ثبت تردد ۶۰ هزار خودرو در آزادراه تهران ـ شمال / پیش‌بینی موج سنگین ترافیک در آخر هفته تالاب قره قشلاق چهاربرج بعد از ۱۵ سال جانی دوباره گرفت هواشناسی استان تهران اطلاعیه داد تعویق یک هفته‌ای امتحانات پایان‌ترم این دانشگاه/ غیبت در امتحانات باعث حذف درس می‌شود؟ گام تازه ایلان ماسک به سوی شبکه اینترنت تمام‌فضایی کاهش نسبی دما از فردا در بسیاری از استان‌ها / هشدار سیلاب در شمال و گردوخاک در شرق کشور ترافیک سنگین در محور‌های شمالی/ این مسیر‌ها تا اطلاع بعدی مسدود است عاشورا و تاسوعا کدام مراکز خدمات‌رسان تهران تعطیل است؟ خبر خوش معاون رئیس قوه قضائیه برای دانش‌آموختگان حقوق جاده چالوس دوطرفه شد آموزش و پرورش: امتحانات نهایی بدون تغییر برگزار می‌شود محدودیت‌های ترافیکی تاسوعا و عاشورا در قم آنفلوآنزای تابستانی از راه رسید/ این استان‎‌ها بالاتر از آستانه هشدار محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال اعمال می‌شود اختلال همزمان در ایتا، بله و سروش پلاس ۱۴ شهر ایران رکورددار گرما در خرداد ۱۴۰۵

خبر خوش برای کارکنان مشمول قانون کار در دستگاه‌های دولتی

خبر خوش برای کارکنان مشمول قانون کار در دستگاه‌های دولتی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، از رشد ۵۷ درصدی حقوق کارکنان مشمول قانون کار در دستگاه‌های دولتی در پی اصلاح مصوبه هیات دولت خبر داد و گفت: این مصوبه از ماه آینده اجرا خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 June 19
کد خبر: ۱۳۹۰۴۸

به گزارش راهبرد معاصر، ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: دولت مصوبه‌ای داشت که بر اساس آن حقوق کارکنان مشمول قانون کار در دستگاه‌های دولتی را همانند حقوق کارمندان تنها ۱۰ درصد افزایش داده بود که این تصمیم موجب نارضایتی این افراد شده بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی کار باید حقوق این کارکنان همچون سایر دستگاه‌های غیردولتی ۵۷ درصد افزایش داده می‌شد، اما دولت برخلاف این مصوبه حقوق این افراد را فقط ۱۰ درصد افزایش داده بود.

نماینده گرمی در مجلس تصریح کرد: ما این میزان افزایش را در کمیسیون اجتماعی مورد بررسی قرار دادیم و در نامه‌ای به رئیس مجلس و هیئت تطبیق مقررات ارسال کردیم سپس در پی بررسی‌های صورت گرفته بر اساس اصل ۱۳۸ قانون اساسی مغایرت این مصوبه با قانون به هیئت دولت اعلام شد تا در آن تجدیدنظر کند.

اسماعیلی عنوان کرد: دولت نیز مجدد این مصوبه را مورد بررسی قرار داده و در نهایت قرار شد حقوق مشمولان قانون کار که در دستگاه‌های دولتی فعالیت دارند طبق مصوبه شورای عالی کار ۵۷ درصد افزایش داده شود. یعنی در تبصره ۲ اصلاحیه این مصوبه آمده است که رشد حقوق، مزایا و فوق‌العاده مشمولان قانون کار که در دستگاه‌های اجرایی مشغول به کار هستند تابع ضوابط مقرر در قانون کار خواهد بود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: به دنبال تلاش کمیسیون اجتماعی در نهایت این مصوبه اصلاح شده و ابلاغ می‌شود و از ماه آینده نیز اجرا خواهد شد./تسنیم

ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار