سومین برد در کاپ آسیا/ صعود بسکتبال زنان به نیمه نهایی به عنوان صدرنشین قتل مادر به دست پسر در خرم‌دره/ دستگیری قاتل در کمتر از ۲۴ ساعتعکس تزئینی است وقوع زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۷ ریشتر در منطقه امیریه شاهرود سه الهلالی در فهرست النصر! فواید یک میوه خوش طعم تابستانی / از بهبود بینایی تا کاهش التهاب حریق در مجتمع مسکونی ۶۰ واحدی در پاسدار گمنام/ سه خودرو در آتش سوخت آتش‌سوزی یک کارگاه مبل‌سازی در کرج مهار شد آخرین جزئیات از انفجار در قم و وضعیت مصدومان زلزله‌ای به بزرگی ۶.۹ ریشتر استان مالوکو اندونزی را لرزاند نقل و انتقالات لیگ بیست و پنجم / آرش رضاوند دو ساله به سپاهان پیوست قهرمان جام جهانی دیگر به سپاهان برنمی‌گردد تصاویر / صفحه نخست روزنامه‌های صبح دوشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۴ چلسی با غلبه بر پاری‌سن‌ژرمن قهرمان جام‌جهانی باشگاه‌ها شد اهدای مدال فینال جام جهانی باشگاه‌ها به علیرضا فغانی توسط ترامپ + فیلم پایان داستان جذاب لبران و لیکرز/ پادشاه رفتنی شد

اخبار فرهنگیان/ ماجرای نصف شدن اعتبار رتبه بندی معلمان!

محمد داوری، کارشناس آموزش و پرورش و فعال فرهنگی نیز درباره رتبه بندی معلمان گفت: لایحه رتبه بندی معلمان مانند شیر بی یال و دم و اشکم شده است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 08
کد خبر: ۱۱۲۷۵۳

به گزارش راهبرد معاصر، داوری اظهار کرد: در ابتدا که لایحه رتبه بندی طراحی شده بود، انتظار می‌رفت هر دو هدف موردنظر را دنبال کند؛ هم انگیزه رقابت داخلی بین معلمان برای بهبود عملکرد ایجاد و هم اینکه مبلغ قابل توجهی به حقوق آن‌ها اضافه کند. آنچه در ابتدا گفته شد اختصاص رقمی معادل ۶۰ تا ۷۰ هزار میلیارد تومان برای یکسال بود. بعدتر این رقم را نصف کردند و حالا به ۱۲.۵ هزار میلیارد تومان برای یکسال رسیده‌اند.

وی افزود: دولت و مجلس بدانند با این بودجه نه معیشت معلم تامین می‌شود و نه معلمان انگیزه رقابت پیدا می‌کنند. بر همین اساس می‌گوییم لایحه رتبه‌بندی از مسیر و اهداف و پوشش اولیه آن خیلی دور شده است.

رامین کریمی‌نیا، نماینده سازمان معلمان ایران نیز گفت: اگر این لایحه بخواهد اجرایی شود، با رقم حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان هم قابل اجرا خواهد بود، افزود: معلمان این لایحه را مساوی افزایش حق و حقوق خود می‌دانند، اما هدف اجرای آن چه می‌شود و نمایندگان برای آن چه خواهند کرد؟ طرح رتبه‌بندی به منظور افزایش کیفیت آموزش بوده است، به این معنا که معلمان به ارتقای عملکرد و شایستگی و توانمندی خود در طی رتبه‌بندی نایل شوند و یک رقابتی شکل بگیرد. در عین حال، اگر معلمی مشکل و دغدغه مالی داشته باشد، هر چقدر از توسعه شایستگی‌ها سخن به میان بیاید، اجرای این طرح موفق نخواهد بود. در کنار توجه به کیفیت آموزش باید به جنبه‌های مالی و حقوق دریافتی معلمان نیز توجه ویژه شود.

وی گفت: مهمترین بخش در هر کشوری، حوزه آموزش است و کادر این بخش و کسانی که شغل آموزشی دارند نباید با فقر دست و پنجه نرم کنند. اگر به این مسئله توجه نشود، افزایش کیفیت و منزلت هم وجود نخواهد داشت. این‌ها به یکدیگر متصل هستند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار