واکنش و تسلیت مراجع تقلید و مسوولان برای شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراه ایشان-راهبرد معاصر

واکنش و تسلیت مراجع تقلید و مسوولان برای شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراه ایشان

جمعی از مراجع عظام تقلید، مسوولان کشوری، لشکری با صدور پیام های جداگانه ای شهادت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان را تسلیت گفتند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۲۴۱۶۰۲

به گزارش راهبرد معاصر، یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ بالگرد حامل رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهانش که برای بازدید از سد خداآفرین و افتتاح چندین طرح ملی و استانی به آذربایجان شرقی رفته بودند، به علت شرایط نامساعد آب و هوایی ، دچار سانحه شد و تمام سرنشینان بالگرد به شهادت رسیدند.


در این سانحه هوایی، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و همراهان او از جمله امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه،  آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز،  رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، و همچنین سرتیم حفاظت رئیس جمهور و خلبانان و کادر پرواز بالگرد به شهادت رسیدند.


در پی این حادثه ناگوار و تلخ جمعی از مراجع عظام تقلید، مسوولان کشوری و لشکری با صدور پیام های جداگانه ای شهادت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان را تسلیت گفتند.


آیت‌الله مکارم شیرازی: رئیس‌جمهور نمونه بارزی از مسوول متعهد و مخلص انقلابی بود
آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پیامی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور و همراهان آورده است: ایشان نمونه بارزی از مسوول متعهد و مخلص انقلابی بود و در ادای خدمت و وظیفه کوتاهی نکرد.


آیت‌الله جوادی‌آملی: این سانحه سنگين و تلخ موجب تألم فراوان شد
آیت‌الله جوادی‌آملی: سانحه سنگين و رخداد تلخ ارتحال شهادت گونه رئيس ‌جمهور و امام جمعه گرامى تبريز و وزير امور خارجه ارجمند و سایر همراهان موجب تألم شد.


اين مصيبت را به رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ ايران و بازماندگان تسليت و مغفرت و اجر شهادت را براى سالكان به مقصد رسيده و خادمان به شهود مقصود بار يافته خواهان و استوارى ايران اسلامى را از خداى سبحان مسئلت دارم.


آیت الله نوری همدانی: حجت‌الاسلام رئیسی تمام عمر را صرف خدمت به مردم و انقلاب نمود
مرجع‌تقلید شیعیان در پیام تسلیتی بیان کرد: مرحوم شهید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی (رضوان الله علیه) تمام عمر را با اخلاص و دیانت و تواضع صرف خدمت به مردم و انقلاب نمود و در این مسیر فردی خستگی ناپذیر بود.


رئیس‌مجلس: در قلب ملت ایران جا داشتی و یادت جاودانه شد
محمد باقر قالیباف با صدور پیامی تاکید کرد: عزیز دل ملت ایران، رفیق جان، یار با صفا و صادق امام و رهبری سفرت بخیر. ما را فراموش نکن، دست این برادرت را هم بگیر و سلام ما را به حاج قاسم برسان. به آرزویت رسیدی و عاقبت رجایی شدی.


محسن رضایی: شهید رئیسی فداکارانه انجام وظیفه کرد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شهادت رئیس‌جمهوری و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد را تسلیت گفت.


روحانی: صفحه تلخی در کتاب انقلاب اسلامی ورق خورد
رئیس جمهور سابق در پیام ضمن تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و هیأت همراه او نوشت: صفحه تلخی در کتاب انقلاب اسلامی ورق خورد.


در بخش دیگری از این پیام آمده است: انقلاب اسلامی در طول ۴۵ سال گذشته روزهای تلخ بسیاری دیده اما با عنایات الهی و هدایت حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری و حمایت مردم بزرگوار توانستیم این مصائب را به جلوه‌های ماندگار همدلی ملی و اتحاد اجتماعی تبدیل کنیم. بدون تردید این مصیبت بزرگ را نیز با تکریم به‌یادماندنی شهدای گرانقدر توسط مردم عزیز و تقویت انسجام اجتماعی طی خواهیم کرد.


آیت الله سید ابراهیم رییسی در زمره مسئولان تراز انقلاب اسلامی بود
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در پیامی با تسلیت شهادت رییس جمهور کشورمان و همراهان تاکید کرد شهیدِ جمهور، آیت الله سید ابراهیم رییسی در زمره مسئولان تراز انقلاب اسلامی بود که در همه سنگرهای مسئولیت عطر خدمت متواضعانه و روحیه جهادی را با خود به ارمغان می‌آورد.


جهانگیری شهادت رئیس‌جمهور را تسلیت گفت
معاون اول دولت‌های یازدهم و دوازدهم با صدور پیام تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و همراهان وی، تاکید کرد: اکنون زمان آن است که تمامی جریان‌های سیاسی به آینده ایران و ضرورت وحدت و همبستگی ملی و تامین آرمان و خواسته‌های ملت بیندیشند.


حاج‌ علی‌اکبری: شهید آیت‌الله رئیسی در همه سنگرها روحیه جهادی را با خود به ارمغان می‌آورد
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در پیامی نوشت: شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در زمره مسئولان تراز انقلاب اسلامی بود که در همه سنگرهای مسئولیت عطر خدمت متواضعانه و روحیه جهادی را با خود به ارمغان می‌آورد.


وزیر دفاع: رئیس‌جمهور در «میدان خدمت به مردم» به شهادت رسید
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد را تسلیت گفت.


سردار جلالی: آیت‌الله رئیسی هیچگاه فرصت خدمت به مردم را به عافیت پشت‌میز نشینی ترجیح نداد
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تأکید کرد: آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهوری خستگی ناپذیر، مردمی و مردمدار بود که هیچگاه فرصت خدمت به مردم را به عافیت پشت‌میز نشینی ترجیح نداد و تا روز آخر حیات خود، برای آبادانی و خدمت به این مرز و بوم تلاش کرد.


ظریف: شهادت پاداش اخلاص این عزیزان بود
محمدجواد ظریف با صدور پیامی عنوان کرد: شهادت ریاست گرانقدر جمهوری، برادر عزیزم وزیر امور خارجه و دیگر شهدای ارجمند حادثه دردناک دیروز را تسلیت عرض می کنم. رضوان الهی برای شهدا، آرامش و شکیبایی برای بازماندگان و همبستگی و بهروزی برای مردم ایران آرزومندم.


سازمان بسیج اساتید: شهیدان خدمت سربلندی ایران را تضمین خواهند کرد
سازمان بسیج اساتید با صدور پیامی تاکید کرد:  به ملت شریف ایران اطمینان می‌دهیم با شهادت شهدای خدمت راه خدمت به مردم و محرومان نه تنها بسته نشد بلکه فرزندان ملت را در آغاز راهی قرار داد که بدون شک اقتدار و سربلندی ایران اسلامی و رفاه و رضایت مردم ایران را در پی خواهد داشت.


تسلیت دهقانی در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه

در پی شهادت رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و هیات همراه آن‌ها در سانحه سقوط بالگرد، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در پیامی شهادت رئیس‌جمهور و همراهان ایشان را تسلیت گفت.


خلاء وجودی شخصیت‌ها پر نمی‌شود
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره)شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه ایشان در سانحه سقوط هلیکوپتر سفر به استان آذربایجانی شرقی را تسلیت گفت.


حسن خمینی: تواضع و شوق خدمتگزاری به مردم مهم ترین ویژگی شهید رئیسی بود
پیام تسلیت سید حسن خمینی در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان تاکید کرد:: صفای باطن، تواضع و شوق خدمتگزاری به مردم مهم ترین ویژگی شهید رئیسی در تمام ادوار بود.


وجود آرامش بخش حضرت آیت الله خامنه ای در این شرایط، همچون لنگرگاهی ثبات آفرین برای کشور ماست.


عارف: خلأ وجودی آیت‌الله رئیسی برای همه سخت و دشوار خواهد بود
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی تأکید کرد: آیت‌الله رئیسی شخصیتی مردمی بودند که در تمامی مسئولیت‌های که بر عهده داشتند تلاش کردند روحیه مردمی، ساده زیستی و اخلاق مدارانه خود را حفظ کنند و خلأ وجودی ایشان برای همه سخت و دشوار خواهد بود.


رئیس مجلس خبرگان: آیت الله رئیسی نمونه کامل مدیران انقلابی و ولایی بود
در پی شهادت رئیس جمهور، رئیس مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی شهادت ایشان و هیئت همراه را تسلیت گفت.

 

زاکانی: توصیه آیت‌الله رئیسی به مسؤولان خدمت به مردم بود
شهردار تهران با صدور پیامی، شهادت آیت الله رئیسی را تسلیت گفت.

 

پیام تسلیت مسؤولان قضایی
پیام تسلیت مسؤولان قضایی در واکنش به شهادت آیت‌الله رئیسی و هيأت همراه
مسؤولان قضائی پس از اعلام خبر شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هيأت همراه پیام‌های تسلیتی صادر کردند.

 

لاریجانی شهادت آیت الله رئیسی را تسلیت گفت
علی لاریجانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی شهادت آیت الله رئیسی را تسلیت گفت.

 

وحیدی: راه شهدای خدمت ادامه دارد
وزیر کشور با صدور پیامی، شهادت رئیس جمهور و همراهانشان را تسلیت گفت و تاکید کرد راه شهدای خدمت ادامه دارد.

 

پیام تسلیت رئیس مجمع تشخیص در پی شهادت آیت‌الله رئیسی
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور پیامی ارتحال شهادت گونه و مظلومانه رئیس‌جمهور محترم؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی و همراهان‌شان در پی حادثه سقوط بالگرد را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف و باعظمت ایران تسلیت گفت./ فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده