امضای توافقنامه همکاری نظامی میان عربستان و ترکیه-راهبرد معاصر

امضای توافقنامه همکاری نظامی میان عربستان و ترکیه

وزارت دفاع عربستان از امضای توافقنامه بین این کشور و ترکیه در زمینه همکاری نظامی و بومی‌سازی تولید پهپاد خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۱ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 07
کد خبر: ۱۹۸۳۷۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ وزارت دفاع عربستان اعلام کرد که چند شرکت ملی سعودی فعال در صنایع نظامی و دفاعی با چند شرکت دفاعی ترکیه یک توافقنامه و دو یادداشت تفاهم در رابطه با بومی‌سازی صنعت تولید پهپاد و سیستم‌های آن در داخل عربستان امضا کردند.

ماه گذشته «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به ریاض سفر کرد و طی آن چندین توافقنامه در زمینه سرمایه‌گذاری، صنایع دفاعی، انرژی و ارتباطات بین دو کشور امضا شد.

در بیانیه وزارت دفاع عربستان آمده است که این توافقنامه و دو یادداشت تفاهم با حضور «خالد بن سلمان بن عبدالعزیز» وزیر دفاع عربستان در ریاض امضا شد و امضای این توافقنامه‌ها در ادامه امضای دو قرارداد بین وزارت دفاع عربستان و شرکت صنایع دفاعی ترکیه «بایکار» به منظور ارتقای سطح آمادگی نیرو‌های مسلح عربستان است.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، شرکت صنایع نظامی عربستان نیز در حساب توئیتری خود اعلام کرد که این کشور توافقنامه‌ای با شرکت «بایکار تکنولوژی» ترکیه در زمینه بومی‌سازی صنعت تولید پهپاد در عربستان امضا کرده است.

این شرکت سعودی افزود که امضای این توافقنامه ایفای نقش آن در حمایت از صنایع دفاع ملی و توانایی‌های داخلی را تقویت خواهد کرد. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده