تشریح عملیات ویژه ارتش یمن در عمق خاک عربستان-راهبرد معاصر
پاسخ تلافی جویانه حزب الله به اسرائیل | شلیک ۴۰ موشک به شهر «الصفد» واکنش فوری رویترز به ادعای ترور سید حسن نصرالله الجزیره: ۳۰۰ نفر در انفجار امروز بیروت شهید شده اند آماده باش سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی در سراسر جهان سخنگوی وزارت امور خارجه: آمریکا هم باید پاسخگوی جنایت رژیم صهیونیستی در بیروت باشد نتانیاهو سفرش به نیویورک را ناتمام گذاشت بیانیه سفارت ایران در بیروت در پی حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی حملات شدید و وحشیانه رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت ادعای رژیم صهیونیستی درباره حمله به مقر اصلی حزب الله در بیروت جوسازی و اظهارات جنگ‌افروزانه نتانیاهو در تریبون سازمان ملل واشنگتن پست: اسرائیل ادوات نظامی را به مرز لبنان منتقل کرده است هشدار رژیم اشغالگر به صهیونیست‌ها درباره سفر به ۱۵ کشور بیانیه نیرو‌های مسلح یمن درباره حملات موشکی و پهپادی به تل‌آویو و عسقلان فاکس نیوز: نتانیاهو تمایلی به آتش‌بس ندارد طالبان: در حال مذاکره با مقامات ایران برای حل مشکل مهاجران هستیم

تشریح عملیات ویژه ارتش یمن در عمق خاک عربستان

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن جزییات عملیات تهاجمی گسترده و منحصر به فرد در عمق خاک عربستان را تشریح کرد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 07
کد خبر: ۱۱۲۶۱۷

به گزارش راهبرد معاصر، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که نیروهای این کشور مواضع نظامی حساس و حیاتی‌ای را در ریاض، جده، طائف، جیزان، نجران و عسیر هدف قرار داده‌اند.

یحیی سریع با اشاره به اینکه این عملیات تحت عنوان «هفتم دسامبر» انجام شده، ادامه داد که عملیات مذکور با موشک‌های بالستیک و ۲۵ پهپاد صورت گرفته است.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: عملیات هفتم دسامبر علیه اهداف نظامی و حیاتی در ریاض و جده و طائف و جیزان و نجران و عسیر اجرا شد، 6 فروند پهپاد صماد 3 و تعدادی موشک ذوالفقار، وزارت دفاع و فرودگاه ملک خالد و چند اهداف نظامی دیگر در ریاض را هدف قرار دادند.

وی افزود: 5 فورند پهپاد صماد 1 و صماد 2 مواضع نظامی در مناطق ابها و جیزان و عسیر را هدف قرار دادند.

یحیی سریع در ادامه همچنین خبر داد که هشت پهپاد از نوع «قاصف 2k» و تعداد زیادی موشک بالستک مواضع حساس و مهمی را در ابها، جیزان و نجران هدف قرار داده‌اند.

وی همچنین اعلام کرد که شش پهپاد از نوع «صماد ۲» و صماد ۳، پایگاه هوایی «الملک فهد» در طائف و شرکت آرامکو را در جده هدف قرار داده‌اند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن خاطرنشان کرد: نیروهای یمنی از قبل به شهروندان و مردم عادی حاضر در مناطق مورد هدف هشدار داده بودند تا از این مناطق دور شوند.

وی تصریح کرد: ما هر گونه حمله را با حمله جواب می دهیم و در راستای دفاع مشروع از خود در پاسخ به ادامه تجاوزات دشمن و محاصره یمن، عملیات های بیشتری را انجام خواهیم داد

یحیی سریع، دوشنبه‌شب، خبر داده بود که در پاسخ به جرایم ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی، نیروهای مسلح این کشور یک عملیات هجومی گسترده و منحصر به فرد را در عمق خاک عربستان انجام داده‌اند.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است./العالم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده