اکران نخستین سوره مصور خلق شده با هوش مصنوعی در پایتخت-راهبرد معاصر

اکران نخستین سوره مصور خلق شده با هوش مصنوعی در پایتخت

دکتر سیفی دبیر اجرایی شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران با اشاره به اکران عمومی نخستین ویدئوکلیپ قرآنی که با هوش مصنوعی تولید شده است گفت: نوید می‌دهیم که سایر سوره‌های قرآن نیز به همین صورت تولید و ارائه شوند تا بتوانیم ارتباط نسل جوان را با مفاهیم قرآنی تقویت کنیم.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۶ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 15
کد خبر: ۲۴۵۴۷۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ مهدی سیفی؛ رئیس اجرایی شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران بیان کرد: هدف اصلی ما از تولید این ویدئوکلیپ، استفاده از تکنولوژی‌های جدید برای جذابیت بیشتر ویژه نسل جوان و نوجوان همچنین فرهنگ‌سازی و ترویج مفاهیم قرآنی و دینی با استفاده از فناوری‌های نوین بوده است.

وی در ادامه گفت: استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوای دینی، می‌تواند راه‌های جدیدی برای ارتباط نسل جوان با مفاهیم قرآنی و دینی باز کند.

سیفی افزود: استقبال پرشور مردم، به‌ویژه نسل جوان و نوجوان، از این ویدیو کلیپ نشان‌دهنده موفقیت این طرح است.

رئیس اجرایی شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران با بیان اینکه بعد از تولید این ویدیو بازخورد‌های مثبت بسیاری دریافت کردیم که تأیید می‌کند استفاده از فناوری‌های نوین در تولید آثار دینی و قرآنی می‌تواند تأثیرات مثبتی در جامعه داشته باشد، تصریح کرد: این اقدام نوآورانه نشان‌دهنده تعهد شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران به ترویج فرهنگ دینی با استفاده از ابزار‌های مدرن و جذاب برای نسل جدید است.

سیفی اظهار کرد: امیدواریم که این ویدئوکلیپ به عنوان یک الگوی موفق قرآنی در سایر شهر‌ها و کشور‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد. نوید می‌دهیم که سایر سوره‌های قرآن نیز به همین صورت تولید و ارائه خواهند شد تا بتوانیم ارتباط نسل جوان را با مفاهیم قرآنی تقویت کنیم.

رئیس شورای عالی قرآن در پایان گفت: این پروژه در ایام بهار امسال تولید شد و اولین اکران آن در ایام ماه مبارک رمضان صورت گرفت. این ویدئوکلیپ قرآنی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، محافل و دیگر رویداد‌های قرآنی سطح شهر به نمایش درآمد و به زودی شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران در دیگر نقاط تهران و کشور، اکران این سوره و سوره‌های مصور دیگر را خواهد داشت. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار