وزیر انرژی آمریکا: اکنون ایرانی‌ها می‌توانند نفت بفروشند و پول آن را به دلار مستقیما دریافت کنند وزارت دفاع عراق: انفجاری در انبار مهمات الحشد الشعبی رخ داده است بیانیه پایانی نشست شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا؛ حمایت از مذاکرات تهران-واشنگتن نتانیاهو: ارتش اسرائیل در لبنان آزادی عمل دارد؛ عقب‌نشینی نمی‌کنیم! واکنش تند قالیباف به ادعای ترامپ در مورد الزام واردات محصولات آمریکایی آمار تکان‌دهنده از ونزوئلا / بیش از ۲۱ هزار مفقودی پس از زمین لرزه ونس مدعی ایجاد کانال ارتباطی مستقیم با ایران شد جزئیات گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و سلطنت عمان البوسعیدی: هیچ عوارضی برای عبور از تنگه هرمز دریافت نخواهد شد مادورو پیامی در حمایت از مردم زلزله زده ونزوئلا صادر کرد پاکستان ادعای طرح موساد برای ترور عاصم منیر را رد کرد گروسی: دوران اجماع قدرت‌های بزرگ علیه ایران به پایان رسیده و احتمالاً تا مدت‌های مدید باز نمی‌گردد اعتراض بقایی به اعتراف دبیرکل ناتو به همکاری با آمریکا و اسرائیل در جنگ با ایران / ناتو باید بابت همه پیامد‌های این جنگ تجاوزکارانه پاسخگو باشد ادعای ترامپ درباره بمباران مدرسه میناب: کار آمریکا نبوده! سنای آمریکا نظر ترامپ را جلب کرد / عقب نشینی از بررسی قطعنامه اختیارات جنگی ترامپ علیه ایران هشدار جدی نیروی دریای سپاه درباره تردد شناور‌ها در تنگه هرمز / فقط عبور از این مسیر‌ها مجاز است

وحشت مردم آمریکا از مرگ بر اثر حمله هسته‌ای

وحشت مردم آمریکا از مرگ بر اثر حمله هسته‌ای روزنامه واشنگتن تایمز در مقاله جدید خود، وحشت جدید مردم آمریکا پس از کرونا را، مرگ بر اثر حمله هسته‌ای عنوان کرد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۴ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 May 08
کد خبر: ۱۳۲۶۱۳

به گزارش راهبرد معاصر، با شیوع و گسترش بیماری کووید ۱۹ در سطح جهان و همچنین ایالات متحده، مردم آمریکا نیز مانند بسیاری از دیگر کشور‌های جهان، ۲ سال گذشته را صرف مبارزه با این بیماری و تلاش برای درمان آن کردند، اما حالا آمریکا با وحشتی جدید روبرو شده و آن احتمال نابودی بر اثر حمله هسته‌ای است. این حمله از ناحیه‌ای رخ می‌دهد که عمیق‌ترین ترس‌ها از آنجا برآمده و گمان می‌رود دوباره باعث ترس و وحشت مردم آمریکا شود.

جنگ روسیه و اوکراین، به تصورات درباره ویرانی‌های گسترده ساخت بشر که تنها می‌توان آن را در اسناد تاریخی و فیلم‌های هالیوودی دید، شکل داد.

براساس مقاله‌ای که در نشریه واشنگتن تایمز منتشر شده، این در حالی است که با پیشروی جنگ، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، درصدد بازی کردن با کارت سلاح‌های هسته‌ای خود است. پوتین هفته گذشته در تازه‌ترین اظهارات خود گفت: اگر کسی قصد مداخله در جنگ و تهدید روسیه را داشته باشد به سرعت با حمله تلافی جویانه ما مواجه خواهد شد. این اظهارات او، بلافاصله پس از آزمایش خط جدید موشک‌های بالستیک درون قاره‌ای توسط روسیه بیان شد.

در همین حال «بن والاس» وزیر دفاع بریتانیا نیز در پاسخ به این اظهارات پوتین گفت: ما نیرو‌های مسلح و سلاح‌های ترسناک هسته‌ای قوی داریم. ما یک عضو از ۳۰ کشور عضو ناتو هستیم که می‌توانیم بر روسیه غلبه کنیم و تمام امکانات در اختیار ماست.

«ست کروسپی» معاون سابق نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا نیز در مصاحبه‌ای با نشریه وال استریت ژورنال اظهار کرد اگر پوتین قصد عملی کردن تهدیدش و استفاده از سلاح هسته‌ای را داشته باشد، آمریکا از نیروی دریایی خود برای نابودی زیردریایی هسته‌ای حامل موشک‌های بالستیک روسیه استفاده خواهد کرد.

اما به عقیده مقامات مسکو، آمریکا و دیگر متحدانش در ناتو با ادامه پمپاژ تسلیحات نظامی به اوکراین، در حال اجرای یک جنگ نیابتی با روسیه هستند.

همچنین «بیل برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در جریان کنفرانس نشریه فایننشال تایمز اظهار کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نمی‌تواند بپذیرد که در جنگ اوکراین شکست خورده و مصمم‌تر از قبل درصدد تشدید آن است، اما تاکنون نشانه‌هایی برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در این جنگ، دیده نشده است.

برنز که پیشتر سفیر سابق آمریکا در روسیه بود گفت: سیا و دیگر آژانس‌های اطلاعاتی غربی تاکنون نشانه‌هایی از آمادگی مسکو برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای جنگی برای پیروزی در جنگ و یا هدف قراردادن متحدان کی‌یف ندیده‌اند. اما ما همچنان به این موضوع توجه ویژه‌ای داریم و با دقت آن را رصد می‌کنیم./تسنیم

ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار