به گزارش راهبرد معاصر؛ یوتیوب یکی از آخرین پلتفرمهایی است که به دنبال پیادهسازی برچسب بر روی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی است.
یوتیوب در سیاست جدید خود توضیح داد: «در ماههای آینده، بهروزرسانیهایی را معرفی خواهیم کرد که به بینندگان اطلاع میدهند محتوای مشاهده شده مصنوعی است. ما به طور خاص، از سازندگان میخواهیم محتوای تغییریافته یا ایجاد شده با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی که واقع گرایانه هستند را مشخص کنند.»
بنابراین سازندگان باید مشخص کنند که یک ویدئو چه زمانی حاوی محتوای تغییر یافته یا مصنوعی واقع گرایانه است. بنابراین، انیمیشنهای تولید شده با هوش مصنوعی که مشخص هستند، اما تصاویر افراد واقعی و رویدادها باید برچسب گذاری شوند.
عدم انجام این کار جریمههایی را در پی خواهد داشت که در بدترین موارد میتواند شامل حذف، تعلیق درآمدزایی و حتی تعلیق حساب شود.
یوتیوب میگوید که به طور خودکار هر محتوایی که با ابزارهای هوش مصنوعی تولیدی خودش ایجاد شده را برچسب گذاری میکند. علاوه بر این، یوتیوب فرآیندهای درخواست حذف محتوای جدیدی را برای افراد و هم آهنگسازان اضافه میکند.
متا و تیک تاک هر دو برچسبهایی را برای محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی پیاده سازی کرده اند.
انتظار میرود که این موضوع در سالهای آینده اهمیت بیشتری پیدا کند، زیرا ابزارهای هوش مصنوعی مولد تکامل بیشتری پیدا میکنند و ابزارهای ویدئویی تولیدی به جریان اصلی تبدیل میشوند. / فارس