نکات روان‌شناختی ارتباط معلمان با دانش‌آموزان-راهبرد معاصر
مشاهده پشه آئدس در برخی از شهر‌های سواحل جنوبی و شمالی سرپرست شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران منصوب شد ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا کلید خورد مرز مهران آخر هفته مسدود است + جزئیات هشدار زرد هواشناسی در پی افزایش آلودگی هوا در ۶ استان فردا فعالیت نوبت صبح مدارس ۵ شهر غیرحضوری شد توضیحات مهم تامین اجتماعی درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان دمای این مناطق به ۸ درجه زیر صفر رسید | گرمترین نقطه ایران کجاست؟ شگرد مجرمان سایبری، سوءاستفاده از هویت دیگران یا تجارت سیاه هشدار هواشناسی مازندران؛ صیادی در خزر ممنوع رئیس سازمان غذا و دارو منصوب شد زنان در ایران بیشتر از مردان عمر می‌کنند | سن امید به زندگی در ایران به ۸۰ سال می‌رسد؟ آمار بالای گرایش پایه هفتمی‌ها به دخانیات | افزایش مصرف قلیان در بین دختران ۱۳ تا ۱۵ سال! شرور خیابان معیری تهران زمینگیر شد هوای تهران برای همه گروه‌های حساس ناسالم شد؛ ۱٠ نقطه در وضعیت قرمز

نکات روان‌شناختی ارتباط معلمان با دانش‌آموزان

فوق تخصص روان پزشکی کودک و نوجوان به بیان نکات مهم در مواجهه معلمان با دانش‌آموزان نوجوان پرداخت.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 12
کد خبر: ۲۱۳۱۲۱

به گزارش راهبرد معاصر، مهدی تهرانی دوست، فوق تخصص روان پزشکی کودک و نوجوان و عضو فرهنگستان علوم پزشکی با اشاره به نکات روان شناختی که معلمان باید هنگام تدریس به دانش‌آموزان مورد توجه قرار دهند، بیان داشت: معلمانی که در مقطع متوسط تدریس می‌کنند، با نوجوانانی که وارد سن نوجوانی شده‌اند مواجه هستند. طبیعتا باید سنین نوجوانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پشت سر گذاشته و با تغییرات سنین نوجوانی آشنا باشند.

 

وی با بیان اینکه معلمان باید با تغییرات فیزیولوژی جوانان آشنا، باشند، تصریح کرد: ممکن است لازم باشد معلمان با نوجوانان گفت‌وگویی داشته باشند که آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با این تغییرات آشنا کنند.

 

تهرانی اضافه کرد: ممکن است نوجوان در کلاس درس مقداری بی‌قراری، کم توجهی و کم تمرکزی داشته باشد که طبیعتا در این موارد نیز اگر معلم آموزش و درس خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به صورت تعاملی انجام دهد؛ یعنی نوجوان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ درگیر فعالیت‌های آموزشی کند، کمک قابل توجهی خواهد کرد.

 

فوق تخصص روان پزشکی کودک و نوجوان متذکر شد: اگر معلمی در کنار نوجوان قرار گیرد، یعنی علاوه بر حفظ معلمی خود با نوجوان دوستی داشته باشد، چون نوجوانانی که وارد این سنین شده‌اند دوست دارند با دیگران، هم سن و سالان و بزرگترها ارتباط اجتماعی برقرار کنند.

 

وی ابراز کرد: اگر معلمان بتوانند این ارتباط را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کنار آموزش خود داشته باشند می‌تواند کمک‌دهنده باشد تا نوجوان درس آن معلم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بهتر قبول کرده و توجه و تمرکز بیشتری داشته باشد.

 

تهرانی متذکر شد: نوجوانانی که به درس علاقه‌مند باشند با جدیت به آن گوش داده و آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دنبال می‌کنند که بخشی از این، از شخصیت معلم ناشی می‌شود.

 

فوق تخصص روان پزشکی کودک و نوجوان افزود: معلمی که دانش‌آموز بتواند با آن ارتباط برقرار کند، طبیعتا می‌تواند با روش منطقی ارتباط برقرار کرده و به خوبی نتیجه‌گیری کند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده