هوش مصنوعی در تولید عکس از انسان‌ها جلو زد-راهبرد معاصر

هوش مصنوعی در تولید عکس از انسان‌ها جلو زد

هوش مصنوعی در طول ۱ سال بیشتر از همه تصاویر تولید شده توسط انسان در طی ۱۵۰ سال عکس تولید کرده است.
تاریخ انتشار: ۰۱:۲۰ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 22
کد خبر: ۲۰۰۷۴۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ مطالعه جدید ادعا کرده که ابزار‌های تولید تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی در عرض ۱.۵ سال بیش از همه عکاسان تصویر تولید کرده‌اند.

دوربین عکاسی در سال ۱۸۲۶ اختراع شد و از آن زمان، عکاسان با سرعت تصاعدی عکس می‌گیرند، اما هوش مصنوعی تنها در یک ماه توانست به تعداد عکسی که عکاسان در ۱۵۰ سال تولید کرده‌اند برسند.

مطالعه جدیدی که در مجله Everypixel منتشر شده، بررسی کرده که چه تعداد تصویر توسط ابزار‌های تولید تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی مانند دال-ای، میدجرنی، استیبل دیفیوژن و ادوبی فایرفلای ایجاد شده است. سپس این تعداد کل تصاویر با تعداد عکس‌هایی که از زمان شروع عکاسی توسط عکاسان گرفته شده مقایسه شد و نتایج شوکه کننده است.

این مطالعه بیان می‌کند که ابزار‌های هوش مصنوعی ۱۵ میلیارد تصویر تولید کرده‌اند، رقمی که عکاسان از سال ۱۸۲۶ تا سال ۱۹۷۵، یعنی چیزی نزدیک به ۱۵۰ سال، به آن دست یافتند. این مطالعه گزارش شرکت اپن‌ای‌آی از ابزار دال-ای را بررسی کرد. این شرکت می‌گوید بیش از ۲ میلیون تصویر تولید کرده است (در طی ۱۵ سال ۹۱۶ میلیون تصویر گردآوری شده).

میدجرنی نیز به این ترکیب اضافه شد و طبق داده‌های سرور آن، ۲.۵ میلیون تصویر جدید در روز یا ۹۶۴ میلیون تصویر از زمان عرضه محصول در جولای ۲۰۲۲ تولید شده است. در مرحله بعد استیبل دیفیوژن بررسی شد و از آنجایی که این نرم افزار منبع باز است و شرکت‌های مختلفی از این سرویس استفاده می‌کنند، محققان بر روی ۱۲.۵ میلیارد تصویر اجماع کردند.

لازم به ذکر است که مطالعه دیگری نشان داد که سالانه ۱.۸ تریلیون عکس گرفته می‌شود که به ۱۹۶ میلیون عکس در ساعت می‌رسد. بنابراین، در حالی که ابزار‌های تولید تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی به طور تصاعدی تصویر تولید می‌کنند، هنوز از تعداد عکس‌های واقعی تولید شده در هر سال، ساعت یا حتی ثانیه هم جلو‌تر هستند. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده