صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۳۶ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - 2021 August 20
کد خبر: ۹۹۳۲۰

کاخ سفید: دولت بایدن آماده شرایط کنونی افغانستان بود!

مدیر ارتباطات کاخ سفید با اشاره به تحولات افغانستان مدعی شد دولت بایدن برای این شرایط آماده بوده است.

به گزارش راهبرد معاصر «کیت بدینگفیلد» مدیر ارتباطات کاخ سفید با اشاره به تسلط طالبان بر کابل و تحولات افغانستان اعلام کرد دولت «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای شرایط کنونی آماده بوده است!

او در ادامه مدعی شد: دولت بایدن برای همه شرایط اضطراری در افغانستان از جمله وضعیت فعلی آماده بود، ما در حال تخلیه سریع آمریکایی‌ها و افغان‌هایی هستیم که به نیرو‌های آمریکایی کمک می‌کردند.

مدیر ارتباطات کاخ سفید اضافه کرد: ما در حال حاضر تعداد آمریکایی‌ها در افغانستان را نمی‌دانیم و در تلاش هستیم تا تعداد آن‌ها را مشخص کنیم.

این مقام آمریکایی در پایان گفت: ما از زمان تسلط طالبان ۹۰۰۰ نفر را تخلیه کرده‌ایم و این بدون برنامه‌ریزی دقیق اتفاق نمی‌افتاد.

پیشتر وال استریت ژورنال، فاش کرد ماه گذشته میلادی نامه‌ای محرمانه از سوی مقامات ارشد واشنگتن به وزارت خارجه آمریکا ارسال شده بود و در آن نسبت به پیشروی‌های سریع طالبان و احتمال سقوط زودهنگام کابل هشدار داده شده بود.

در این نامه محرمانه آمده است: واضح‌ترین دلیل و شاهد برای سقوط زودهنگام کابل پیشروی‌های سریع نیرو‌های طالبان در سراسر افغانستان و عدم توانایی ارتش این کشور برای مقابله با آنهاست.

نیرو‌های طالبان از روز یکشنبه گذشته کنترل کامل تمامی مناطق افغانستان را به دست گرفتند. بسیاری از مردم افغانستان هم به دلیل هراس از طالبان به سمت فرودگاه کابل هجوم آوردند تا با هواپیما از این کشور خارج شوند. در این هجوم مردم برای فرار از کشور تا به امروز ۱۲ نفر از شهروندان افغانستانی جان خود را از دست داده اند./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: