سازمان ملل: بیش از ۱۳ هزار کودک در جنگ غزه کشته شده اند-راهبرد معاصر
ادعای نتانیاهو: به ایران می‌گوییم که هر کس ما را هدف قرار دهد، ما نیز او را هدف قرار خواهیم داد/ چالش‌های بزرگی پیش رو داریم گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و لبنان انفجار‌های شدید در شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف رام‌الله و قدس اشغالی وزارت امور خارجه: جنایات رژیم صهیونیستی بی‌کیفر نخواهد ماند نخست‌وزیر لبنان: با همکاری مردم، با اسرائیل مقابله خواهیم کرد دفاع تمام عیار بایدن از ترور سید حسن نصرالله نجباء: حزب‌الله می‌تواند جنگ را مدیریت کند؛ حتی فراتر از لبنان نتانیاهو برای شرکت در یک نشست امنیتی راهی تل‌آویو شد واکنش انصارالله به شهادت نصرالله | ۳ روز عزای عمومی در یمن واکنش روسیه به ترور سید حسن نصرالله رئیس دفتر سید حسن نصرالله به شهادت رسید + عکس نخست وزیر روسیه به تهران سفر می‌کند تحریم‌های جدید نفتی آمریکا بر ونزوئلا در راه است اعلام سه روز عزای عمومی در سوریه به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله برپایی تجمعات در اسرائیل ممنوع شد

سازمان ملل: بیش از ۱۳ هزار کودک در جنگ غزه کشته شده اند

کاترین راسل، رئیس صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که جنگ در غزه بیش از ۱۳ هزار کودک را کشته و تعداد بی شماری دیگر را زخمی کرده است.
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۹ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 06
کد خبر: ۲۳۵۰۰۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ راسل در حساب خود در رسانه ایکس نوشت: خانه‌ها، مدارس و بیمارستان‌ها ویران شده اند. معلمان، پزشکان و فعالان بشردوستانه کشته شده اند. قحطی نزدیک است. سطح و سرعت تخریب تکان دهنده است. کودکان در غزه اکنون به آتش بس نیاز دارند.

 پیش از این سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، «رفح» را شهر کودکان خواند و تاکید کرد که صد‌ها هزار کودک گرسنه در آنجا محاصره شده و در معرض حمله نظامی‌اند.

امنیت غذایی در غزه این روز‌ها با خطر جدی مواجه است. سازمان خواربار و کشاورزی (فائو) در پیامی در صفحه اش در شبکه اجتماعی ایکس، وضعیت امنیت غذایی در نوار غزه را بسیار شدید دانسته است.

این در حالی است که وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، امروز شنبه اعلام کرد قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۳ هزار و ۱۳۷ شهید و ۷۵ هزار و ۸۱۵ زخمی، افزایش یافته است.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین تأکید کرد: رژیم صهیونیستی چهار بار کشتار علیه مردم غزه مرتکب شده است که طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۶ شهید و ۶۵ زخمی به بیمارستان‌ها منتقل شده است.

وزارت بهداشت فلسطین خاطرنشان کرد: هنوز شمار زیادی از قربانیان در زیر آوار و در خیابان‌ها هستند و تیم‌های امدادرسانی و دفاع مدنی قادر به دسترسی به آن‌ها نیستند. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار