آغاز خروج نظامیان فرانسوی از نیجر-راهبرد معاصر

آغاز خروج نظامیان فرانسوی از نیجر

شورای نظامی حاکم بر نیجر از توافق با پاریس برای خروج نظامیان فرانسوی از این کشور آفریقایی از دوشنبه هفته جاری خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 07
کد خبر: ۲۰۷۲۶۶

به گزارش راهبرد معاصر. بیش از دوماه قبل که نظامیان نیجر رئیس جمهور این کشور را برکنار کردند، مناسبات نیامی پاریس متشنج شد و شورای نظامی حاکم بر نیجر خواستار خروج نظامیان فرانسوی از این کشور آفریقایی شد و بر این موضع پافشاری کرد، سرانجام رئیس جمهور فرانسه مجبور شد تا بگوید تظامیان فرانسوی تا پایان سال جاری میلادی از نیجر خارج خواهند شد.

 

منابع آگاه در شورای نظامی حاکم بر نیجر گفتند: این شورا با ارتش فرانسه توافق کرده‌ است که عملیات خروج نظامیان فرانسوی از نیجر دوشنبه هفته جاری شروع شود و این نظامیان از طریق زمینی خاک نیجر را به مقصد چاد ترک خواهند کرد.

 

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، ستون خودروهای نظامی فرانسه که حامل مواد غذایی بودند تحت حمایت ارتش نیجر دیروز نیامی را به مقصد منطقه «اولام» واقع در غرب نیجر ترک کردند تا از آنجا از این کشور خارج شوند.

 

بر اساس بیانیه ارتش نیجر 400 نظامی فرانسوی در منطقه اولام تجمع کرده‌اند اولین گروهی خواهند بود که خاک نیجر را ترک خواهند کرد.

 

ارتش فرانسه پنجشنبه گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: عملیات خروج نظامیان فرانسوی از نیجر هفته آینده (دوشنبه این هفته) شروع خواهد شود و این عملیات مقدمه‌ای است برای خروج تمام آنان از خاک نیجر تا پایان سال جاری میلادی خواهد بود.

 

در این بیانیه تصریح شده‌ است: عملیات خروج نظامیان فرانسوی با هماهنگی ارتش نیجر صورت می‌گیرد./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده