بهادری‌جهرمی: اصلی‌ترین ویژگی شهید رئیسی نگاه امیدمحور بود-راهبرد معاصر

بهادری‌جهرمی: اصلی‌ترین ویژگی شهید رئیسی نگاه امیدمحور بود

سخنگوی دولت گفت: اولین و اصلی‌ترین ویژگی شهید رئیسی، حرکت از نگاه یأس‌محور به نگاه امیدمحور و رفع مشکلات بود. در خیلی از جلسات گزارشات ارائه شده حاکی از سخت بودن مسئله بود اما آقای رئیسی با مبنا و دانش نگاه امیدوارانه به حل مسئله داشت.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 10
کد خبر: ۲۴۴۶۸۲

به گزارش راهبرد معاصر، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در دومین کنفرانس ملی حکمرانی دانش مبنا که در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های مدیریتی تحولی شهید رئیسی اظهار داشت: شهید رئیسی در شرایطی عنان امور را در دست گرفت که به اذعان آمارهای اعلامی داخلی و خارجی و به باور عموم مردم و  نخبگان کشور دهه خوبی را پشت سر نگذاشته بود.

 
وی افزود: براساس شاخص‌های موجود کشور درگیر رکود و شبه رکورد طولانی و  تورم شده بود و سرمایه اجتماعی نظام به‌واسطه عوامل مختلفی چون خستگی و فرسودگی دولت قبل به دلایل مختلف مورد سوال قرار گرفته بود‌.


سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: قطعی برق، گاز، مشارکت پایین در انتخابات و شیوع بیماری کرونا از جمله مسائلی بود که در کشور وجود داشت. در چنین موقعیتی یکی از رسالت‌های مدیر تحول در مجموعه مدیریتی است که شهید رئیسی این مسئله را در دستورکار خود قرار داد.

 

بهادری‌جهرمی به شاخص‌های تحولی در مدیریت شهید رئیسی اشاره کرد و گفت: اولین و اصلی‌ترین ویژگی، حرکت از نگاه یأس‌محور به نگاه امیدمحور و رفع مشکلات بود. در خیلی از جلسات گزارشات ارائه شده حاکی از سخت بودن مسئله بود اما آقای رئیسی با مبنا و دانش نگاه امیدوارانه به حل مسئله داشت و با ارائه راه‌حل و یا استقبال از راه‌حل‌های جدید دنبال راهگشایی بود. لذا اولین اصل در مدیریت تحولی ایشان، حرکت از حکمرانی یدس‌محور به امیدمحور بود.

وی یادآور شد: نوع مدیریت ایشان مسئولیت‌پذیرانه بود. «نمی‌گذارند» و «نمی‌شود» در باور ایشان نمی‌گنجید.

 

سخنگوی دولت با بیان اینکه ایشان دنبال روش حل مسئله بود، افزود: اعتقاد داشت باید در میدان بود. در حوزه سیاست داخلی و خارجی این‌گونه بود و همواره در وسط میدان بود. از حکمرانی برون‌نگر و وابسته به حکمرانی درون‌زا با فعال کردن ظرفیت‌های مردمی حرکت کرد.

 

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه شهید رئیسی از پرداختن صرف به سیاست‌های جاری و روزمره فاصله گرفت و دنبال بسترسازی برای فعالیت‌های طولانی مدت کشور بود، تاکید کرد: با این نگاه 12 پرتاب فضایی تقریبا به اندازه سه دولت قبل در این سه سال انجام شد. بسترسازی و تامین منابع برای پیشرفت کشور در حوزه‌های کوانتوم و هوش مصنوعی از جمله این موارد بود. به حوزه‌های آینده‌ساز و زیرساختی توجه ویژه‌ای داشتند و اقداماتی را در این زمینه انجام دادند.

 

وی توجه به قانون را از مهمترین ویژگی‌های رئیس‌جمهور شهید اعلام کرد و گفت: هیچ‌گاه نمی‌گفت این مسئله را چون من می‌گویم انجام شود، بلکه همواره می‌گفت قانون چه می‌گوید. در تمام دستورکارها و مسائل منتظر نظر معاونت حقوقی دولت بود.

 

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: حرکت از مدیریت حکمرانی نزاع پایه به گفت‌وگومحور از دیگر شاخص‌های مدیریتی شهید رئیسی بود‌. با جناح‌های مختلف سیاسی هم‌نشینی داشت.

 

بهادری‌جهرمی گفت: از مدیریت نظارت‌گریز به مدیریت نظارت‌پذیر حرکت کرد و از مدیریت سیاست‌محور به اخلاق‌محور عبور کرد‌. ایشان متکی به  حضور چهره‌های سنتی در مسئولیت نبود و  مدیریت متکی بر نیروهای جوان را در بخش‌های مختلف در پیش گرفت. در این دولت پای جوانان در سطوح مختلف مدیریتی دولت باز شد.

 

وی گفت:  از مدیریت ایستا به پویا حرکت کرد و برای صیانت از این نوع مدیریت ارزیابی عملکرد بخش‌های دولت را در پیش گرفت  و خود را نیز در معرض نقد قرار می‌داد. نقد را می‌پذیرفت و منطبق با برنامه پیش می‌رفت.

 

سخنکوی دولت در پایان گفت: در دولت ایشان اجزای دولت علاوه بر گزارش‌های روزانه و هفتگی به‌صورت فصلی مورد ارزیابی قرار می‌گرفت و میزان پیشرفت‌ها یا نحوه کار مورد بررسی قرار می‌گرفت./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار