش و پرورش که در نوبت استخدام هستند، اختصاص داده شده است. در این میان اعتباری نیز برای دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته شده است.

 

 

برگزاری دو آزمون استخدام آموزش و پرورش در سال 1400

اسم احمدی لاشکی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، افزود: آزمون اول را که سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌کند مربوط به دانش آموختگان سایر دانشگاه هاست که حدود ۲۷ هزار و ۳۰۰ نفر جذب خواهند شد. وی اضافه کرد: پذیرش این افراد براساس ۷۰ درصد نمره کسبی و ۳۰ درصد مصاحبه خواهد بود.

آقای احمدی لاشکی ادامه داد: از مربیان نهضت سوادآموزی مشمول استخدام که سال گذشته در آزمون استخدامی آموزش پرورش شرکت نکرده اند و همچنین معلمان خرید خدماتی، قرآنی و طرح امین نیز امسال آزمون استخدامی مجزا در خرداد گرفته خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش سال گذشته ۲۷ هزار نفر سهمیه استخدامی داشت که همه این افراد جذب نشدند و افراد باقی مانده که حدود ۷ هزار نفر هستند به ظرفیت استخدام امسال افزوده می‌شوند و ۴ هزار و ۷۰۰ نفر از این سهمیه نیز مربوط به ایثارگران است.

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرروش گفت: ۴ هزار نفر از افرادی که سال گذشته در آزمون استخدامی آموزش و پرورش پذیرفته شدند، ولی به دلیل کمبود ظرفیت پذیرش استخدام نشده اند نیز امسال به عنوان تکمیل ظرفیت سهمیه امسال به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد.

آقای احمدی لاشکی با اشاره به اینکه امسال ۱۰۰ هزار معلم وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شود افزود: ۸۰ هزار نفر از این معلمان مشمولان مصوبه استخدامی مجلس و ۲۰ هزار نفر نیز داوطلبان کنکور سراسری خواهد بود.

وی ادامه داد: معلمان غیر رسمی مشمول استخدام دوره یکساله و معلمان پذیرفته شده از کنکور سراسری دوره ۴ ساله را در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی خواهند گذراند.معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرروش با تاکید براینکه استخدام معلمان در آموزش و پرورش و با توجه جمعیت دانش آموزی خواهد بود گفت: جمعیت دانش آموزی در سال ۱۴۰۳ به ۱۶ میلیون نفر خواهد رسید و از آن زمان به بعد با کاهش جمعیت دانش آموزی روبرو خواهیم بود.

 

 

جذب حدود ۱۰ هزار قبولی کارنامه سبز در آموزش و پرورش

محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملتبا اشاره به نشست مشترک خود با وزیر آموزش و پرورش و معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع این وزارتخانه برای حل مشکل کارنامه سبزها، عنوان کرد: در این نشست مقرر شد، ظرفیت باقی‌مانده سهمیه‌ها بر اساس فاکتورهای رشته، جمعیت و به صورت منطقه‌ای مورد ارزیابی قرار گیرد تا نسبت به جذب هر یک از متقاضیان با لحاظ آزمون بومی اقدام شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سازمان امور استخدامی مجوز ردیف‌های استخدامی کارنامه سبزها را بر اساس شاخصه‌‎های نام برده صادر کرده و وزارت آموزش و پرورش باید بر اساس رشته، جنسیت، بومی گزینی و اخذ سهمیه منطقه مد نظر کارنامه سبزها را جذب کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: بر اساس مذاکرات صورت گرفته با سازمان امور استخدامی و وزارت آموزش و پرورش، پیش بینی می‌شود حدود 10 هزار کارنامه سبز از محل این مجوز، جذب آموزش و پرورش شوند.

وحیدی تصریح کرد: بر اساس جداول سازمان سنجش و کارنامه داوطلبان، مقرر شد؛ لیست پذیرفته شدگان در هر استان‌ احراز تا اگر فردی تمایل به حضور در استان و منطقه پذیرفته شده را نداشت اولویت به داوطلب بومی همان استان اعطا شود.

وی یادآور شد: هر استان به نسبت سهمیه باقی مانده، سهم خود را از جذب کارنامه سبزها دارد و این سهم برای هر استان محفوظ خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: یکی دیگر از درخواست‌های کارنامه‌ سبزها مربوط به آزمون‌ سال‌های گذشته بود که در این رابطه نیز مقرر شد وزارت آموزش و پرورش ظرفیت‌های باقی مانده از سال‌های گذشته را نیز برای جذب کارنامه سبزهای داوطلبان همان سال مورد بررسی قرار دهد. در واقع با این تصمیم ظرفیت‌های سال 99 و 98 تداخلی با یکدیگر نخواهد داشت.

 

 

صدور مجوز جذب 30 هزار معلم حق التدریس 

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی از صدور مجوز استخدام ۳۰ هزار معلم با پیگیری‌های مجلس به ویژه کمیسیون آموزش در هفته معلم خبر داد. محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به صدور مجوز استخدام برای ۳۰ هزار معلم در آستانه هفته معلم، اظهار کرد: بر اساس مصوبه مجلس در 1397 تبدیل وضعیت نیروهای غیررسمی پیش از سال 1392 در دستور کار سازمان امور استخدامی و وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر این اساس، اقدامات لازم برای جذب این معلمان که حدود 88 هزار نفر بودند، آغاز و به تدریج معلمان از ناحیه این مصوبه به صورت رسمی با آموزش و پرورش همکاری خود را ادامه دادند.

 

وی با یادآوری اینکه حدود 30 هزار معلم از ناحیه قانون تعیین تکلیف نیروهای بلاتکلیف در آموزش و پرورش باقی مانده بودند، گفت: تا کنون مجوز استخدام معلمان در دو مرحله صادر شده و باقی مانده این عزیزان نیز که شامل 30 هزار نفر می‌شوند در هفته معلم به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: البته همه این معلمان در حال حاضر به صورت حق التدریس با آموزش و پرورش در حال همکاری هستند؛ لذا جذب این عزیزان در مشکل کمبود معلم در آموزش و پرورش تأثیری ندارد، بلکه فواید و مزیت‌های دیگری را برای معلمان و سیستم و آموزش کشور خواهد داشت.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
امسال جذب از طریق کنکور ۲۵۰۰۰ هزار نفر هالو یکم شرف داشته باشین ۲۵۰۰۰۰