درخواست استیضاح چهار وزیر در دستور کار مجلس قرار گرفت کارزار اسرائیلی با حساب‌های جعلی فارسی‌زبان برای تبلیغ رضا پهلوی اراکی، عضو مجلس خبرگان رهبری: مسئولان نمی‌توانند در برابر کشف حجاب سکوت کنند و بگویند ما کاری نداریم، بدانند صبر مردم حدی دارد امیر ایرانی: دریای خزر جای مانور دیگران نیست ورود مجلس به ماجرای فوت دانش آموز زنجانی پس از تنبیه بدنی هیئت رئیسه جبهه اصلاحات ایران تغییر کرد البرز پنجشنبه‌ها تعطیل شد علت صدای انفجار مهیب در جاسک فرمانده کل سپاه: آمادگی کامل در جزایر، سواحل و دریا داریم؛ اگر حرکتی از دشمن سر بزند جواب محکمی دریافت می‌کند حقوق کارمندان و کارگران دوباره افزایش پیدا می‌کند؟ پزشکیان: برداشت بیش از حد آب‌های زیر زمینی موجب فرونشست زمین در تهران، اصفهان و بسیاری از شهر‌ها شده آیت‌الله مکارم شیرازی: آغاز اجرای قانون حجاب باید از ادارات دولتی باشد جزئیات تعطیلی پنجشنبه‌ها در تهران باهنر: اسنپ بک تحریم‌های فعلی را افزایش نمی‌دهد/ همه درآمد دولت صرف حقوق کارمندان می‌شود/ قانون حجاب اجباری در کشور لازم الاجرا نیست موافقت کمیسیون آموزش با کاهش سن ورود کودکان به مدرسه

برگزاری نشست شورای عالی حمل و نقل و ایمنی به ریاست مخبر

در نشست شورای عالی حمل و نقل و ایمنی کشور که صبح امروز به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، تصمیمات و برنامه های عملیاتی برای کاهش تصادفات و تلفات جاده ای تا پایان دولت سیزدهم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 02
کد خبر: ۲۰۶۷۰۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ نشست شورای عالی حمل و نقل و ایمنی کشور که صبح امروز (دوشنبه 10 مهر) به ریاست محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

مخبر با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت در زمینه رفع و اصلاح نقاط حادثه خیز در کشور، بر ضرورت اتخاذ تدابیر بیشتر برای رسیدن به نقطه مطلوب در کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده ای تاکید کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی باید اقدامات نرم افزاری و سخت افزاری برای کاهش تلفات جاده ای را در قالب یک برنامه و دسته بندی مدون شامل وظایف دستگاه ها،‌ اعتبارات و سرمایه گذاری های لازم در این زمینه را تهیه نماید.

همچنین وزارت راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به نقاط پرحادثه شناسایی شده گزارشی از اصلاح نقاط پرتصادف شبکه جاده ای کشور در یک سال گذشته ارائه کرد که طبق این گزارش با همکاری پلیس راهور فراجا ۸۵ نقطه رفع و اصلاح شده و ۴۰۰ نقطه حادثه خیز نیز در دستور کار سال جاری قرار گرفته و در حال اجرایی شدن است.

از دیگر تصمیمات این جلسه می توان به تخصیص اعتبارات برای تامین دوربین های ثبت تخلفات تاکتیکی برای پلیس راهور کشور،‌ توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری پاک و ایمن درون و برون شهری، واردات و تامین خودرو ها و موتورسیکلت های مورد نیاز پلیس و دستگاه های امدادی، تسریع در توسعه دوربین های هوشمند ثبت تخلفات و نظارتی، نصب سپر ایمن جلو و عقب برای کامیون ها، برنامه ویژه برای ارتقای کیفی استانداردهای خودروهای تولید داخل و تسریع در توسعه سامانه سپهتن نوین ایرانی اشاره کرد.

سال گذشته،‌ سردار هادیانفر، رئیس پلیس راهور فراجا، اعلام کرد که ۳۴ درصد تصادفات در راه‌های اصلی اتفاق می‌افتد و ۷۵ درصد تلفات جانی تصادفات نیز در این مسیرها صورت می‌گیرد و لذا در موضوع تصادفات، 8 دستگاه از جمله وزارت راه ، بهداشت و کشور نقش جدی در آن دارند./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار