علم‌الهدی: دیدگاه شهید رئیسی به مسائل، فقهی بود-راهبرد معاصر

علم‌الهدی: دیدگاه شهید رئیسی به مسائل، فقهی بود

همسر رئیس جمهور شهید در دیدار با جمعی از مسئولان بسیج اساتید گفت: دیدگاه شهید دکتر رئیسی به مسائل، دیدگاه فقهی بود و ایشان هم در بحث خدمت به مردم و هم در موضوع علاقه‌شان به مقام معظم رهبری نگرش فقهی داشتند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۲ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 15
کد خبر: ۲۴۵۴۸۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمدرضا مردانی با همراهی بهجت قاسمی همسر شهید شهریاری، معصومه مقیمی سرپرست مرکز تحقیقات راهبردی بانوان و خانواده سازمان بسیج اساتید کشور با جمیله علم‌الهدی استاد دانشگاه شهید بهشتی و همسر شهید جمهور در دانشگاه شهید بهشتی دیدار و گفتگو کرد. 

 مردانی پس از قرائت فاتحه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسی و شهدای خدمت عنوان کرد: امسال قرار بود در مراسم روز ملی بسیج اساتید مهمان رئیس محترم جمهور باشیم ولی مشیت الهی اینچنین رقم خورد. بدین منظور از شما استاد گرامی  دعوت می‌کنیم در مراسم روز ملی بسیج اساتید که 30 خرداد برگزار می‌شود  تشریف داشته باشید تا دقایقی با تبیین سرکارعالی از خدمات و مکتب و مشی و مقام شامخ شهید رئیسی با لسان و بیان شما بهره‌مند شویم.

وی در ادامه گفت: شعار امسال مراسم روز ملی بسیج اساتید «استاد بسیجی، حضور حماسی و حکمرانی علوی» است.

مردانی افزود: این مراسم با حضور حماسی 31 هزار نفری اساتید بسیجی و با سخنرانی فرمانده محترم کل سپاه و وزیر محترم علوم برگزار خواهد شد.

این استاد دانشگاه خطاب به همسر شهید رئیسی خاطرنشان کرد: بر خود فرض و وظیفه می‌دانیم افکار، اندیشه، مکتب و مشی و مقام شهید رئیسی را به عنوان یک معلم و یک استاد در دانشگاه و یک الگو معرفی کنیم تا به عنوان الگو مکتب ایشان را به جوانان هم بتوانیم منتقل کنیم.

جمیله علم الهدی ضمن تشکر از حضور و دیدار رئیس بسیج اساتید گفت: انتظاری که از اساتید بسیجی دارم این است که در تبیین این فرمایش مقام معظم رهبری پیرامون ویژگی‌های شهید رئیسی که «رئیسی جامع الاطراف» است تلاش کنند، چرا که این تصویر هنوز ایجاد نشده است.

وی افزود: دیدگاه شهید دکتر رئیسی به مسائل، دیدگاه فقهی بود و ایشان هم در بحث خدمت به مردم و هم در موضوع علاقه‌شان به مقام معظم رهبری نگرش فقهی داشتند. نگرش و دیدگاه ایشان مبنی بر فقه اسلامی بوده است. ایشان حقیقتا و عمیقا به ساختار جمهوری اسلامی اعتقاد داشتند و اجرای قانون مسئله ایشان بود که بابت همین موضوع هر چند زیر بار هزینه‌های سنگینی رفتند ولیکن اعتقاد قلبی عمیقی به اجرای قانون داشتند و همه چیز را از دید فقهی نگاه می کردند.

همسر شهید از دیگر ویژگی‌های شخصیتی شهید رئیسی را عشق عجیب به امام حسین (ع) و سفر اربعین عنوان کرد تا آنجا که در همه روضه خوانی‌هایی که دعوت می‌شدند تلاش می‌کردند حتی با وجود مشغله کاری حضور یابند./تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده