اتهام‌زنی زلنسکی به چین درباره «نشست صلح»-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

اتهام‌زنی زلنسکی به چین درباره «نشست صلح»

پس از رد درخواست اوکراین از چین برای حضور در «نشست جهانی صلح» در سوئیس، زلنسکی مدعی شد که پکن می‎‌خواهد مانع از حضور دیگر کشورها در این نشست شود.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۶ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 02
کد خبر: ۲۴۳۶۵۲

به گزارش راهبرد معاصر؛  «متاسفانه چین امروز به سختی در تلاش است که از حضور کشورها در نشست صلح جلوگیری کند». این حرف را رئیس‌جمهور اوکراین علیه چین بیان کرد.


در حالی که درخواست زلنسکی از رئیس‌جمهور چین برای حضور در «نشست جهانی صلح» درباره جنگ اوکراین در سوئیس خبرساز شده بود، او در کنفرانس امنیتی «شانگری-لا» به شدت علیه چین موضع گرفت.


رئیس‌جمهور اوکراین در این کنفرانس در سنگاپور دلخوری خود را از پاسخ وزارت خارجه چین درباره عدم شرکت شی جین پینگ رئیس‌جمهور این کشور در این نشست بروز داد.


قرار است 15 ژوئن (26 خرداد) در سوئیس این نشست برگزار شود؛ نشستی که به ادعای زلنسکی، بیش از هشتاد کشور حضور خود را در آن تایید کرده‌اند.


وزارت خارجه چین دیروز درخواست زلنسکی برای حضور رئیس‌جمهور چین را رد وو با اشاره به عدم دعوت از روسیه اعلام کرد «پکن از کنفرانس صلحی که از سوی مسکو و کی‌یف به رسمیت شناخته شده باشد، حمایت می‌کند».

 

زلنسکی در سنگاپور درباره این موضوع که «برخی رهبران جهانی» در نشست سوئیس حاضر نخواهند بود، ابراز ناامیدی کرد.

 

سفارت اوکراین در چین هم درباره غیبت چین در این نشست گفت که «ما بسیار متاسفیم که طرف چینی از فرصت نشست در سوئیس استفاده نمی‌کند»./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده