ممنوعیت واردات غلات از اوکراین به اسلواکی-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

ممنوعیت واردات غلات از اوکراین به اسلواکی

اسلواکی مثل لهستان و مجارستان، واردات غلات و سایر محصولات غذایی از اوکراین را به حالت تعلیق درآورد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۱ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 17
کد خبر: ۱۸۰۱۸۲

به گزارش راهبرد معاصر در پی تصمیم لهستان و مجارستان برای تعلیق واردات غلات از اوکراین، اسلواکی هم امروز (دوشنبه) اعلام کرد برای محافظت از کشاورزان خود، از این تصمیم پیروی خواهد کرد.

به گزارش گاردین، اتحادیه اروپا با این تصمیم مخالف است و می‌گوید منتظر است تا کشور‌های اروپای مرکزی در این خصوص «توضیحاتی ارائه دهند». با این حال بلغارستان هم می‌گوید در حال بررسی اعلام ممنوعیت واردات غلات از اوکراین است.

پس از آغاز جنگ اوکراین، برخی از بنادر دریای سیاه مسدود شدند و غلات اوکراینی که به طور قابل توجهی ارزان‌تر از آنچه در اتحادیه اروپا تولید می‌شود هستند، عمدتاً به دلیل تنگنا‌های لجستیکی در اروپای مرکزی باقی ماندند. اشباع این غلات و سقوط قیمت ناشی از آن ضربه شدیدی به کشاورزان محلی در اروپای مرکزی وارد کرده است. بسیاری از کشاورزان اروپایی در روز‌های اخیر علیه واردات غلات اوکراینی دست به اعتراض زده اند.

در پی این اعتراضات، لهستان روز شنبه پس از جلسه اضطراری کابینه اعلام کرد واردات بسیاری از محصولات کشاورزی از اوکراین را حداقل تا اوایل ماه ژوئیه ممنوع می‌کند. در همان روز، ایستوان ناگی، وزیر کشاورزی مجارستان اعلام کرد بوداپست واردات غلات و دانه‌های روغنی و همچنین سایر محصولات کشاورزی از جمله میوه‌ها، سبزیجات، لبنیات، گوشت گاو، گوشت خوک و تخم‌مرغ از اوکراین را ممنوع کرده و تا آخر ژوئن به این ممنوعیت ادامه می‌دهد./باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده