برنامه ریزی انگلیس برای یک اقدام ضد ایرانی جدید-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

برنامه ریزی انگلیس برای یک اقدام ضد ایرانی جدید

بنا به نوشته یک روزنامه انگلیس، دولت لندن قصد دارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه های تروریستی قرار دهد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۳ - ۱۳ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 03
کد خبر: ۱۶۶۷۳۲

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از اسپوتنیک، بنا به گزارش رسانه های داخلی انگلیس، این کشور قصد دارد اقدامی ضد ایرانی را در رابطه با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صورت دهد.

روزنامه دیلی میل، چاپ انگلیس به استناد منابع آگاه خود در گزارشی آورد که دولت انگلیس در آستانه اعلام نام سپاه پاسداران ایران به عنوان یک سازمان تروریستی است.

به نوشته این روزنامه انگلیسی شماری از وزرای دولت لندن از این اقدام حمایت می کنند که در راس آنها وزرای امنیت و امور داخلی انگلیس قرار دارند.

برخی در توجیه این اقدام ضد ایرانی دولت انگلیس مدعی هستند که این تصمیم در واکنش به بازداشت هفت شهروند انگلیسی از سوی ایران به دلیل نقش داشتن در ناآرامی های اخیر اتخاذ شده است.

کارشناسان در تحلیل این اقدام می گویند در صورتیکه انگلیس سپاه پاسداران ایران در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد به معنای این است که وابستگی به این گروه، شرکت در جلسات آن و برافراشتن پرچم آن در اماکن عمومی جرم خواهد بود.

شایان ذکر است که پیش از این آمریکا و کانادا در اقدام ضد ایرانی سپاه پاسداران را در فهرست گروه های تروریستی قرار دادند./مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده