مدیر سامانه هوشمند سوخت: هیچ برنامه‌ای برای حذف کارت سوخت وجود ندارد / مردم نگران نباشند قیمت یورو، امروز ۶ خرداد ۱۴۰۴ قیمت جدید طلای جهانی امروز ۶ خرداد ۱۴۰۴ جزئیات واریز مرحله سوم کالابرگ / چه کسانی مشمول کالابرگ جدید می‌شوند؟ آخرین قیمت ارز‌ها در بازار تجاری / دلار توافقی چند شد؟ تازه‌ترین قیمت طلا، دلار، سکه و ارز امروز ۱۴۰۴/۰۳/۰۵ وزارت راه: تورم اجاره مسکن ۳۹.۵ درصد شد وزیر کار: هنوز پرداخت کالابرگ خرداد ماه قطعی نشده؛ دولت در تلاش برای تأمین منابع لازم است افزایش ۵۰ درصدی قیمت میوه صحت دارد؟ نامه سازمان بورس به ۵ خودروساز درباره شفاف‌سازی واگذاری سهام قیمت جدید طلا و سکه ۵ خرداد ماه ۱۴۰۴ / زلزله قیمت‌ها در بازار طلا و سکه قبمت جدید دلار، یورو و سایر ارز‌ها امروز ۵ خرداد ۱۴۰۴ جزییات دریافت مالیات خانه‌های خالی / کدام مالکان معاف می‌شوند؟ اطلاعیه قطع آب امروز ۵ خرداد ۱۴۰۴ / آب شرب این مناطق تهران ۱۴ ساعت قطع می‌شود + جزییات تاریخ حذف کارت سوخت مشخص شد/ جزییات تغییر قیمت و سهمیه بنزین

انتقال دریایی بنزین به غرب مازندران برای اولین بار

مدیر پخش فرآورده های نفتی غرب مازندران (منطقه چالوس) گفت: برای اولین بار، سه میلیون لیتر بنزین را که در حالت عادی باید با تردد بیش از ۱۰۰ تانکر جاده پیما از ساری به چالوس منتقل شود را با حمل دریایی انتقال دادیم.
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۱ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 February 26
کد خبر: ۱۲۳۹۵۵

به گزارش راهبرد معاصر تورج امانی، مدیر پخش فرآورده های نفتی غرب مازندران (منطقه چالوس) اظهار داشت: با توجه به امکانات زیرساختی پایانه های نفتی شمال کشور از جمله پایانه نفتی نکا و اسکله نفتی دلفین نوشهر، به منظور استفاده درست از منابع در اختیار، چه از نظر ساختاری و چه فرآیندی، استفاده از ظرفیت حمل دریایی فرآورده، در کنار حمل جاده ای آن را در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: از آنجایی که انبار نفتی چالوس به عنوان یک انبار استراتژیک در پرترددترین نقطه کشور در غرب مازندران باید سوخت پایدار داشته باشد و تأمین به موقع شود، برای اولین بار، سه میلیون لیتر بنزین را که در حالت عادی باید با تردد بیش از 100 تانکر جاده پیما از ساری به چالوس منتقل شود را با حمل دریایی انتقال دادیم.

مدیر پخش فرآورده های نفتی غرب مازندران تصریح کرد: با اینکار، امکانات بارگیری انبار ساری را آزاد کردیم تا برای سوخت رسانی به سایر نقاط شمال کشور مورد استفاده قرار بگیرد.

وی ادامه داد: هرچه تردد در جاده ها بیشتر شود، ترافیک بیشتر خواهد شد، سوخت یارانه ای که به نفتکش ها می دهیم، بیشتر مصرف می شود و تردد بیشتر آلایندگی زیست محیطی بیشتری را به دنبال دارد که از تمامی این موارد با جایگزینی حمل دریایی و کاهش تردد بیش از 100 تانکر جلوگیری شد؛ همچنین ایجاد مسیر جدید دریایی به منظور افزایش ظرفیت های سوخت رسانی به غرب مازندران، یک اقدام راهبردی در راستای پدافندغیرعامل بوده است.

امانی خاطرنشان کرد: این 3 میلیون لیتر بنزین اگر می خواست به صورت جاده ای و توسط تانکرهای جاده پیما حمل شود، بیش از 20 تا 25 روز زمان نیاز داشت، اما در کمتر از سه روز به صورت دریایی منتقل شد و حمل مطمئن فرآورده های نفتی در زمانی کوتاه، به افزایش پایداری و امنیت عرضه سوخت در غرب مازندران کمک می کند.

مدیر پخش فرآورده های نفتی غرب مازندران در پاسخ به اینکه " در برخی اخبار از تردد و تخلیه بنزین در اسکله نوشهر به عنوان آغاز واردات سوخت یاد شده"، گفت: این بنزین از تولیدات داخلی بوده که از انبار ری به انبار ساری منتقل شده و از طریق اسکله پایانه نفتی نکا به اسکله دلفین نوشهر ارسال شده و از آنجا به انبارهای نفتی چالوس رسیده که تمامی این فرآورده داخلی بوده و به هیچ وجه بحث واردات سوخت در شمال کشور مطرح نیست.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار