تشدید فعالیت سامانه بارشی در سراسر کشور شناسایی ۱۱۰۷ بیمار مبتلا به تب دنگی در کشور/ صید پشه آئدس در ۱۱ استان معاون رئیس‌جمهور: نرخ بازگشت نخبگان ایرانی به کشور فقط یک درصد است که عدد نگران‌کننده‌ای محسوب می‌شود اسامی پاساژ‌های ناایمن پایتخت اعلام شد  ادارات، مدارس و دانشگاه‌های کدام استان‌ها یکشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۴ تعطیل شد؟ لغو زوج و فرد از درب منازل در تهران؛ تصمیم اضطراری پلیس راهور بلبشوی مدیریتی استانداری تهران درباره آلودگی هوا/ کارگروه، ادعای دبیر را «شایعه کذب» نامید! پیش‌بینی ۲۷۴ روز پیش رئیس قوه قضاییه درست بود تکذیب اجرای طرح زوج و فرد در تهران از در منازل در شرایط عادی این استان‌ها امسال بیشترین بارش برف را تجربه خواهند کرد چه کسانی نمی توانند در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۵ ثبت نام کنند آخرین وضعیت ترافیکی کشور/ چند محور مسدود شد تصمیم‌های دودآلودتر از هوای تهران؛ طرح زوج‌وفرد چگونه یک‌شبه اعلام و لغو شد؟ علت مخالفت آموزش و پرورش با تعطیلی مدارس اعلام محدودیت‌های ترافیکی محورهای شمالی واژگونی اتوبوس تهران–یاسوج در سمیرم

تراموا به تهران می‌رسد؟

در حالی رئیس کمیته حمل ونقل ترافیک شورای شهر می‌گوید ساخت تراموا از اولویت مدیریت شهری خارج می‌شود که معاون شهردار تهران نظر دیگری دارد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 19
کد خبر: ۲۱۹۱۳۲

به گزارش راهبرد معاصر، معطلی نیم ساعته در ایستگاه‌های اتوبوس، سرفاصله‌های طولانی رسیدن قطار مترو و ترافیک سرسام‌آور و آلودگی هوای این روزهای پایتخت نقل محافل و تیتر یک رسانه‌های خبری شده است.

 

معاون شهردار تهران محسن هرمزی می‌گوید در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی پایتخت فرسوده قطعی است و کیفیت ناوگان هم فرسودگی ۸۰ درصدی دارد.

 

آلودگی هوا و ترافیک دو معضل اساسی تهران است و به گفته کارشناسان برای رفع این مشکل باید عزم ملی صورت گیرد و شهر به سمت سیستم حمل و نقل پاک حرکت کند. برای تحقق این امر خرید اتوبوس برقی و ساخت تراموا(قطار برقی) در دستور کار قرار گرفت.

 

یکی از راهکارهای مدیران شهری برای رفع این معظل در کنار برقی سازی شهر، خرید اتوبوس برقی و تفاهم با خودروسازهای داخلی، استفاده از «تراموا» است. تراموا یکی از انواع قطار سبک شهری (LRT) است که به طور معمول در تراز صفر (همسطح خیابان) احداث می‌شود؛ مطالعات تراموا از اوایل دهه ۹۰ شروع و به گفته مسوولان این خط از تهرانپارس آغاز و تا میدان آزادی ادامه خواهد داشت و هزینه ۲۰۰ میلیون یوریی برای ساخت آن پیش‌بینی شده است.

 

رئیس کمیته حمل ونقل ترافیک شهر تهران محمد آقامیری می‌گوید تغییراتی در برنامه‌ها با ورود اتوبوس‌ها برقی صورت خواهد گرفت و احتمالا ساخت تراموا از اولویت خارج می‌شود چرا که اتوبوس برقی می توانند به راحتی در تمام معابر شهر حرکت کنند این درحالی است که معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران محسن هرمزی می‌گوید «ساخت تراموا از دستور کار خارج نشده» و این دو موضوع منافاتی با هم ندارند.

 

عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران علی اصغر قائمی بهترین راه کار برای رفع آلودگی هوا را نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، هوشمندسازی شهر، مدیریت مصرف سوخت، استاندار شدن خودروها و برقی سازی ناوگان است./ فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
پرطرفدارترین اخبار