استعفای یک مقام دولت بایدن در واکنش به جنگ غزه-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

استعفای یک مقام دولت بایدن در واکنش به جنگ غزه

یکی دیگر از مقامات دولت بایدن در اعتراض به حمایت‌های واشنگتن از حملات رژیم صهیونیستی به غزه استعفا کرد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 01
کد خبر: ۲۴۳۴۳۹

به گزارش راهبرد معاصر، الکساندر اسمیت، پیمانکار آژانس بین المللی کمک‌های ایالات متحده، USAID، به روزنامه گاردین مستقر در انگلیس گفت که پس از تهیه مقاله‌ای در مورد مرگ و میر کودکان و مادران فلسطینی، به او اولتیماتوم داده شد که استعفا دهد یا برکنار شود.

 

به گزارش خبرگزاری آناتولی، اسمیت، مشاور ارشد سابق در زمینه جنسیت، سلامت مادر، سلامت کودکان و تغذیه، به گاردین گفت که ارائه مقاله او در یک کنفرانس در نهایت توسط رهبری ارشد USAID رد شد. او روز دوشنبه استعفا داد و به دوره چهار ساله خود در آژانس پایان داد.

 

این مقاله که خطاب به سامانتا پاور، مدیر آژانس بین المللی کمک‌های ایالات متحده ارسال شده است، به رفتار نابرابر USAID با کشور‌ها و بحران‌های مختلف و تفاوت آن با رفتار آژانس با فلسطینیان اشاره می‌کند.

 

به گزارش گاردین، او نوشت: «من نمی‌توانم کارم را در محیطی انجام دهم که اصول جنسیت و حقوق بشر برای برخی اعمال می‌شود، اما برای برخی دیگر، بسته به نژادشان، اعمال نمی‌شود».

 

اسمیت در نامه استعفای خود نوشت: همیشه به برنامه‌های ما در حمایت از دموکراسی، حقوق بشر و حکومت قانون افتخار شده است. «در اوکراین، زمانی که مردم قربانی می‌شوند، خواستار رسیدگی قانونی می‌شویم و عاملان خشونت را نام می‌بریم... ما با جسارت «اسلاوا اوکراینی» را در ویدیو‌های تبلیغاتی هیجان‌انگیز بیان می‌کنیم. با این حال، وقتی صحبت از فلسطینی‌ها می‌شود، ما از گفتن چیزی در مورد حق آنها برای داشتن کشور، سوء استفاده‌هایی که در حال حاضر از آنها رنج می‌برند، یا اینکه کدام قدرت‌ها حقوق اساسی آنها در آزادی، تعیین سرنوشت، معیشت و آب پاک را نقض کرده‌اند، اجتناب می‌کنیم..»

 

استعفای اسمیت دومین استعفای این هفته پس از استعفای استیسی گیلبرت، یکی از مقامات ارشد دفتر جمعیت، پناهندگان و مهاجرت وزارت امور خارجه، است. 

 

تعداد افرادی که در واکنش به مدیریت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با جنگ اسرائیل، دولت فدرال را ترک کرده‌اند، به حداقل هشت نفر افزایش یافته است.

 

جاش پل، مدیر سابق کنگره و امور عمومی در دفتر امور سیاسی-نظامی، اولین کسی بود که این کار را به صورت علنی در اواخر اکتبر انجام داد، در حالی که جنگ هنوز در ماه اول خود بود.

 

پس از آن، بخش‌های وسیعی از غزه با خاک یکسان شده و ده‌ها هزار غیرنظامی بی‌گناه در اثر حملات اسرائیل کشته شده‌اند.

 

آمار رسمی وزارت بهداشت غزه بیش از ۳۶۲۴۰ شهید را ثبت کرده است که اکثریت قریب به اتفاق زنان و کودکان هستند. بیش از ۸۱۰۰۰ نفر دیگر زخمی شده اند.

 

دادگاه بین‌المللی دادگستری (ICJ) پیشتر اسرائیل را به نسل‌کشی در غزه متهم کرده است، دادگاهی که در آخرین حکم خود به تل‌آویو دستور داده است فورا تهاجم خود به رفح را متوقف کند، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی قبل از حمله ۶ مه به آنجا پناه برده بودند. بسیاری از آنها دوباره آواره شده اند، زیرا سازمان ملل هشدار می‌دهد که هیچ جایی در منطقه ساحلی امن نیست.

 

این در حالی است که اسرائیل متعهد شده است که به تهاجم خود برخلاف حکم دادگاه بین المللی و انزوای فزاینده بین المللی ادامه می‌دهد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده