هشدار یونیسف درباره تهدید جان نوزادان در غزه-راهبرد معاصر

هشدار یونیسف درباره تهدید جان نوزادان در غزه

یونیسف امروز شنبه درباره کمبود سوخت و تهدید علیه جان بیش از 20 نوزاد تازه متولد شده در تنها یکی از بیمارستان‌های مرکز نوار غزه هشدار داد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 25
کد خبر: ۲۴۲۲۶۱

به گزارش راهبرد معاصر،  صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که به دلیل کمبود سوخت، دستگاه‌های اکسیژن ساز بیمارستان شهدای الاقصی در مرکز نوار غزه در آستانه توقف کار هستند.به نوشته المیادین، این در حالی است که 232 روز از تجاوز اسرائیل به نوار غزه می‌گذرد و به دلیل تداوم و تشدید بمباران‌ها و بسته ماندن گذرگاه‌های زمینی، بحران انسانی تشدید شده است. در همین راستا، مدیر بیمارستان شهداء الاقصی گزارش داد که «اگر بیمارستان به دلیل کمبود سوخت از مدار خدمت خارج شود، یک فاجعه بهداشتی رخ خواهد داد».

 

وی طی نشست خبری در داخل این بیمارستان گفت که میزان سوخت مورد نیاز بیمارستان در حد یک پنجم نیاز بیمارستان نیز نیست، در حالی که برای جلوگیری از بروز فاجعه بهداشتی در ساعات آینده، بیمارستان به 50 هزار لیتر سوخت نیاز دارد. بیمارستان شهداء الاقصی در دیرالبلح تنها بیمارستان دولتی فعال در نوار غزه است. مابقی بیمارستان‌های خصوصی در غزه تنها امکان خدمات‌رسانی در سطح اولیه را دارند.

 

 مدیریت این بیمارستان روز گذشته اعلام کرد که جلوگیری از ورود سوخت به غزه به‌مثابه صدور حکم اعدام برای 1200 بیمار و مجروحی است که در این بیمارستان در حال درمان هستند.


توسط دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه، بامداد روز گذشته گزارش داد که رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ تاکنون ۳۳ بیمارستان و ۵۵ مرکز بهداشتی را از کار انداخته است و  ۱۶۰ موسسه بهداشتی و ۱۳۰ آمبولانس را هدف قرار داده است.پیش از این نیز مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد کاترین راسل، این حملات را محکوم کرده بود و ضمن «تراژیک و دلخراش» توصیف کردن این وضعیت، خواستار پایان این رعب و وحشت شد.


وی با اشاره به وقوع «تخلفات شدید علیه کودکان از جمله قتل، معلولیت، آدم ربایی، حمله به مدارس و بیمارستان‌ها و جلوگیری از دسترسی به کمک‌های بشردوستانه» اعلام کرد که یونیسف تمامی این موارد را محکوم می‌کند. ضمن این‌که تاکنون دست‌کم 10 هزار کودک در غزه کشته‌ شده‌اند، حدود 9 هزار نفر زخمی هستند و بسیاری از کودکان مفقودند که احتمالا در زیر آوار ساختمان‌ها و خانه‌های فروریخته دفن شده‌اند. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده