تدوین آیین‌نامه جدید رتبه‌بندی معلمان با ۱۰ اصلاح-راهبرد معاصر
اعلام آخرین ممنوعیت‌های ترافیکی در جاده‌ها پیش بینی باران و برف در ارتفاعات استان تهران برای هفته پیش رو اسامی جدید محصولات بهداشتی غیرمجاز اعلام شد هشدار رعد و برق شدید در ۴ استان آخرین فرصت بارگذاری مدارک برای رتبه‌بندی معلمان | زمان صدور احکام رتبه‌بندی معلمان مشخص شد؟ + فیلم وضعیت جاده‌ها و راه‌ها، امروز ۱۸ آبان ۱۴۰۳؛ بارش باران و مه گرفتی در محور‌های شمالی مشاهده تتوکاران مرد در یک آرایشگاه زنانه در کرج + واکنش رئیس اتاق اصناف آموزش و پرورش: قصد جداسازی کلاس‌های دانش‌آموزان اتباع را نداریم بارش پراکنده و وزش باد در برخی استان‌ها دفترچه راهنمای ثبت نام دو آزمون ارشد و دکتری اصلاح شد نظام پرستاری: دستور العمل افزایش سه برابری ساعت اضافه کار پرستاران بزودی ابلاغ می‌شود رئیس سازمان محیط‌زیست: برای توقف مازوت‌سوزی در نیروگاه نکا تصمیمی گرفته نشده ماجرای اعتراض پرستاران اهوازی چه بود؟ خبر مهم برای بازنشستگان؛ افزایش حقوق از همین ماه موج بارشی جدید در راه ایران | امروز کدام استان‌ها بارانی هستند؟

تدوین آیین‌نامه جدید رتبه‌بندی معلمان با ۱۰ اصلاح

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: آیین نامه مرحله ارتقا رتبه بندی معلمان را با سه پژوهش تدوین کردیم و این آیین نامه با 10 چرخش اصلاحی تدوین و رضایتمندی معلمان و ارتقا نظام تعلیم و تربیت به صورت همزمان لحاظ شده است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 10
کد خبر: ۲۱۷۷۲۵

به گزارش راهبرد معاصر، علی محبی رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش امروز یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ ، در مراسم بزرگداشت روز ملی پژوهش در آموزش و پرورش گفت: ۱۰ مساله اساسی آموزش و پرورش را شناسایی کردیم و تلاش می‌کنیم اقدامات لازم برای حل مسائل انجام شود.

 

وی با بیان اینکه تدوین نقشه راه سند تحول بنیادین و آسیب شناسی طرح رتبه بندی معلمان از دیگر اقدامات پژوهشگاه مطالعات است، افزود: مرحله استقرار رتبه بندی معلمان انجام شد و مرحله بعد مرحله ارتقاء است، آیین نامه مرحله ارتقا رتبه بندی معلمان را با سه پژوهش تدوین کردیم و این آیین نامه با ۱۰ چرخش اصلاحی تدوین شده است و رضایتمندی معلمان و ارتقا نظام تعلیم و تربیت به صورت همزمان لحاظ شده است.

 

محبی افزود: بازطراحی ساختار آموزش و پرورش ضروری است چون ساختار آموزش و پرورش ایران شبیه هیچ کشوری در دنیا نیست، از یک جهت منحصر به فرد هستیم اما از جهت دیگر ساختار آموزش و پرورش ایران منجر به عدم انسجام، موازی کاری، گستردگی و عدم پاسخگویی شده است، بسیاری از مشکلات به دلیل ناهماهنگی ساختاری است.

 

رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بر اساس برنامه هفتم توسعه، ساختار آموزش و پرورش باید بازطراحی شود، گفت: در برخی کشورها وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزارت فرهنگ، وزارت ورزش و بخش آموزش وزارت بهداشت همگی ذیل یک وزارتخانه تحت عنوان وزارت آموزش و فرهنگ تعریف می‌شود.

 

محبی تحقق سرانه پژوهشی برای معلمان و دانش آموزان، استقرار مدیریت یک پارچه و نه جزیره‌ای امور پژوهشی و ارتقا ساختار و جایگاه پژوهش در آموزش و پرورش را از جمله درخواست‌های پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش است، بیان کرد: فرهنگیان می‌توانند برای انجام پروژه‌های پژوهش محور با پژوهشگاه همکاری کنند.

 

وی عنوان کرد: تدوین الگو مدرسه تراز در سند تحول بنیادین توسط پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش انجام شده است، این الگو به این می‌پردازد که مدرسه چه ابعاد، شاخص و استانداردی دارد.

 

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با تأکید بر ضرورت راه اندازی سنجش ملی کیفیت یادگیری گفت: بررسی تطبیقی تنوع مدارس را در دستور کار داریم، بیش از ۲۰ نوع مدرسه داریم و معلوم نیست چقدر این تنوع مدارس درست و با عدالت آموزشی سازگار است؟/ فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار