صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۳۶ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 May 13
کد خبر: ۸۷۷۸۴

توقف امکان خرید از تسلا با بیت کوین

ایلان ماسک اعلام کرد قصد دارد فروش محصولات شرکت تسلا با بیت کوین را متوقف کند.

به گزارش راهبرد معاصر ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا با انتشار توئیتی در حسابش اعلام کرد که فروش اتومبیل‌های الکترونیکی این شرکت با بیت کوین را متوقف کرده است. او هدفش از این توقف را نگرانی در مورد آسیب‌های زیست محیطی عنوان کرده است. استفاده از بیت کوین در معاملات شرکت تسلا از چند هفته پیش یعنی اواخر ماه مارس آغاز شده بود و البته گزینه‌های پرداخت سنتی نیز همچنان وجود داشت. ۴۹ روز پیش ایلان ماسک نظر دیگری درباره استفاده از بیت کوین داشت و حالا همه چیز تغییر کرده و نگرانی‌های دیگری دارد.

بیت کوین در سرازیری کاهش قیمت

کمی پس از انتشار توئیت ماسک،  بیت کوین کاهش قیمت ۱۰ درصدی را تجربه کرد که تحلیلگران بازار ارز دیجیتال این افت قیمت را به توئیت مدیرعامل تسلا مربوط دانستند. در حال حاضر قیمت بیت کوین حدود ۱۲.۲۴ درصد کاهش داشته است. اوایل سال جاری میلادی تسلا ۱.۵ میلیارد دلار روی بیت کوین سرمایه گذاری کرد و کارشناسان حوزه دیجیتال این سرمایه گذاری را دلیل رشد بی سابقه قیمت این ارز دانستند، در آن زمان قیمت بیت کوین در عرض ۲۴ ساعت افزایش بسیار چشمگیری داشت و باعث شد که رکورد شکن شود.

ماسک نگران محیط زیست

اکنون و پس از گذشت چند ماه، مدیرعامل تسلا نگران آسیب‌های محیط زیستی و مصرف بیشتر سوخت‌های فسیلی شده و امکان خرید خودرو‌های این شرکت با بیت کوین را متوقف کرد. ماسک به دنبال ارز‌های دیجیتالی است که کمتر از یک درصد انرژی بیت کوین را مصرف کنند. او در این باره می‌گوید که ارز‌های دیجیتالی می‌توانند آینده خوبی داشته باشد و به آن‌ها امیدوار است، اما در کنار این مسائل نگران محیط زیست نیز است. استخراج بیت کوین ممکن است خطرات غیرقابل جبرانی را برای محیط زیست به همراه داشته باشد.

ایلان ماسک تصمیم دارد استفاده از بیت کوین را تا زمانی که بشود آن را با منابع انرژی پایدار استخراج کرد، تعلیق کند. استخراج ارز رمزنگاری شده با استفاده از رایانه‌هایی است که برای حل معما‌های پیچیده ریاضی با ماشین‌های دیگر رقابت می‌کنند که این یک فرآیند بسیار پر انرژی است.

شایان ذکر است که در حال حاضر امکان خرید خودرو‌های تسلا در سایت این شرکت با بیت کوین وجود دارد و این تصمیم هنوز اجرایی نشده است./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: