سه پیشنهاد جلسه اضطراری شورای سنجش و پذیرش دانشجو به شورای عالی انقلاب فرهنگی جزییات و ساعت طرح ترافیک از ۱۶ فروردین ۱۴۰۴ روش‌های پرداخت زکات فطره اعلام شد ممنوعیت تردد کلیه وسایل نقلیه از مرزن آباد به سمت تهران از دقایقی قبل آغاز ثبت نام میهمانی و انتقال دانشجویان از ۱۵ فروردین صدور حکم سنگین برای ۹ متهم فساد در شورای شهر سردشت تدوین اساسنامه مدارس مجازی/ برنامه وزارت آموزش و پرورش در حوزه هوش مصنوعی ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب کشور امروز و فردا چطور با ChatGPT عکس‌هایمان را به سبک انیمیشن‌های استودیو «جیبلی» درآوریم؟ ۵۰۵ جانباخته و ۱۲ هزار مجروح در ابتدای طرح نوروزی در کشور سازمان نظام پرستاری: کمبود ۱۰۰ هزار پرستار در بیمارستان‌های کشور مرکز مدیریت راه‌های کشور: تردد ۲۱.۶ میلیون خودرو در موج اول سفر‌های نوروزی برخورد قضایی با عوامل انتشار کلیپ خارج از شئون از یک کنسرت تشریح وضعیت ترافیکی جاده‌ها و محور‌های مسدود در روز جمعه ۸ فروردین هواشناسی ایران امروز ۱۴۰۴/۱/۸؛ بارندگی و وزش باد در ۱۱ استان

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیازمند بازنگری است

کارشناس تعلیم و تربیت گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیاز به بازنگری دارد تا مفاد آن برای مجریان ملموس و قابل فهم شود و امکان اجرا فراهم شود.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 February 04
کد خبر: ۲۲۶۶۶۹

به گزارش راهبرد معاصر، بیژن اعلایی کارشناس تعلیم و تربیت درباره دلایل عدم اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اظهار کرد: معتقدم از جمله مشکلات سند تحول در اجرا، آرمانی بودن بیش از حد برخی محتوای سند، عدم باور و اعتقاد مسؤولان در دولت‌های قبل به محتوای سند و به تبع آن عدم اجرای سند در زمان مسؤولیت آنان و عدم تخصیص منابع مالی از سوی دولت‌ها به‌ویژه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم برای اجرای برنامه‌های سند و آماده نشدن کامل زیر نظام‌های سند در گذشته، است.

 

وی ادامه داد: از دیگر موارد عدم اجرایی شدن سند تحول می‌توان به عدم همراهی دستگاه‌هایی که باید آموزش و پرورش را در اجرای این امر مهم یاری می‌کردند و عدم آگاهی معلمان، مدیران و عوامل اجرایی مدارس از محتوای سند به دلیل بی‌توجهی مسؤولان ستادی وزارت آموزش و پرورش در توجیه افراد نسبت به محتوا و اهمیت اجرای آن اشاره کرد.

 

این بازنشسته آموزش و پرورش با بیان اینکه معتقدم شاید در حدود 10الی 20 درصد سند تحول اجرایی شده است، گفت: معتقدم محتوای سند در عین اینکه بسیار جامع و در سطح بالایی است ولی به دلیل آرمانی بودن برخی محتوای آن و عدم آمادگی مجریان اصلی آن در مدارس، امکان اجرای مطلوب آن فراهم نشده است.

 

اعلایی افزود: به نظر بنده سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیاز به بازنگری دارد تا مفاد آن برای مجریان ملموس و قابل فهم شود و امکان اجرا فراهم شود؛ از طرف دیگر زیرساخت‌های مدارس در مواردی مثلاً اجرای بعضی از ساحت‌های ششگانه آماده نیست.

 

این فوق لیسانس برنامه‌ریزی درسی پیشنهاد داد: برای بهبود فرآیند کار باید از رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی برای توجیه معلمان، خانواده‌ها و مسؤولان اجرایی کمک گرفت؛ همچنین همه دست اندرکاران اعم از مدیران، معلمان، مسؤولان آموزش و پرورش در تمام بخش‌ها، خود را موظف به مطالعه دقیق مفاد سند دانسته و کمر همت برای اجرای آن ببندند.

 

وی افزود: معتقدم باید زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اجرای سند در مدارس مهیا شود و نظام ارزشیابی از نحوه اجرای سند به صورت نرم‌افزاری تهیه و به طور مستمر، مجریان مورد ارزیابی قرار گرفته و بازخورد ارزیابی‌ها به آنان منعکس شود تا اشکالات را در اجرا برطرف کنند./ فارس

ارسال نظر