آیت الله رئیسی؛ از خدمت به مردم تا محضر خدا-راهبرد معاصر

آیت الله رئیسی؛ از خدمت به مردم تا محضر خدا

در سالروز میلاد مبارک حضرت علی ابن موسی الرضا (علیه السلام) خادم ملت ایران، خادم الرضا حضرت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور مردمی به یاران شهیدش پیوست.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۲۴۱۵۹۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ بالگرد حامل رئیس‌جمهور که برای افتتاح «سد مرزی «قیزقلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، عصر روز یکشنبه، سی‌ام اردیبهشت در مسیر بازگشت در «جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفای استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد.


آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی از جمله سرنشینان این بالگرد بودند.


در سالروز میلاد مبارک حضرت علی ابن موسی الرضا (علیه السلام) خادم ملت ایران، خادم الرضا حضرت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور مردمی و محبوب و همراهانش به یاران شهیدش پیوستند.


خدمت؛ تنها دغدغه سید ابراهیم
آیت الله سید ابراهیم رئیسی در آذرماه سال ۱۳۳۹ هجری شمسی در خانواده‌ای مذهبی در محله نوغان شهر مشهد دیده به جهان گشود.


شهید سید ابراهیم رئیسی در ۵ سالگی پدر خود را از دست داد و به گفته خویش با فقر بزرگ شد؛ شاید یکی از دلایل اینکه لقب او سید محرومان نام گرفت موضوع همین بود.


بعد از رحلت امام (ره) آیت الله سید ابراهیم رئیسی با حکم رئیس قوه قضائیه وقت به سمت دادستان تهران منصوب شد و از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۳ به مدت پنج سال این مسئولیت را برعهده داشت.


ایشان از سال ۱۳۷۳ به ریاست سازمان بازرسی کل کشور منصوب شد که خدمت ایشان در این سمت تا سال ۱۳۸۳ ادامه یافت.  آیت الله  رئیسی از سال ۱۳۸۳ تا سال ۱۳۹۳، به مدت ده سال معاون اول قوه قضائیه بود.


ایشان که دو رئیس قوه را در این سمت تجربه می کرد به عنوان یکی از مسئولان ارشد قضایی کشور مسئولیت سازماندهی و اداره تشکیلاتی این مجموعه را بر عهده داشت و از سال ۱۳۹۳ تا اسفند ۱۳۹۴ نیز به عنوان دادستان کل کشور خدمت نمود.


آیت الله رئیسی از سال ۱۳۹۱ تا سال ۱۴۰۰ با حکم مقام معظم رهبری، دادستان ویژه روحانیت نیز بود.در سال ۱۳۷۶، ایشان به پیشنهاد برخی اعضای مؤثر جامعة روحانیت مبارز از جمله آیت‌ الله مهدوی کنی و تصویب شورای مرکزی جامعه روحانیت  به عضویت در آن شورا در آمد.


در اسفند ۱۳۹۴، آیت االله رئیسی  با حکم آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) به تولیت آستان قدس رضوی منصوب شد. ایشان در سه سال فعالیت در سمت تولیت آستان قدس رضوی ، اقدامات موثری در چارچوب خدمت موثر به حرم نورانی حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) و ارائه خدمات به زائران این بارگاه قدسی در پایتخت معنوی ایران اسلامی انجام داد.


آیت الله رئیسی در ۱۶ اسفند سال ۱۳۹۷ با حکم رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) به ریاست قوه قضائیه منصوب شدند. عملکرد دستگاه قضا در دوران ریاست جناب آقای رئیسی به دلایلی چند؛ تراز این دستگاه را در نظام حکمرانی جمهوری اسلامی بالا برد . آیت الله رئیسی با مدیریت میدانی و پیگیری و رسیدگی نزدیک به مشکلات قضائی مردم، برخورد قاطع و بدون اغماض با مفسدان اقتصادی ، تدوین و نهایی کردن سند تحول قضایی و هوشمند سازی قوه قضائیه، گام های جدی در جهت ارتقای عدالت قضایی برداشت تاجایی که رهبر معظم انقلاب انجام این تحول  و ایجاد امید در دل مردم را ستودند . 


آیت الله رئیسی درسال ۱۴۰۰ با شرکت در سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، با كسب بیش از ۱۸میلیون رای مردم درانتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰،  رئيس جمهور ايران شد.


حضور میان اقشار مختلف مردم و سفرهای استانی برای رفع مشکلات مردم اورا به رئیس جمهور محبوب و مردمی تبدیل کرده بود.


ایشان مهر رضایت رهبر انقلاب را در کارنامه خویش ثبت کرده بودند و با رضایت ولی، خدمت خالصانه خود را در تاریخ ماندگار کردند.


رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت، بیان کردند: حضور در بین مردم و مواجهه مستقیم و صمیمی و متواضعانه با آن‌ها، بسیار با ارزش است.


رهبر انقلاب،‌ساده‌زیستی،‌ مواضع انقلابی، روحیه جهادی و بکارگیری جوانان در رده‌های گوناگون مدیریتی را از دیگر کارهای تحسین برانگیز دولت خواندند.


سرانجام پس از گذشت سه سال از دوره خدمت خالصانه آیت الله سید ابراهیم رئیسی، شهادت اورا به آغوش کشید./ فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده