افزایش ۱۳۳ درصدی مصرف دخانیات در بین دختران قاضی پرونده: حدود ۳ میلیارد یورو در پرونده چای دبش رفع تعهد نشده است بارش برف و باران در جاده‌ها / از سفر‌های غیرضرور طی ۴۸ ساعت آینده خودداری کنید وزیر آموزش و پرورش: مطالبات حق التدریسی‌ها سر وقت پرداخت می‌شود/ اخذ مجوز پرداخت باقی مانده پاداش پایان خدمت بازنشستگان پیش‌بینی بارش برف و باران / استقرار تیم‌های امداد در محور‌ها هشدار نارنجی بارش برف و کاهش دما در ۱۰ استان روش‌های کلاهبرداری سایبری را بشناسید تا فریب نخورید پلیس فراجا: روزانه ۵۰۰ حادثه ناشی از کار در کشور اتفاق می‌افتد واکنش قوه قضائیه به نامه ادعایی با امضای ۱۵۴ نماینده درباره قانون مشاغل حساس اخطار قاضی به بانک‌ها در دادگاه چای دبش: پاسخ استعلامات را ندهید به نهاد‌های نظارتی تکلیف می‌کنیم در بانک‌ها مستقر شوند دوشنبه منتظر بارش باران و برف خوب باشید رئیس دیوان عالی کشور: چند نفر در پرونده ترور دو قاضی دیوان دستگیر شدند اولین ستاره‌ها کیهان را غرق در آب کردند واکنش وزیر آموزش و پرورش به حذف تأثیر قطعی معدل پایه دهم از کنکور مدیر محتوای مرکز ملی فضای مجازی: شناسنامه دار کردن فعالان فضای مجازی را پیش می‌بریم

تدوین آیین‌نامه جدید رتبه‌بندی معلمان با ۱۰ اصلاح

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: آیین نامه مرحله ارتقا رتبه بندی معلمان را با سه پژوهش تدوین کردیم و این آیین نامه با 10 چرخش اصلاحی تدوین و رضایتمندی معلمان و ارتقا نظام تعلیم و تربیت به صورت همزمان لحاظ شده است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 10
کد خبر: ۲۱۷۷۲۵

به گزارش راهبرد معاصر، علی محبی رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش امروز یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ ، در مراسم بزرگداشت روز ملی پژوهش در آموزش و پرورش گفت: ۱۰ مساله اساسی آموزش و پرورش را شناسایی کردیم و تلاش می‌کنیم اقدامات لازم برای حل مسائل انجام شود.

 

وی با بیان اینکه تدوین نقشه راه سند تحول بنیادین و آسیب شناسی طرح رتبه بندی معلمان از دیگر اقدامات پژوهشگاه مطالعات است، افزود: مرحله استقرار رتبه بندی معلمان انجام شد و مرحله بعد مرحله ارتقاء است، آیین نامه مرحله ارتقا رتبه بندی معلمان را با سه پژوهش تدوین کردیم و این آیین نامه با ۱۰ چرخش اصلاحی تدوین شده است و رضایتمندی معلمان و ارتقا نظام تعلیم و تربیت به صورت همزمان لحاظ شده است.

 

محبی افزود: بازطراحی ساختار آموزش و پرورش ضروری است چون ساختار آموزش و پرورش ایران شبیه هیچ کشوری در دنیا نیست، از یک جهت منحصر به فرد هستیم اما از جهت دیگر ساختار آموزش و پرورش ایران منجر به عدم انسجام، موازی کاری، گستردگی و عدم پاسخگویی شده است، بسیاری از مشکلات به دلیل ناهماهنگی ساختاری است.

 

رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بر اساس برنامه هفتم توسعه، ساختار آموزش و پرورش باید بازطراحی شود، گفت: در برخی کشورها وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزارت فرهنگ، وزارت ورزش و بخش آموزش وزارت بهداشت همگی ذیل یک وزارتخانه تحت عنوان وزارت آموزش و فرهنگ تعریف می‌شود.

 

محبی تحقق سرانه پژوهشی برای معلمان و دانش آموزان، استقرار مدیریت یک پارچه و نه جزیره‌ای امور پژوهشی و ارتقا ساختار و جایگاه پژوهش در آموزش و پرورش را از جمله درخواست‌های پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش است، بیان کرد: فرهنگیان می‌توانند برای انجام پروژه‌های پژوهش محور با پژوهشگاه همکاری کنند.

 

وی عنوان کرد: تدوین الگو مدرسه تراز در سند تحول بنیادین توسط پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش انجام شده است، این الگو به این می‌پردازد که مدرسه چه ابعاد، شاخص و استانداردی دارد.

 

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با تأکید بر ضرورت راه اندازی سنجش ملی کیفیت یادگیری گفت: بررسی تطبیقی تنوع مدارس را در دستور کار داریم، بیش از ۲۰ نوع مدرسه داریم و معلوم نیست چقدر این تنوع مدارس درست و با عدالت آموزشی سازگار است؟/ فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار