صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۴۷ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - 2021 June 01
کد خبر: ۹۰۲۸۰

محسن رضایی چند بار کاندید شده است؟

محسن رضایی یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری 1400 است. او برای چندمین بار وارد کارزار انتخالات ریاست جمهوری شده است.

به گزارش راهبرد معاصر محسن رضایی در آخرین روز ثبت نام انتخابات 1400 وارد وزارت کشور شد و حالا جزو 7 نفری است که از سوی شورای نگهبان تائید صلاحیت شده است. حالا محسن رضایی انتخابات 1400 را پیش رو دارد و در حال رقابت با سایر نامزدهای اننتخاب برای کسب بیشتر آرا است. در حال حاضر نامزدهای انتخابات 1400 در حال انجام تبلیغات انتخاباتی هستند و تلاش می کنند تا برنامه ها و ویژگی های خود را به مردم عرضه کنند. یک ویژگی محسن رضایی او در میان رقبای خود بی همتا است و آن این که او سابقه 4 بارحضور در انتخابات ریاست جمهوری را دارد. او پیشتر در انتخابات نهم، دهم ویازدهم ریاست جمهوری شرکت کرده و موفق به کسب آرا مورد نیاز نشده بود. او با ثبت نام در انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری 1400 برای چهارمین بار نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده است.

 

 

بیوگرافی محسن رضایی نامزد انتخابات 1400

محسن سبزوار رضایی میرقائد، مشهور به محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، متولد شهر مسجد سلیمان در استان خوزستان، استاد دانشگاه امام حسین (ع) است و سابقه ۴ حضور در انتخابات ریاست جمهوری را در کارنامه خود دارد.در سن بیست و هفت سالگی و در اولین ماه‌های جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۰، به فرمان امام خمینی (ره) به فرماندهی سپاه پاسداران ایران منصوب شد. امام حکم فرماندهی رضایی را با نام محسن رضایی صادر کرد و بعد از آن زمان بود که رضایی نامش را رسماً به محسن رضایی میرقائد تغییر داد و شناسنامه المثنی گرفت. وی در دوران جنگ به فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزیده شد و این سمت را در طول جنگ هشت ساله ایران و عراق برعهده داشت.

 

شروع فعالیت‌ های سیاسی محسن رضایی

 

محسن رضایی بعد از کناره‌گیری از فرماندهی سپاه پاسداران در سال ۱۳۷۶ از حضور در همه نیروهای نظامی کناره گیری کرد و وارد دنیای سیاست شد. در سال ۱۳۷۶ با حکم رهبر معظم انقلاب، به سمت دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شد و به ریاست کمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت برگزیده شد و در این سال‌ها فعالیتش را در مجمع تشخیص مصلحت نظام متمرکز کرده‌است. از کارهای او در این شورا می‌توان به نقش او در تدوین سند چشم انداز بیست ساله ایران و نیز اصلاح قانون سرمایه‌گذاری خارجی در مجمع تشخیص مصلحت اشاره کرد.

 

 

ثبت نام محسن رضایی در نهمین انتخابات ریاست جمهوری

محسن رضایی در سال ۱۳۷۸ خود را کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در تهران کرد و در فهرست «ائتلاف خط امام و رهبری» (معروف به جناح راست) قرار داشت، اما موفق به کسب آرای لازم نشد.او همچنین در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۴ نیز با شعار انتخاباتی «دولت عشق» حضور یافت، اما دو روز پیش از برگزاری انتخابات کناره‌گیری خود را اعلام کرد و در بیانیه‌ای که در آن زمان منتشر کرد، دلیل کناره‌گیری خود را «جلوگیری از پراکندگی آرای مردم» در اثر کثرت نامزدها عنوان کرد.

ثبت نام محسن رضایی در دهمین انتخابات ریاست جمهوری

رضایی یکی از نامزدهای دوره دهم ریاست جمهوری ایران نیز بود و در بین نامزدهای رسمی انتخابات، آخرین فردی بود که به صحنه وارد شد. رضایی با ایده «دولت ائتلافی» و بصورت مستقل وارد انتخابات شد و نفر سوم از بین کاندیداهای چهارگانه شد. محسن رضایی پس از انتخابات به نتایج اعلام شده اعتراض کرد و آن را مورد تأیید قرار نداد. اما بعد، از اعتراض خود منصرف شد.

 

 

ثبت نام محسن رضایی در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری

محسن رضایی در تاریخ ۱۴ اسفند ۹۱ در جمع مردم شهر دیواندره استان کردستان، به طور رسمی کاندیداتوری خود را اعلام کرد. رضایی در جمع مردم دیواندره گفت: پیشنهاد شده بود در تهران کاندیداتوری خود را اعلام، تا از امکانات وسیع رسانه‌ای استفاده کنم اما با اعلام کاندیداتوری در این شهر، بر رویکردم نسبت به پیشرفت و توسعه همه‌جانبه کشور و حل مشکلات مردم تاکید می‌کنم. همچنین ابوالقاسم رئوفیان، مسئول ستاد انتخاباتی "جبهه ایستادگی"، پس از معرفی محسن رضایی به عنوان کاندیدای این جبهه، شعار انتخاباتی رضایی را "دولت فراگیر و جامعه امید" اعلام کرد. وی جز ۸ فردی بود که صلاحیت آنها برای انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان تأیید شد.

 

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: