صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۲۹ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 May 13
کد خبر: ۸۷۷۷۷

جزئیات افزایش حقوق دانشجو معلمان

وضعیت حقوق اردیبهشت ماه دانشجو معلمان به چه صورت خواهد بود؟ آیا واریزی آنها افزایش پیدا خواهد کرد؟

به گزارش راهبرد معاصر چند روز اطلاعیه ای درباره صدور حکم و افزایش حقوق ۱۴۰۰ معلمان از سوی مرکز هماهنگی حوزه وزارتی منتشر شد که بر اساس آن اشکال ایجاد شده در بخشنامه اعمال ضریب افزایش حقوق کارکنان در سال ۱۴۰۰ در جلسه امروز هیئت دولت برطرف شده و مصوبه قبلی دولت اصلاح شده است  و قرار شد ظرف ۲۴ ساعت احکام کارگزینی کلیه پرسنل استان اقدام و حقوق اردیبهشت ماه بر اساس احکام جدید محاسبه و بارگزاری صادر شود. همچنین احکام دانشجو معلمان صادر شده است و بر اساس اساس احکام جدید مبلغ حکم در سال ۱۴۰۰ برابر ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که نسبت به حکم قبلی افزایش ۷۰۰ هزار تومانی را داشته است. علاوه بر این معقوات فروردین و اردیبشهت ماه هم یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

به نظر می رسد وضعیت حقوق اردیبهشت ماه دانشجو معلمان دوحالت دارد . حالت اول  که احتمال آن زیاد است با توجه به این که  اکثرا احکام صادر شده حقوق این ماه دانشجو معلمان بر اساس احکام صادر شده است که 4 میلیون و 200 هزار تومان جمع پرداختی ها خواهد بود. با توجه به این که  هنوز جلسه هئیت امنا برای برگزاری درصد جدید برگزار نشده است میزان کسریات 25 درصد است که  حدود 875هزار تومان است. بنابراین  خالص دریافتی دانشجویان بین 2 میلیون و 500 تومان تا 3میلیون تومان خواهد بود.

حالت دوم  این است که اگر بر اساس حکم قبلی پرداخت شود و بازهم کسورات 25درصد در نظر گرفته شود واریزی بین یک میلیون و 600 تا 1 میلیون و 900 تومان خواهد بود. 

 

اطلاعیه درباره صدور حکم و افزایش حقوق۱۴۰۰

به استحضار می رساند با تلاش و پیگیری مقام عالی وزارت اشکال ایجاد شده در بخشنامه اعمال ضریب افزایش حقوق کارکنان در سال ۱۴۰۰ در جلسه امروز هیئت دولت برطرف شده و مصوبه قبلی دولت اصلاح شد.

بر این اساس نگارش جدید صدور احکام کارگزینی تا ساعتی دیگر از طریق مرکز برنامه ریزی نیروی انسانی در ftp استان ها قرار می گیرد , خواهشمند است با عنایت به اهمیت موضوع و محدودیت زمانی، با بسیج کلیه نیروهای ذیربط، حداکثر ظرف ۲۴ ساعت آینده نسبت به صدور احکام کارگزینی کلیه پرسنل استان اقدام و حقوق اردیبهشت ماه را بر اساس احکام جدید محاسبه و بارگزاری فرمایید.

در صورت بروز هرگونه مشکل در دریافت نگارش جدید، نصب، صدور احکام و تنظیم حقوق اردیبهشت ماه، مراتب را با فوریت در هر ساعتی از شبانه روز به اینجانب، جناب آقای سلیمان زاده و یا جناب آقای اللهیار اعلام فرمایید تا موانع و مشکلات برطرف شود.در هر صورت حقوق اردیبهشت ماه کلیه پرسنل باید با اعمال ضریب افزایش حقوق سال ۱۴۰۰ محاسبه و پرداخت شود .

ارسال نگارش جدید صدور احکام معلمان

ارسال نگارش جدید صدور احکام به ادارات اشکال ایجاد شده در بخشنامه اعمال ضریب افزایش حقوق کارکنان در سال ۱۴۰۰ برطرف شده است و نگارش جدید صدور احکام کارگزینی به استان ها ارسال شده است. شایان ذکر است ظرف ۲۴ ساعت آینده احکام کارگزینی کلیه پرسنل صادر و حقوق اردیبهشت ماه را بر اساس احکام جدید محاسبه خواهد شد.

 

حقوق معلمان در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی با اشاره به افزایش حقوق معلمان گفت: افزایش حقوق ۲۵درصدی برای همه کارکنان در بودجه سال ۱۴۰۰ لحاظ شده است و برای حقوق بالای ۱۰ میلیون تومان به طور مساوی ۲ و نیم میلیون تومان افزایش حقوق در نظر گرفته می‌شود.

او ادامه داد: در رابطه با حقوق معلمان آنچه در لایحه بودجه ۱۴۰۰ آمده است، موضوع رتبه بندی معلمان است که در حال حاضر در تبصره ۲ بند «و» است و دیگری اعمال مدرک فرهنگیان است.

فلاحی در خصوص بودجه دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مبالغی را برای دانشگاه فرهنگیان در استانها در نظر گرفته است که از سطح ۳ و ۴ میلیارد تومان تا بالاتر در نظر گرفته شده است؛ بنابراین اگر دانشگاه فرهنگیان بگوید که به دلیل نبود بودجه، ظرفیت خود را افزایش نمی‌دهد، حرف اشتباهی است و موظف به گرفتن سالی ۲۵ هزار دانشجو معلم است.

او ادامه داد: البته در این دو سال افزایش کمی این دانشگاه انجام شده است و به دلیل مشکل افزایش کیفی و جبران چند سال گذشته ظرفیت، مجبور به کمک از نیروهای حق التدریسی، نهضتی و سرباز معلم‌ها شدند. علت کم بودن ۱۲۷ هزار معلم هم در کمبود بودجه این دانشگاه نبوده بلکه در کم کاری دانشگاه فرهنگیان است

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: