ویروس گوارشی جدید در راه است؟ وزیر آموزش و پرورش: از میان ۹۰۰ هزار شرکت کننده مرحله اول کنکور، ۵۰۰ هزار نفر داوطلب دانشگاه فرهنگیان بودند/ ۷۲ هزار نفر وارد مرحله ارزیابی تکمیلی شدند آلمان موفق به ساخت ماده‌ای شد که تا به امروز وجود نداشت آغاز به کار رسمی تاکسی اینترنتی تهران؛ به زودی ممنوعیت عمل جراحی زیبایی توسط پزشکان عمومی برداشته شد تب کریمه کنگو؛ بیماری کُشنده تابستانی هواشناسی ایران ۱۴۰۴/۴/۲۵؛ هشدار گرمای شدید در ۲۹ استان مشاغلی که هوش مصنوعی نمی‌تواند جایگزین آنها شود محرومیت ۱ تا ۱۰ ساله برای متخلفان کنکور دستگیری شرور معروف و ۸ متهم دیگر در پرونده نزاع مرگبار جنوب شرق تهران آیتم‌های تعیین شهریه مدارس غیردولتی/ کاهش ساعت کاری معلمان مدارس غیردولتی و بیمه کامل آنها از مهرماه جریمه ورود به محدوده طرح از ۲۸ خرداد تا ۸ تیر حذف می‌شود؟ هشدار هواشناسی درباره استمرار گرما در ۲۷ استان/ لزوم مدیریت مصرف انرژی فردا، آخرین مهلت دریافت کارت کنکور عکس روز ناسا از یک فرورفتگی در مریخ

اعتبارسنجی سند تحول بنیادین تا پایان خرداد ۱۴۰۲

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: کار بروز رسانی سند تحول بنیادین که از اواسط سال ۱۴۰۰ شروع شده بود در بهمن ماه ۱۴۰۱ به پایان رسید و در چرخه بررسی و اعتبارسنجی قرار گرفت.
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۵ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 May 22
کد خبر: ۱۸۵۶۶۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمود امانی، با اشاره به لزوم بازنگری در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: در اجرای مفاد بخش سوم از فصل هشتم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و لزوم پاسخگویی به تغییر و تحولات محیطی و نیاز‌های جامعه و دانش‌آموزان و با توجه به تجربیات و یافته‌های جدید علمی و پژوهشی، ترمیم و به‌روز رسانی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مطابق با سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور انجام شد.

وی افزود: کار بروز رسانی سند تحول بنیادین از اواسط سال ۱۴۰۰ با تشکیل کارگروهی در کمیسیون راهبری تحول بنیادین آموزش و پرورش و با اعلام فراخوان (ارائه نظرات، پیشنهادها، راهکار‌ها و…) همکاری و همراهی معاونت‌ها و سازمان‌های وابسته به وزارت آموزش و پرورش، فرهنگیان عزیز، صاحب نظران و پژوهشگران حوزه تعلیم و تربیت شروع شد.

امانی اظهار داشت: در بروز رسانی سند تحول بنیادین نقد‌ها و نظر‌های ارزشمند، کارشناسی و تخصصی فرهنگیان و افراد صاحب نظر حوزه تعلیم و تربیت مورد توجه قرار گرفته است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: برای بروز رسانی سند تحول بنیادین چندین پروژه علمی و پژوهشی انجام شده و همچنین از دستاوردها، تجربیات سایر کشور‌ها در حوزه تعلیم و تربیت و فناوری‌های آموزشی هم استفاده شده است.

وی با اشاره به علت طولانی شدن روند بروز رسانی سند تحول بنیادین گفت: کار تهیه، تدوین و تصویب سند تحول بنیادین در شورای عالی آموزش و پرورش انجام و پس از تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد.

امانی اظهار داشت: کار تهیه و تدوین برنامه زیرنظام‌های سند تحول بنیادین وظیفه وزارت آموزش و پرورش بود که متأسفانه این کار انجام نشد. شورای عالی آموزش و پرورش مجبور شد اقدام به تهیه و تدوین برنامه زیرنظام‌های سند تحول کند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: اکنون کار به‌روز رسانی و ترمیم این سند با همت همکاران عزیز و صاحب نظران حوزه تعلیم و تربیت در چرخه بررسی و اعتبارسنجی قرار دارد. بعد از پایان این مرحله در صحن علنی شورای عالی آموزش و پرورش مطرح، بررسی و تصویب خواهد شد. / مهر

ارسال نظر
آخرین اخبار