آنروا: بسیاری از آوارگان غزه در خیابان‌ها می‌خوابند-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

آنروا: بسیاری از آوارگان غزه در خیابان‌ها می‌خوابند

آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای فلسطینی‌ها می‌گوید که پناهگاههای این سازمان دیگر جایی برای پذیرش آوارگان ندارد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۱۸ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 08
کد خبر: ۲۲۲۳۹۰

به گزارش راهبرد معاصر، آژانس کاریابی و امدادرسانی سازمان ملل برای فلسطینیان موسوم به آنروا می‌گوید که پناهگاههای این سازمان مملو از جمعیت است و دیگر جایی برای پناهندگان دیگر وجود ندارد.

 

«جولیت توما» مدیر ارتباطات آنروا به شبکه ای بی سی نیوز گفت که پناهگاههای ما در مناطق پرتراکم جمعیتی هستند و نمی‌توانیم افراد بیشتری را بپذیریم.

 

وی افزود: غزه زیرساختهای غیرنظامی برای تامین چنین حجم عظیمی از آوارگان را ندارد و «بسیاری از آنها اکنون در خیابانها میخوابند».

 

حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه که از روز هفتم اکتبر آغاز شده تا کنون علاوه بر کشتن بیش از 22 هزار نفر که یک سوم آنها کودک هستند منجر به آوارگی نزدیک به دو میلیون نفر به دلیل نبود غذا، آب سالم و خدمات درمانی شده است.

 

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، بیش از 60 درصد زیرساختهای غیرنظامی غزه نیز یا کاملا ویران شده و یا آسیب جدی دیده است.

 

بسیاری از کارشناسان حقوقی بین‌المللی می‌گویند که اقدامات اسرائیل در غزه جنایت جنگی یا نسل‌کشی است و کشورهایی مانند ترکیه و آفریقای جنوبی در تلاش هستند تا پرونده‌های حقوقی را در دادگاه‌های بین‌المللی مطرح کنند.

 

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز گذشته هشدار داده بود: «بر اساس اعلام سازمان برنامه جهانی غذا، 100 درصد ساکنان غزه از بحران غذا رنج می‌برند».

 

پیشتر نیز «مارتین گریفیث» رئیس امور بشردوستانه سازمان ملل متحد عنوان کرده است که غزه پس از بمباران بی‌امان نیروهای رژیم صهیونیستی علیه نیروهای حماس به منطقه‌ای غیرقابل سکونت تبدیل شده است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده