صحرایی خبر داد؛‌ نتایج مطلوب دو طرح معاونت آموزش ابتدایی-راهبرد معاصر
بازداشت مدعی نفوذ در دستگاه قضایی اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های کشور مشاهده سیاه‌گوش در یکی از زیستگاه‌های اشنویه آغاز پرداخت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از ۲۳ آبان ماهواره استارلینک به زمین سقوط کرد شوک به بازنشستگان با عدم پرداخت حقوق‌ها در این ماه تازه‌ترین معافیت‌های سربازی در سال ۱۴۰۳ | خبر مهم درباره مشمولان بالای ۳۵ سال صدور اعلان نارنجی هواشناسی برای ۵ استان | تهران هشدار گرفت یک عضو شورای شهر چرام به اتهام ارتشا بازداشت شد قاضی دیوان عالی کشور: انتقال اموال برای نپرداختن مهریه قابل تعقیب کیفری است خبر خوش صندوق ذخیره فرهنگیان|واریز ۲ هزار میلیارد تومان به حساب فرهنگیان بازنشسته انتصابات جدید در شهرداری تهران + جزئیات همسان سازی حقوق بازنشستگان به ایستگاه آخر رسید علی سلامت کیست؟ | جزئیات ماجرای شکایت ده‌ها زن همدانی | زمان و محل اجرای حکم اعلام شد ورود دستگاه قضا به ماجرای رفتار غیرمتعارف در کارخانۀ لبنی

صحرایی خبر داد؛‌ نتایج مطلوب دو طرح معاونت آموزش ابتدایی

وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح شهید همت با هدف توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی و طرح شهید محمودوند به منظور کاهش بازماندگان از تحصیل از جمله مواردی است که با تلاش بسیار، نتایج مطلوبی داشته است
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 January 21
کد خبر: ۲۲۴۴۰۴

به گزارش راهبرد معاصر، رضامراد صحرایی، در گردهمایی معاونان آموزش ابتدایی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها، ضمن گرامیداشت یاد شهدای دانش آموز و معلم حادثه کرمان، گفت: دشمن می‌داند که جریان و مکتب انقلاب اسلامی که ملت شریف ایران رهروی آن هستند، شهادت را هدیه الهی و جایگاهی والا می‌داند.

 

وی در ادامه افزود: مسیر اقتدار هر کشوری از مدرسه‌های آن کشور می‌گذرد و قد و قواره هر کشور نیز از مدرسه‌های آن نمایان می‌گردد، در نتیجه هر اندازه مدارس باشکوه‌تری در کشور وجود داشته باشد نظام تعلیم و تربیت نیز شکوه والاتر و در نهایت کشوری آبادتر خواهیم داشت.

 

صحرایی با اشاره به شعار مدرسه قوی، ایران قوی، تصریح نمود: مدرسه قوی، ایران قوی شعاری است که معنای آن رشد نظام تعلیم و تربیت کشور در تمام ابعاد و پس از آن پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف است.

 

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری، گفت: ارتقای کشور در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و دیگر موارد وابسته به رشد مدرسه و تعلیم و تربیت دانش آموزان در مدرسه قوی است.

 

وزیر آموزش و پرورش، در ادامه، اظهار داشت: اصلی ترین مؤلفه‌های مدرسه قوی، دانش آموز، معلم، مدیر و پس از آن محتوا است که باید مورد توجه باشد و یک اصل اساسی را باید اشاره نمود و آن معلم است که آینده را می‌سازد در نتیجه می‌توان گفت معلم هم مسئله و هم راه حل آن است.

 

وی، تاکید نمود: ساختن این نگاه و باور برای مردم و مسئولین که تحقق اهداف کلان کشور در آموزش و پرورش و مدرسه رقم می‌خورد وظیفه مهمی است که باید با برنامه صورت گیرد.

 

صحرایی با اشاره به برنامه ریزی برای برنامه‌های تحولی، افزود: در ارتباط با مسائل باید یا ایجابی، اصلاحی و یا تحولی عمل نمود. تشخیص مطلوب اینکه چه سیاستی باید نسبت به برنامه‌ها و مسائل در نظر گرفت برای مدیران اهمیت دارد و در این قائده اصلاح باید زمان و صبوری را مدنظر داشت.

 

وی در ادامه گفت: اتحاد، انسجام و همبستگی در نظام تعلیم و تربیت ضروری است تا به یک یگانی در آموزش و پرورش رسید و این یگانی و یکی شدن بسیاری از مسائل آموزش و پرورش را برطرف می‌نماید.

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح‌های تحولی صورت گرفته در معاونت آموزش ابتدایی، افزود: طرح شهید همت با هدف توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی و طرح شهید محمودوند به منظور کاهش بازماندگان از تحصیل از جمله مواردی است که با تلاش بسیار، نتایج مطلوبی داشته است.

 

وی به گروه‌های آموزشی و دبیرخانه‌های تخصصی اشاره کرد و گفت: دبیرخانه‌های آموزشی بسیار مورد تاکید است و حضور گروه‌های آموزشی در مدارس یک نیاز اساسی است و ارتباط مطلوب این گروه‌ها اهمیت دارد که باید برای آن برنامه ریزی و اقدام نمود.

 

صحرایی در پایان با اشاره به مؤلفه‌های هویت ملی، تصریح کرد: آموزش و تحقق هویت ملی با نمادهایی مثل پرچم و یا سرود ملی باید در مدارس به صورت ویژه مورد تاکید قرار است./ مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده