صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۱۷ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - 2021 August 19
کد خبر: ۹۹۲۲۷

انصارالله یمن خطاب به امارات و سعودی: به هدف قرار دادن امت اسلامی پایان دهید

دبیرکل جنبش انصارالله خطاب به امارات و سعودی توصیه کرد از هدف قرار دادن امت اسلامی در کشور‌های مختلف دست بکشند چرا که آمال و آرزو‌ها و تصورات آنها اشتباه است.

به گزارش راهبرد معاصر  به نقل از المیادین، سید «عبدالملک بدرالدین الحوثی» دبیرکل جنبش انصارالله یمن به مناسبت روز عاشورا به ایراد سخنرانی پرداخت و تاکید کرد: مقابله با تجاوز آمریکا و عربستان حق مردم عزیز یمن است.

او در ابتدای سخنرانی خود گفت: زنده نگه داشتن مراسم عاشورا، اعلام وفاداری به امام حسین (ع) و موضع به حق آن است. امام حسین (ع) در مرحله حساس تاریخی قیام کرد که نقطه عطف تاریخی بود که برای آینده امت اسلامی اهمیت داشت.

دبیرکل جنبش انصارالله یمن در ادامه تصریح کرد: شباهت‌های دوران بنی امیه و دوران استبداد معاصر یعنی آمریکا، اسرائیل و پیروان آن‌ها را به طور واضح می‌بینیم. ما به عنوان یک ملت مسلمان باید برای آزادی و استقلال تلاش کنیم و مسئله اعتماد ملت‌ها به آمریکا و اسرائیل دروغ است.

 الحوثی گفت: حمایت از مردم فلسطین، حمایت از مقاومت آن‌ها و اخراج صهیونیست‌ها از این سرزمین است. مقابله با تجاوز آمریکا و عربستان که مشروعیت ندارد و فجیع‌ترین جنایات را مرتکب شدند، حق مردم عزیز یمن است. حمایت از تجاوز علیه یمن، توجیه و یا سکوت در برابر آن اشتباه است.

الحوثی با تاکید بر اینکه «پیروزی ملت ما و شکست آمریکا آشکار شده، همانطور که شکست آمریکا در افغانستان امروز علنی شده است» گفت:  به مردم یمن می‌گویم که پیامد‌های پایبندی به حقیقت و استواری بر آن، تحقق وعده الهی است. ما در مواضع خود ثابت هستیم و در خط مقدم در کنار مردم فلسطین ایستاده ایم.

دبیرکل جنبش انصارالله یمن همچنین اظهار کرد: باطل در حمایت از متجاوزان علیه یمن، توجیه یا سکوت در برابر جنایت‌های آنهاست. حق در تلاش برای تقویت عوامل قدرت و پایداری ما و حمایت از جبهه داخلی در برابر دسیسه چینی دشمنان است. حق در ایستادن در برابر دشمنان و تلاش‌های آن‌ها برای تحقیر و ذلیل کردن ملت و امت ماست و انتخاب ما، «هیهات منا الذله» است.

او با تاکید بر اینکه حق امروز پوشیده نیست، همانطور که در زمان امام حسین (ع) هم پنهان نبود، خاطرنشان کرد: موضع خائنان، سرخوردگان و بزدلان به علت ناتوانی در تشخیص حق و باطل نبود بلکه نتیجه ضعف ایمان بود.

دبیرکل جنبش انصارالله یمن همچنین اظهار کرد: تحولات اخیر بر این موضوع شهادت می‌دهد. از فلسطین و لبنان و عراق و سوریه گرفته تا کشور ما یمن. شکست آمریکا در افغانستان به روشنی از ضعف و ناتوانی آمریکا در جنگ و اشغال مستقیم حکایت داشت. آمریکا در این شرایط به جنگ‌های نیابتی از طریق دست نشاندگان بی ارزش و شکست خورده و مزدوران احمقی که باید در محاسبات و اعتماد اشتباه خود تجدیدنظر کنند، روی آورده است.

سید عبدالملک بدرالدین در ادامه سخنرانی خود با بیان اینکه آزادگان امت در میدان‌های عزت و کرامت با ناکام گذاشتن توطئه دشمنان پیروز بوده اند، افزود: در همین جا به رژیم‌های امارات و سعودی و رژیم‌های مزدوری که پشت سرشان قرار دارند توصیه می‌کنیم که از هدف قرار دادن امت اسلامی در کشور‌های مختلف دست بکشید. آمال و آرزو‌ها و تصورات شما اشتباه است.

دبیرکل جنبش انصارالله یمن خاطرنشان کرد: فکر می‌کنید که در موضع قدرت قرار دارید و آینده را برای خود می‌سازید، اما کاملا در اشتباه هستید. نتیجه حتمی که خداوند در قرآن کریم بیان فرموده و آنچه که واقعیت‌های میدانی بر آن شهادت می‌دهد، شکست و ندامت شماست./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: