وزیر خارجه طالبان: گفت‌وگوها با تهران مثبت بود-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

وزیر خارجه طالبان: گفت‌وگوها با تهران مثبت بود

به گفته وزیر خارجه دولت موقت طالبان در سفر به تهران دیدارهای مثبتی را با طرف ایرانی درباره تجارت، نفت، ترانزیت، سیاسی و مسائل امنیتی داشته است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۷ - ۱۹ دی ۱۴۰۰ - 2022 January 09
کد خبر: ۱۱۷۰۸۱

به گزارش راهبرد معاصر «امیرخان متقی» سرپرست وزارت امور خارجه طالبان سفر خود به تهران را مثبت ارزیابی کرد. وی درباره این سفر به رادیو تلویزیون ملی افغانستان گفت: «دیدارهای مثبتی با طرف ایرانی در زمینه تجارت، نفت، ترانزیت، سیاسی و امنیتی داشتیم. هدف ما برقراری روابط خوب با منطقه و به ویژه با کشورهای همسایه است.»

هیأتی از طالبان به سرپرستی «امیرخان متقی»، سرپرست وزارت خارجه این گروه، عصر روز گذشته وارد تهران شد.

عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه طالبان نیز گفت که امیرخان متقی در این سفر با مقامات ایرانی در باره مسائل سیاسی، اقتصادی، ترانزیتی و مهاجران افغان در جمهوری اسلامی ایران بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

روابط عمومی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که شب گذشته (شنبه) ۱۸ دی ماه «مولوی امیرخان متقی» سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان در رأس یک هیات اقتصادی و سیاسی وارد تهران شد.

براساس اعلام این وزارتخانه در این هیات که سرپرستان وزارتخانه های اقتصاد و صنعت، تجارت افغانستان و معاونان چندین وزارتخانه اقتصادی نیز حضور دارند قرار است درباره همکاریهای اقتصادی بین دو کشور مذاکره شود.

روابط عمومی وزارت خارجه ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر ضرورت حفظ روابط اقتصادی و تجاری دو کشور در راستای منافع مردم کشور همسایه خصوصا در شرایط کنونی تاکید دارد.

براساس اعلام این وزارتخانه، در جریان این سفر قرار است در موضوعات مختلف اقتصادی و تجاری چون همکاریهای بانکی، بازارچه های مرزی ، معدن، تجارت و همکاری‌های ورزشی توافقاتی حاصل شود./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار