اولین دیدار وزرای دفاع آمریکا و چین از سال ۲۰۲۲ تا کنون-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

اولین دیدار وزرای دفاع آمریکا و چین از سال ۲۰۲۲ تا کنون

دیدار وزرای دفاع چین و آمریکا در حاشیه اجلاس «گفتگوی شانگری-لا» در سنگاپور برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 31
کد خبر: ۲۴۳۳۴۶

به گزارش راهبرد معاصر، شبکه تلویزیونی دولتی «سی.سی.تی.وی» چین گزارش داد دریاسالار «دونگ جون»، وزیر دفاع چین و «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا امروز (جمعه) در حاشیه اجلاس «گفتگوی شانگری-لا» در سنگاپور دیدار کردند.

 

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، هنوز جزئیات بیشتری از مذاکرات این دو وزیر دفاع در سنگاپور منتشر نشده است و این، نخستین دیدار رو در روی وزرای دفاع دو کشور چین و آمریکا از سال ۲۰۲۲ تا کنون محسوب می‌شود.

 

وزیران دفاع آمریکا و چین آخرین دیدار رو در روی خود را در ژوئن ۲۰۲۲ در کامبوج برگزار کردند. در آن زمان آستین با «وی فنگهه»، وزیر دفاع سابق چین به گفتگو پرداخت.

 

لوید آستین بعد از آنکه دونگ جون در دسامبر ۲۰۲۳ به وزارت دفاع چین رسید تنها یک بار با او گفتگو داشته که در ماه آوریل از طریق ویدیوکنفرانس برگزار شد. مذاکرات آخر آنها متمرکز بر گستره‌ای از مسائل شامل دستور کار جهانی و منطقه‌ای و همینطور اوکراین، تایوان و مسائل دیگر بوده است.

 

کمی پیش از دیدار امروز وزرای دفاع چین و آمریکا در سنگاپور، مقام‌های رده بالای دیگر پکن و واشنگتن نیز در پایتخت آمریکا دیدار داشتند. در این نشست «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا و معاونش، «جان فاینر» با «ما ژائوشو»، معاون وزیر امور خارجه چین دیدار داشتند و مذاکرات آنها مسائلی اعم از تایوان، اوکراین و ناآرامی‌ها در غرب آسیا را در بر گرفت./ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده