انگلیس: ارتش روسیه مواضع دفاعی خود را تقویت کرده است-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

انگلیس: ارتش روسیه مواضع دفاعی خود را تقویت کرده است

وزارت دفاع انگلیس از تقویت مواضع دفاعی ارتش روسیه در مناطق تحت تصرف خود در اوکراین خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۱ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 17
کد خبر: ۲۰۴۳۵۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ وزارت دفاع انگلیس روز یکشنبه اعلام کرد که نیرو‌های روس مواضع دفاعی خود را اطراف شهر «توکماک» در جنوب شرقی «زاپوریژژیا» در اوکراین تقویت کرده‌اند.

به نوشته وبگاه «کیف ایندیپندنت» وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که نیرو‌های روسیه در روز‌های اخیر پست‌های بازرسی، مین‌های ضد تانک و سنگر‌های بیشتری در این منطقه افزوده‌اند.

این منطقه که در ۱۶ کیلومتری خط مقدم و در ۶۰ کیلومتری شمال شرقی «ملیتوپل» تحت تصرف روسیه قرار دارد احتمالا به دومین خط دفاعی اصلی روسیه در نبرد با ارتش اوکراین تبدیل خواهد شد.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد. روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرد.

چندی قبل، نشریه آلمانی «برلینر زیتونگ» در گزارشی نوشت که توانایی‌های نظامی نیرو‌های مسلح اوکراینی هر روز و در شهر‌های مختلف در حال تحلیل رفتن است. این نشریه افزود که کارشناسان نظامی در آلمان زنگ خطر را به صدا در آورده و از آینده و سرنوشت تاسف بار نظامیان اوکراینی ابراز نگرانی کرده‌اند.

در تحولی دیگر، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو روز یکشنبه هشدار داد که جنگ در اوکراین ممکن است طولانی باشد، زیرا ضد حملات این کشور علیه روسیه دستاورد‌های کمی داشته است. استولتنبرگ در مصاحبه با روزنامه آلمانی «برلینر مورگنپست» گفت: «باید خود را برای یک جنگ طولانی در اوکراین آماده کنیم.»

وی گفت: «همه ما آرزوی صلحی سریع داریم. اگر پوتین و روسیه سلاح‌های خود را زمین بگذارند، صلح خواهیم داشت.» / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده