به گزارش راهبرد معاصر تورج امانی، مدیر پخش فرآورده های نفتی غرب مازندران (منطقه چالوس) اظهار داشت: با توجه به امکانات زیرساختی پایانه های نفتی شمال کشور از جمله پایانه نفتی نکا و اسکله نفتی دلفین نوشهر، به منظور استفاده درست از منابع در اختیار، چه از نظر ساختاری و چه فرآیندی، استفاده از ظرفیت حمل دریایی فرآورده، در کنار حمل جاده ای آن را در دستور کار قرار دادیم.
وی افزود: از آنجایی که انبار نفتی چالوس به عنوان یک انبار استراتژیک در پرترددترین نقطه کشور در غرب مازندران باید سوخت پایدار داشته باشد و تأمین به موقع شود، برای اولین بار، سه میلیون لیتر بنزین را که در حالت عادی باید با تردد بیش از 100 تانکر جاده پیما از ساری به چالوس منتقل شود را با حمل دریایی انتقال دادیم.
مدیر پخش فرآورده های نفتی غرب مازندران تصریح کرد: با اینکار، امکانات بارگیری انبار ساری را آزاد کردیم تا برای سوخت رسانی به سایر نقاط شمال کشور مورد استفاده قرار بگیرد.
وی ادامه داد: هرچه تردد در جاده ها بیشتر شود، ترافیک بیشتر خواهد شد، سوخت یارانه ای که به نفتکش ها می دهیم، بیشتر مصرف می شود و تردد بیشتر آلایندگی زیست محیطی بیشتری را به دنبال دارد که از تمامی این موارد با جایگزینی حمل دریایی و کاهش تردد بیش از 100 تانکر جلوگیری شد؛ همچنین ایجاد مسیر جدید دریایی به منظور افزایش ظرفیت های سوخت رسانی به غرب مازندران، یک اقدام راهبردی در راستای پدافندغیرعامل بوده است.
امانی خاطرنشان کرد: این 3 میلیون لیتر بنزین اگر می خواست به صورت جاده ای و توسط تانکرهای جاده پیما حمل شود، بیش از 20 تا 25 روز زمان نیاز داشت، اما در کمتر از سه روز به صورت دریایی منتقل شد و حمل مطمئن فرآورده های نفتی در زمانی کوتاه، به افزایش پایداری و امنیت عرضه سوخت در غرب مازندران کمک می کند.
مدیر پخش فرآورده های نفتی غرب مازندران در پاسخ به اینکه " در برخی اخبار از تردد و تخلیه بنزین در اسکله نوشهر به عنوان آغاز واردات سوخت یاد شده"، گفت: این بنزین از تولیدات داخلی بوده که از انبار ری به انبار ساری منتقل شده و از طریق اسکله پایانه نفتی نکا به اسکله دلفین نوشهر ارسال شده و از آنجا به انبارهای نفتی چالوس رسیده که تمامی این فرآورده داخلی بوده و به هیچ وجه بحث واردات سوخت در شمال کشور مطرح نیست.