صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۱:۲۸
  • چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
  • Wednesday 24 May 2023
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - 2021 August 11
کد خبر: ۹۸۳۲۶

اسامی بازیکنان تیم ملی والیبال برای مسابقات قهرمانی آسیا

اسامی بازیکنان تیم ملی والیبال برای مسابقات قهرمانی آسیا که به میزبانی ژاپن در شهریور ماه برگزار می‌شود توسط بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال ایران اعلام شد.

به گزارش راهبرد معاصر، تیم ملی والیبال ایران در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ عملکرد خوبی نداشت و پس از پیروزی مقابل لهستان و ونزوئلا مقابل کانادا، ایتالیا و ژاپن شکست خورد که منجر به حذف تیم ملی والیبال ایران از المپیک توکیو شد. سعید معروف والیبالسیت سرشناس و کاربلد پس از این رقابت‌ها از تیم ملی ایران خداحافظی کرد و آلکنو نیز به ایران بازنگشت و از تیم ملی جدا شد. در مسابقات آسیایی پیش رو بهروز عطایی بعد از چند سال طولانی حضور سرمربیان خارجی در تیم ملی، در راس کار و به عنوان سرمربی تیم ملی  والیبال خواهد بود. اسامی بازیکنان تیم ملی والیبال برای مسابقات قهرمانی آسیا که شهریور ماه به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود اعلام شد. درباره لیست تیم ملی والیبال ایران چند نکته قابل توجه وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

 

اسامی بازیکنان تیم ملی والیبال برای مسابقات قهرمانی آسیا

 

مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا در حالی از تاریخ ۲۱ تا ۲۸ شهریور ماه به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود که در فاصله شش هفته مانده به آغاز مسابقات، بهروز عطایی سرمربی تیم ملی بزرگسالان، اسامی ۱۵ بازیکن بزرگسال دعوت شده به اردوی مسابقات قهرمانی آسیا را اعلام کرد.

تیم ملی والیبال ایران در گروه B رقابت‌های قهرمانی آسیا با تیم‌های پاکستان، تایلند و هنگ‌کنگ هم‌گروه است.

ایران در اولین بازی خود در تاریخ ۲۱ شهریور ماه به مصاف هنگ‌کنگ می‌رود، ملی‌پوشان ایران در تاریخ ۲۲ شهریورماه با تایلند دیدار می‌کنند و در آخرین بازی خود در مرحله گروهی در تاریخ ۲۳ شهریور مقابل پاکستان صف‌آرایی می‌کنند.

اردوی تیم ملی بزرگسالان اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا از روز یکشنبه (۲۴ مردادماه) آغاز می‌شود.

 

 

15 بازیکن تیم ملی والیبال برای مسابقات قهرمانی آسیا



میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی، امیرحسین اسفندیار، اسماعیل مسافر، جواد کریمی، علی رمضانی، علی‌اصغر مجرد، رضا عابدینی، امیرحسین توخته، مهدی جلوه، صابر کاظمی، بردیا سعادت، امین اسماعیل‌نژاد، محمدرضا حضرت‌پور و ابوالفضل قلی‌پور


اسامی سایر اعضای کادر فنی تیم ملی والیبال ایران

مصطفی کارخانه (سرپرست)، علیرضا طلوع‌کیان (مربی)، عظیم جزیده (مربی)، علی فرهادی (پزشک)، حسین خوریانی (آنالیزور) و رضا قلی‌پور (ماساژور).



چند نکته قابل توجه درباره لیست بازیکنان تیم ملی والیبال برای مسابقات قهرمانی آسیا


*بعد از چند سال طولانی حضور سرمربیان خارجی حالا یک ایرانی در تورنمنتی مهم تیم ملی را هدایت می‌کند.
*بهروز عطایی، سرمربی آملی تیم ملی، به طور کلی از رابطه خوبی با ستاره‌های تیم ملی نیز برخوردار است. او سابقه مربیگری در تیم‌های نوجوانان و جوانان را هم در کارنامه دارد و حالا برای اولین بار هدایت تیم بزرگسالان را بر عهده گرفته است. او همچنین در باشگاه‌هایی نظیر کاله مازندران و متین ورامین نیز مربیگری کرده است. مهم‌ترین دستاورد عطایی در رده ملی قهرمانی با تیم ملی جوانان در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ بود. تیمی که در مسابقه فینال بر ایتالیا غلبه کرد و به این مهم دست یافت.
*در میان بازیکنان المپیکی نام پنج بازیکن شامل میلاد عبادی پور، میثم صالحی، علی اصغر مجرد، صابر کاظمی و جواد کریمی در این لیست قابل مشاهده است.
*سعید معروف اخیرا از تیم ملی خداحافظی کرد و بعد از مدت‌ها نام او در این لیست دیده نمی‌شود.
*عدم حضور سید محمد موسوی شایعات درباره احتمال خداحافظی این ستاره والیبال را هم افزایش داده است.
*دو لیبروی تیم ملی در المپیک یعنی مهدی مرندی و آرمان صالحی در این لیست حاضر نیستند و جای خود را به محمدرضا حضرت پور و ابولفضل قلی پور داده اند.
*بعد از خط خوردن در آخرین روز‌های پیش از المپیک، دوباره بازیکنانی نظیر بردیا سعادت، رضا عابدینی و امیرحسین اسفندیار در لیست تیم ملی حضور دارند.
*یکی از نکات قابل توجه کاپیتانی میلاد عبادی پور در بازی‌های پیش رو خواهد بود.




*امیر غفور، یکی دیگر از بازیکنان ثابت المپیکی ایران در این لیست حضور ندارد.
*نکته جالب دیگری که درباره این لیست وجود دارد به حضور چند ستاره از همان تیم جوانان قهرمان جهان در سال ۲۰۱۹ بر می‌گردد؛ موضوعی که نشان می‌دهد عطایی برای موفقیت در تیم بزرگسالان نیز حساب ویژه‌ای روی آن‌ها باز کرده است.
*مرتضی شریفی یکی از مهم‌ترین مهره‌های بهروز عطایی در راه قهرمانی با تیم جوانان بود که حالا نام او در این لیست دیده نمی‌شود.
*بازیکنانی نظیر ابولفضل قلی پور، مهدی جلوه، امین اسماعیل نژاد، اسماعیل مسافر و علی رمضانی به نوعی اولین حضور جدی خود را در تیم بزرگسالان تجربه می‌کنند.
*بنابر پیش بینی‌ها احتمالا میلاد عبادی پور، میثم صالحی، علی اصغر مجرد، رضا عابدینی، محمدرضا حضرت پور، جواد کریمی و صابر کاظمی ترکیب اصلی ایران در مسابقات آسیایی را تشکیل خواهند داد.

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: