صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۰ تير ۱۴۰۰ - 2021 July 11
کد خبر: ۹۴۹۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

نحوه ثبت نام در سامانه سلامت salamat.gov.ir

 ثبت نام در سامانه Salamat gov برای متولدین 1335  و قبل از آن فعال شده است. در ادامه می توانید جزئیات و شرایط ثبت نام در سامانهsalamat.gov.ir را بخوانید.

به گزارش راهبرد معاصر از بیستم تیرماه ثبت نام واکسن کرونا در سامانه Salamat gov برای متولیدن 1335 و قبل آغاز شد. بر این اساس متقاضایان دریافت واکسن  در این بازه سنی یعنی 65 سال به بالا می توانند با مراجعه به سامانه salamat gov ir ثبت نام کنند. متقاضایان پس از ثبت نام در سامانه سلامت salamat gov ir باید منتظر دریافت پیامک برای مراجعه به مراکز واکسیناسیون باشند و از مراجعه حضوری برای تعیین وقت تزریق واکسن خودداری کنند. به گفته علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد مقابله با کرونا واکسیناسیون گروه سنی 68 سالا به بالا از دوشنبه 21 تیر ماه آغاز می شود. سامانهsalamat.gov.ir کار خود را از 18 اردیبهشت با ثبت نام متولیدن 1320 و قبل آغاز کرد. در ادامه می توانید جزئیات ثبت نام در این سامانه را بخوانید.

 

 

آدرس سایت ثبت نام واکسن کرونا

تنها نشانی معتبر برای ثبت نام واکسن کرونا salamat.gov.ir است. از روز 18 اردیبهشت ۱۴۰۰، سامانه تحت عنوان سامانه ثبت نام واکسن کرونا توسط ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت راه اندازی شده است تا به کمک این سامانه، واکسیناسیون کرونا به طور جامع در کشور انجام شود. ثبت نام در این سامانه کاملاً رایگان است.

 

شرایط ثبت نام در سامانهsalamat.gov.ir

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، نوبت‌دهی و ثبت‌نام تزریق واکسن کرونا برای افراد متولد سال ۱۳۳۵ و ماقبل از آن از امروز یکشنبه در سامانه salamat.gov.ir آغاز شده است.هم‌اکنون فقط متولدین ۱۳۳۵ و قبل از آن می‌توانند از طریق این درگاه نسبت به ثبت‌نام و درج کد ملی، تاریخ تولد و شماره تلفن همراه خود اقدام کنند.بنا به اعلام وزارت بهداشت، تاکنون ۴ میلیون و ۵۹۲ هزار و ۱۳۹ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۱۳۴ هزار و ۶۶۲ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۶ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۸۰۱ دُز رسیده است.انتظار می رود با محموله های جدیدی از واکسن های خارجی که وارد کشور شده یا در حال ورود است و نیز، ورود واکسن های داخلی به ویژه برکت در روزهای آینده، روند واکسیناسیون کرونا در کشور سرعت گیرد.مقامهای مسئول گفته اند که تا اوایل مرداد، فازهای اول و دوم واکسیناسیون شامل افراد بالای ۵۵ سال، بیماریهای خاص و خطرناک، کارکنان بخش بهداشت و درمان و مانند آن به پایان می رسد و پس از آن شاهد اجرای فاز ۳ واکسیناسیون کرونا برای مشاغل عمومی از جمله رانندگان وسایل نقلیه عمومی خواهیم بود.در صورتی که روند واکسیناسیون طبق برنامه پیش برود، اساتید دانشگاهها، معلمان مدارس، دانشجویان و بخش بزرگی از جمعیت کشور تا مهرماه تحت پوشش برنامه تزریق واکسن کرونا قرار خواهند گرفت.

 

 

 

مراحل ثبت نام واکسن کرونا

در مرحله اول افراد برای ثبت‌نام واکسن کرونا ابتدا باید وارد درگاه salamat.gov.ir شوند.

 

 

پس از انتخاب گزینه ثبت نام و انتقال به صفحه ورودی، باید کد ملی، تاریخ دقیق تولد متقاضی دریافت واکسن (روز، ماه و سال) را وارد کرد.

 

 

در مرحله بعد باید شماره موبایلی را وارد کرد که کد تأیید ورود به سامانه برای آن شماره ارسال شود. نیاز نیست این شماره موبایل الزاماً متعلق به فرد متقاضی واکسیناسیون باشد. فقط باید شماره موبایلی را انتخاب کرد که در دسترس باشد. چرا که پیامک زمان و مکان تزریق دوز اول و دوم واکسن به همین شماره ارسال می‌شود. پس از وارد کردن کد امنیتی و انتخاب گزینه مرحله بعد؛ کد امنیتی به شماره موبایل وارد شده ارسال می‌شود.

 

 

با ورود کد تأیید، باید نام استان و شهر محل سکونت متقاضی واکسن را وارد کرد.

 

 

در مرحله بعد اسامی خانه‌های بهداشت مشخص شده و متقاضی می‌تواند نام یک خانه بهداشت را انتخاب کند.

 

در این مرحله ثبت‌نام تمام می‌شود و بعد از آن باید منتظر بود تا پیامک زمان و مکان تزریق واکسن کرونا برای افراد ارسال شود.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احمدی
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
سایت سلامت کجاست واقعا ؟ آدرس رو وارد می کنیم نیست