خفت و خواری عاقبت خیانت به مردم-راهبرد معاصر
حسین کنعانی مقدم، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌و‌گو با راهبرد معاصر مطرح کرد:

خفت و خواری عاقبت خیانت به مردم

حسین کنعانی مقدم، کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی در واکنش به مرگ ابوالحسن بنی صدر، گفت: بی تردید عاقبت ابوالحسن بنی صدر، عاقبت عبرت انگیزی برای کسانی است که فکر می‌کنند با ایستان در مقابل امام، ولایت، مردم و استقلال و آزادی کشور به مطامع خود می‌رسند در حالی که مغضوب مردم می‌شوند. عاقبت بنی صدر درس عبرتی برای اپوزیسیون داخلی و خارجی است که اگر رئیس جمهور هم باشی، در صورت خیانت به مردم، چیزی جز دوری و نفرت مردم از تو به یادگار باقی نخواهد ماند.
حسین کنعانی مقدم؛ فعال سیاسی اصولگرا
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۷ - ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - 2021 October 09
کد خبر: ۱۰۴۹۳۰

مرگ با خفت و نفرت مردم از بنی‌صدر درس عبرتی برای اپوزیسیون

 

به گزارش راهبرد معاصر، رسانه‌ها از مرگ ابوالحسن بنی صدر به عنوان اولین رئیس جمهور ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خبردادند. رئیس جمهوری با حاشیه‌های زیاد که تا همین اواخر و قبل از بیماری در رسانه‌های دشمنان ملت ایران حضوری دائمی بر علیه منافع ملی داشت و پا به پای دشمنان و اپوزیسیون برای تحمیل فشارهای متعدد به نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران از هیچ کاری دریغ نکرد. حسین کنعانی مقدم کارشناس و تحلیلگر سیاسی که خاطراتی از دوران ریاست جمهوری ومسئولیت بنی صدر دارد نگاهی گذارا دارد به آنچه باعث انحراف وی شد.

 

 حسین کنعانی مقدم کارشناس سیاسی در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» به بهانه مرگ  ابوالحسن بنی صدر به عنوان نخستین رئیس جمهور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در خصوص عملکرد وی در دوران کوتاه ریاست جمهوری وی، گفت: برای درگذشت همه اموات از خداوند متعال طلب عفو و رحمت می کنیم اما برای عفو فردی مثل بنی صدر، یک ملت باید عملکرد وی را به عنوان حق الناس مورد بخشش قرار دهد، چرا که به ملت ایران ظلم های بزرگی روا داشت. اما آنچه درباره بنی صدر می توان گفت با توجه به اینکه وی را در جلسات مختلفی چه در دوران قبل جنگ تحمیلی و در دوران دفاع مقدس ملاقات می ‌کردیم این است که وی به شدت به دنبال براندازی طرح ‌ها و نقشه ‌هایی بود که می‌توانست دست صدام و بعثیون را در جنگ ها از اراضی ما دور کند.

 

وی دراین باره خاطر نشان کرد: بی‌تردید با صراحت و قاطعیت می‌توان گفت بنی صدر در مسائل جنگی به ملت ایران خیانت غیر قابل بخشایشی کرد. خیانت‌هایی که منجر به شهادت و آوارگی مردم شد.  بنی‌صدر مهارت خوبی در فرصت‌کشی داشت. وی با  تحمیل تئوری‌های بی‌معنا با دادن زمین و اتلاف زمان، باعث شد بخش‌هایی از خاک کشور به دست بعثی‌ها برسد و تبعات و پیامدهایی بر مردم تحمیل شود.

 

کنعانی مقدم درباره چرایی اختلافات بین بنی صدر با نیروهای دفاعی کشور نیز گفت: یکی از عوامل مهم اختلاف میان نیروهای مسلح سپاه و نیروهای مردمی شخص بنی‌صدر بود که باعث شد منافقین به عنوان عامل چهارم دشمن در ایران فعالیت کنند. بنی‌صدر عامل بسیاری از فتنه‌هایی بود که در داخل کشور اتفاق می‌افتاد، چرا که وی خواستار حذف نیروهای انقلابی از صحنه انقلاب بود و تلاش می‌کرد با جایگزین کردن تئورهای کیش شخصیت یا اقتصادی دلخواه خود انقلاب را از مسیر اصلی خود منحرف کند. به همین خاطر بنی‌صدر به لحاظ سست عنصری در دام منافقین و ضدانقلاب افتاد. سپس به فرانسه فرار کرد و در دامن غرب لانه گزید و تا زمان مرگ هم دست از خباثت و دشمنی با ایران و همکاری با دشمنان ملت ایران برنداشت و همچنان به کینه و عداوت خود با انقلاب اسلامی ادامه داد.

 

کنعانی مقدم به یک خاطره با حضور بنی صدر و رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: به یاد دارم در جلسه‌ای با حضور مقام معظم رهبری و برخی فرماندهان در اتاق جنگ، بنی‌صدر تلاش کرد تا نیروهای موثر در جنگ مثل سپاه پاسداران، بسیج مردمی و نیروهای مسلح را از صحنه جنگ خارج کند. در آن جلسه که آیت‌الله خامنه‌ای، بنده و شهید حسن باقری، شهید داود کریمی، شهید فلاحی، شهید فکوری حضور داشتیم، بنی‌صدر تلاش کرد که فرماندهانی که در جلوگیری از هجوم صدامیون به شهرهای ایران نقش موثری داشتند را از معادلات نظامی حذف کند، حتی در آن جلسه خواست که ما از اتاق بیرون برویم که رهبر معظم انقلاب در برابر بنی‌صدر قرار گرفتند و مانع خارج کردن فرماندهان از اتاق جنگ شدند. آیت‌الله خامنه‌ای آن روز بر این مساله تاکید کرد که حتما فرماندهان باید در جلسات جنگی حضور داشته باشند چرا که عمده فعالیت جبهه‌ها و عملیات ها بر دوش آنهاست.

 

وی در این باره تصریح کرد: بنی صدر در دوران جنگ همواره نسبت به بنده و فرماندهان جوان مواضع منفی اتخاذ می‌کرد به گونه‌ای که برای باختن روحیه فرماندهان جوان دائما روی آنها روش‌های تخریبی را پیاده می‌کرد.

  

کنعانی مقدم با اشاره به خصومت بنی‌صدر با شهید بهشتی، گفت: بنی‌صدر از همان ابتدا معتقد بود شهید بهشتی فردی با نفوذ و صاحب قدرت در حزب جمهوری اسلامی و قوه قضاییه است، لذا از نظر وی شهید بهشتی می‌توانست یکی از موانع اصلی قدرت‌گیری بنی صدر وگروهک‌های منافق باشد به همین سبب دشمنی خود را با شهید بهشتی و حزب جمهوری اسلامی آشکارا بیان می‌کرد.

 

حسین کنعانی مقدم در پایان خاطر نشان کرد: بی‌تردید عاقبت بنی‌صدر، عاقبت عبرت انگیزی  برای کسانی است که فکر می‌کنند با ایستان در مقابل امام، ولایت، مردم و استقلال و آزادی کشور به مطامع خود می‌رسند در حالی که مغضوب مردم می‌شوند. عاقبت بنی صدر درس عبرتی برای اپوزیسیون داخلی و خارجی است که اگر رئیس جمهور هم باشی، در صورت خیانت به مردم، چیزی جز دوری و نفرت مردم از تو به یادگار باقی نخواهد ماند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار