صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - 2021 August 21
کد خبر: ۹۹۴۰۱
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:

اصلی ترین کار اجرای سند تحول آموزش و پرورش است

حسین باغگلی گفت: اصلی ترین کار من این است که سند تحول آموزش و پرورش را اجرایی کنم.

به گزارش راهبرد معاصر حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش عصر امروز ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ در صحن علنی مجلس در دفاع از برنامه خود برای این وزارت‌خانه گفت: برخود لازم می دانم از رئیس جمهور تشکر کنم که بنده را برای این وزارتخانه پیشنهاد دادند انتخاب ایشان نشان می دهد که به طور جدی به دنبال تحول هستند؛ تحول در آموزش و پرورش نیازمند فردی جرأتمند است.

وی بیان داشت: از نمایندگان مجلس نیز که زمینه بحث و بررسی در خصوص برنامه های پیشنهادی در کمیسیون ها و فراکسیون های مجلس فراهم کردند تشکر می کنم. پیش فرض ذهنی من این است که تمام مواففان و مخالفان بنده به دنبال کمک به نظام آموزش کشور بوده و بنده از همه آنها سپاسگزارم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تصریح کرد: راه نجات آموزش و پرورش مشخصاً یک مسیر تحولی است که نیازمند جرات مندی زیادی است که آقای رئیس جمهور ایران را نشان دادند.

باغگلی اظهار داشت: از همه مخالفین تشکر جدی می‌کنم اما خواهش می‌کنم صحبت‌های مرا دقیق گوش کنید. در حوزه پیش دبستانی یک مدلی دارم در مورد آن ادعا هم دارم. من یک مدلی در پیش دبستانی امام رضا(ع) اجرا کردم که مدل خاصی است که والدین را درگیر می‌کند.

وی ادامه داد: ما در گام دوم باید یک کار مهم انجام دهیم و اینکار را باید به آدم‌های مهم و توانمند واگذار کنیم. ما در یک شرایط پیچیده در آموزش و پرورش روبرو هستیم و برای حل مشکل باید جرات وارد شدن به روش های جدید را داشته باشیم. من جرات مطالبه گری از دستگاه‌های مختلف را دارم. 

باغگلی تصریح کرد: اصلی ترین کار من این است که سند تحول را اجرایی کنم. از تمام سخنان دوستان این را تصور می‌کنم که آقای باغگلی جوان و کم تجربه است. وزیر باید کار تیمی انجام دهد و باید حلقه بسته مدیریت طولانی را بشکند.

وی تاکید کرد: همه ما می‌د‌انیم که اتفاقاً در جریان مدیریت اجرایی در سطوح پایین مهارت‌‌های فردی نیاز است و در سطوح بالا مهارت ‌های ادراکی نیاز است. ادامه روندهای موجود را ۴۰ سال است داریم اجرایی می‌کنیم بگذارید وارد وضع جدیدی شویم. ما با نوع مدیریتی که انجام دادیم انگیزه را از مدیران گرفته‌ایم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: باورم این است که ما در حوزه تعلیم تربیت حرف‌های بسیار زیادی برای دنیای پرچالش از لحاظ دینی داریم. کیفیت آموزش در جامعه ما پائین آمده است. امروز تربیت دخترانه در جامعه ما از قدرت لازم برخوردار نیست. امروز تصمیم گیری‌های ما در آموزش و پرورش جنس مردانه دارد.

وی تاکید کرد: با توسعه مدارس غیردولتی موافق نیستم. مدرسه غیر دولتی زمینه ساز عدول ما از اجرای قانون اساسی است.

باغگلی با تاکید بر اینکه معلم قبل تپنده تعلیم و تربیت است، تصریح کرد: اگر قرار است اتفاقی بیفتد ابتدا باید در روح و جان معلم تثبیت شود. امروز معلم‌های ما انگیزه لازم را ندارند. باید دانشگاه فرهنگیان را تقویت کنیم تا بتوانیم موقعیت مطلوب داشته باشیم تا آموزش با کیفیت داشته باشد. 

وی تصریح کرد: صندوق فرهنگیان نیازمند بازنگری و اصلاح است. موج بازنشستگی ۲۷۰ هزار نفری هم فرصت است و هم تهدید. فرصت آن در جهت تغییر است و تهدید آن در شرایطی است که  استخدام‌های برف انباری انجام دهیم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: موظف هستیم به تمام ایران خدمت ارائه کنیم. مراقب باشید یک انتخاب سازنده کنید. حتی اگر به من رای ندادید اما باید به افرادی از این جنس رای دهید. /فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: