چراغ سبز آمریکا برای فروش ۶ میلیارد دلار سلاح به بحرین و امارات-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

چراغ سبز آمریکا برای فروش ۶ میلیارد دلار سلاح به بحرین و امارات

وزارت خارجه آمریکا کنگره این کشور را در جریان موافقت با فروش ۳ بسته تسلیحاتی به بحرین و امارات با ارزش تقریبی ۶ میلیارد دلار قرار داد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 May 04
کد خبر: ۱۰۱۴۲
به گزارش راهبرد معاصر به نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا به بحرین و امارات برای فروش ۶ میلیارد دلار سلاح چراغ سبز نشان داد.

در صورت تأیید نهایی، توافق در ۳ بسته تسلیحاتی ارائه خواهد شد.

طبق یکی از اعلامیه‌های ارسال شده به کنگره آمریکا، بحرین می‌تواند از سامانه‌های مختلف پاتریوت و تجهیزات جانبی به ارزش تقریبی ۲.۴۸ میلیارد دلار برخوردار شود. این قرارداد احتمالی شامل ۳۶ موشک هدایت‌شونده پاتریوت از نوع MIM-۱۰۴E است که توانایی هدف قرار دادن هواپیما و موشک‌های کروز را دارند.

در اعلامیه‌ای دیگر، بحرین همچنین از توانایی خرید تسلیحات دیگر به ارزش تقریبی ۷۵۰ میلیون دلار در راستای تقویت ناوگان هوایی اف -۱۶ خود برخوردار است.

در اعلامیه سوم، امارات نیز قادر به خرید سامانه‌های پاتریوت و تجهیزات جانبی به ارزش ۲.۷۳ میلیارد دلار خواهد بود.

گفتنی است ارسال اعلامیه‌ها به کنگره به معنای عدم منع قانونی برای فروش تسلیحات است و به منزله نهایی شدن توافق تلقی نمی‌شود.

مهر
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده