کاخ‌سفید مجوز ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین را صادر کرد-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

کاخ‌سفید مجوز ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین را صادر کرد

رئیس‌جمهور آمریکا دستور داد تا ۷۲۵ میلیون دلار دیگر به اوکراین سلاح ارسال شود.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 16
کد خبر: ۱۵۴۶۵۷

به گزارش راهبرد معاصر، کاخ سفید اعلام کرد «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه دستور داد تا ۷۲۵ میلیون دلار دیگر به اوکراین سلاح ارسال شود. کاخ سفید مشخص نکرد که آخرین موارد ارسالی شامل چه چیزهایی خواهد بود، فقط اعلام کرد که این یک کاهش دیگر از «خدمات دفاعی» پنتاگون است.

پنتاگون بعداً توضیح داد که بسته کمکی شامل مقدار نامشخصی از «مهمات اضافی برای سامانه‌های موشکی توپخانه با تحرک بالا هیمارس (HIMARS)»، هزاران گلوله توپخانه ۱۵۵ میلی‌متری و بیش از ۲۰۰ هاموی اضافی خواهد بود.

پیش از این «آنتونی بلینکن» وزیرخارجه آمریکا، از اختصاص ۷۲۵ میلیون بودجه نظامی جدید به اوکراین خبر داد و این بودجه را وزارت خارجه و پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) هم تایید کرده و گفتند به دلیل استفاده مکرر روسیه از پهپاد در حملاتش به اوکراین است.

در همین حال «محمد بن سلمان» پادشاه عربستان سعودی، با ادعای حمایت از هر چیزی که به تنش‌زدایی کمک کند و همچنین ادامه تلاش برای میانجیگری، دیروز (شنبه) از بسته کمک بشردوستانه ۴۰۰ میلیون دلاری عربستان سعودی به اوکراین خبر داد.

خبرگزاری رسمی دولتی عربستان سعودی با اعلام این بسته کمکی از مذاکره تلفنی بن سلمان با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین خبر داد./ باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار