زاکانی: حفظ مختصات دولت شهید رییسی ضروری است-راهبرد معاصر
جزئیات و زمان برگزاری مراسم اربعین شهید جمهور و همراهانش قالیباف بعد از مناظره: مشارکت اقتدار ملی ما است جلیلی: نباید روستا را به یک جایی که فقیر و محروم است نگاه کنید پزشکیان: می‌خواهم اخلاق سیاسی را سرلوحه کار خود قرار دهم زاکانی : همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را انجام می‌دهیم مشارکت حداکثری در انتخابات ضامن امنیت و استقلال کشور است قالیباف: باید دقت کنیم که در نقشۀ دشمن حرکت نکنیم آخرین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری میراحمدی: وزارت کشور برای برگزاری انتخابات آمادگی کامل دارد رهبر انقلاب: مهمترین اثر مشارکت بالا که به آن اصرار داریم سرافرازی جمهوری اسلامی است بررسی شاخص‌های رئیس جمهور تراز در بیانیه گام دوم انقلاب سرلشکر باقری طرح ملی مقابله با ناقلین مهاجم زیستی را ابلاغ کرد زاکانی: حق مردم از خان‌ها و خانچه‌ها باید گرفته شود تبلیغات انتخابات ساعت ۸ صبح پنج‌شنبه به اتمام می‌رسد پورمحمدی: من موافق رییس جمهور نظامی هستم

زاکانی: حفظ مختصات دولت شهید رییسی ضروری است

زاکانی کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: شرایط امروز کشور شرایط خاصی است و دولت شهید رییسی مختصاتی داشت که حفظ آن امری ضروری است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۳ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 13
کد خبر: ۲۴۵۲۸۸

به گزارش راهبرد معاصر، علیرضا زاکانی پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳  در چهارمین روز تبلیغات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه «با مردم»، با تسلیت شهادت رییس‌جمهور و هیات همراه ادامه داد: از بعد از اصلاح قانون اساسی، شرایط متوازنی نداشتیم تا دولت شهید رییسی. این شهید با اخلاص، فداکاری، علم و دانش خود مسیری را دنبال کرد که نسبت دولت با اساس رهبری معظم انقلاب، مردم و نظام اسلامی و دوستان انقلاب و دشمنان ایران مشخص کرد. او برای خود خادمی را انتخاب کرد و در مسیر ایرانی آباد و پیشرفته از هیچ چیز دریغ نکرد.

 

زاکانی ادامه داد: در هر استانی که سفر می‌کرد به محروم‌ترین نقطه استان می‌رفت تا حال و روز مردم را ببیند. البته می‌شد که در اتاق بنشیند که نتیجه آن مشخص است. نتیجه جدایی مسوولان از مردم موجب درک نکردن تلخ و شیرین زندگی مردم می‌شود.

 

وی ادامه داد: رییسی نسبتش را با سایر قوا مشخص کرد. کسی از شهید رییسی اختلاف ندید. در آخرین جلسه دولت هم همین را اعلام کرد. سختی می‌کشید اما آن را در مسیر درست و به سمت انسجام سوق می‌داد. همه مردم می‌دانستند می‌وانند به رییسی اعتماد کنند و او را پشتیبانی و حامی خود بدانند. مردم غزه هم همین حالت را داشتند. مشایعت و حضور بی‌نظیر سران کشورهای خارجی و اظهار محبت آنان در ایران و در اقصی نقاط جهان نشان از جهت‌گیری‌های درست این شهید سعید داشت.

زاکانی تاکید کرد: دولتی که او تحویل گرفت و با دولتی که تحویل آیندگان می‌دهد،‌ دو چیز است. سه سال او برتر از هشت سال قبل و قبل‌تر از آن است و این حرف نادرستی نیست. شرایط آن ایام را یادمان بیاید و شرایط آن را در نظر بگیریم. شرایط امروز، شرایط بهبود یافته است. البته باید این راه را دنبال کرد و ابعاد تحول را بر مبنای پیشرفت و توسعه و علم مدیریت کرد تا ایران عزیز در مسیر رشد حرکت کند و در کنار آن گره از مشکلات مردم عزیز باز شود.

وی ادامه داد: هر فردی که خودش را در مقام انتخاب قرار داده باید حتما دقت کند که چه نکاتی را بیان می‌کند و چه وعده‌هایی می‌دهد و چه ایده‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌کند. این برنامه‌ها باید حتما با گذشته‌اش سازگار باشد مخصوصا اینکه شرایط کشور را بشناسد. امروز در معیشت و زندگی مردم گره‌هایی وجود دارد، چگونه می‌خواهد آنها را باز کند.

زاکانی خاطرنشان کرد: رییس‌جمهور آینده چگونه می‌خواهد در ابعاد مختلف آبادانی و توسعه را دنبال کند؟ باید منابع انجام کار را مشخص کند و اولویت‌ها را مشخص کند. از سوی دیگر باید شرایط کشور را به سمتی هدایت کند که مردم گام به گام در جریان قرار بگیرند. رییس‌جمهور آینده با خان‌ها و خان‌چه‌ها چه کار می‌خواهد بکند؟ آنان با تعارف و لبخند و خجالت در برابر آنان نمی‌تواند کشور را اداره کند.

وی ادامه داد: در اردیبهشت ۱۳۸۰ رهبری بیان کردند باید با نعره‌ها برخورد قاطع شود. باید تلاش مضاعف در جهت دولت رییسی، تحولات همه‌جانبه‌ای بر محور مردم و محورهای مشخص شده دنبال کنیم. مردم، باید محور تحولات کشور پس از ریختن رای‌های‌تان به صندوق‌های رای هستید.
زاکانی ادامه داد: فرهنگ برای بنده اولویت قطعی است اما اقتصاد امروز فوریت دارد. باید مشکلات کشور را حل کرد. این دو با یکدیگر هم‌سنخ است. رشد دانش در کنار حل مشکلات اقتصادی باید تحقق یابد. توجه به ابعاد موجود در جامعه و کشور از اهمیت زیادی برخوردار است. یکی از تجربیات ما این است که برای شکستن دیوان‌سالاری کشور با رجوع با قانون اساسی می‌توانیم حکومت ملی و استانی تشکیل دهیم و دولت ملی و پارلمان ملی تشکیل دهیم.

وی ادامه داد: ما با همکاری شهرداری تهران و دولت جناب رییسی با معتادان متجاهر در جای جای تهران مبارزه کردیم و امروز منطقه فرح‌زاد به تفرجگاه خوب برای خانواده‌ها تبدیل شده است.
زاکانی افزود: موضوع مسکن موضوعی حیاتی است. قبلا در دولت قبل این ایده بود که تهران را باید انقدر گران کرد تا مردم از شهر بروند تا بتوان ترافیک و آلودگی را حل کرد و این ایده را به دستورالعمل تبدیل کردند اما مردم به جای خروج از تهران به حاشیه‌های شهر رفتند و کل مردم ایران آسیب دیدند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما با دولت رییسی نشان دادیم که می‌شود مشکلات خانوادهها را حل کرد. می‌شود ۵۵ درصد درآمد خانوار را به مسکن تخصیص داد.

شهردار تهران ادامه داد: طی دو سال گذشته در حوزه دیون بانکی انجام دادیم . بانک‌ها ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از شهرداری طلبکار بودند و ما ۱۰ میلیارد تومان پرداخت کردیم تا حساب‌های شهرداری را قفل نکنند. برای مترو و کارهای عمرانی شهر پول گرفته شده بود اما کاری انجام نشده بود. ما با توسعه مترو ترافیک و آلودگی هوای تهران را کنترل کرده‌ایم. شهرداری خودش را پاسخگوی همه مسائل شهر تهران می‌داند.

وی ادامه داد: به رییسی یادآور شدم به مردم وعده ۴ میلیون مسکن دادیم و گرفتن وام برای آن مشکلات عدیده‌ای دارد.

وی گفت:  زلزله جان مردم تهران را به خطر می‌اندازد. می‌توان با تدبیر دولت این مشکل را حل کرد. با نوسازی و تغییر سرانه مردم خودشان شروع به ساختن و آبادانی مسکن و بافت‌های فرسوده را حل می‌کنند. نقدینگی سرگردان کشور هم به بخش مسکن سوق پیدا می‌کند. جهتش تولد با مشارکت مردم که نام امسال است نیز عملیاتی می‌شود.

زاکانی تصریح کرد: چرا نباید اینگونه نگاه کرد. جناب رییسی نیز سخنان بنده را مورد تایید و تاکید قرار داد. بنده سال قبل در شهرداری تهران سراق فرهنگیان و دانشگاهیان و حوزه فرهنگ و امنیت رفتم تا تهدیدات آنان را تبدیل به فرصت طلایی برای کشور کنیم. باید امکانات موجود را به سمت بهبود معیشت مردم سوق داد.

وی ادامه داد: دولت ۱۱ میلیارد دلار برای نهاده‌ها و ۲.۶ میلیارد دلار برای دارو و بهداشت یارانه می‌دهد اما نظام تخصیص اشکال دارد. سال گذشته یک میلیون تن برنج وارد کرد و ۶۰ هزار تن آن توسط دستگاه‌ها وارد شد اما بقیه آن توسط بخش خصوصی وارد شد. قیمت برنج دولتی حدود ۳۵ هزار تومان است اما قیمت بخش خصوصی تا دو برابر قیمت دولتی است. چرا؟ چون دلال‌ها و واسطه‌ها می‌خواهند سود کنند.

زاکانی ادامه داد: نمی‌شود مدیریت محلی را از مدیریت ملی جدا کرد. نمی‌شود شوراها و شهرداری‌ها را در یک مسیر قرار داد و مجلس و دولت را در مسیر دیگر هدایت کرد. قانون اساسی چنین چیزی پیش‌بینی نکرده است. دولت دارای تدبیر و سیاست‌های موثر و اثرگذار و مکمل و ناظر در جایگاه خودش قرار گیرد و اصل ۱۰۰ هم در جای خودش اجرا شود.

وی ادامه داد: آن‌چه امروز در میادین تره بار توزیع می‌شود بین ۳۰ تا ۷۰ درصد قیمتش کمتر از بازار آزاد است. میوه و ترباره و حبوبات و شکر و کالاهای اساسی نباید توسط واسطه‌ها قیمت‌گذاری شود. در شب عید گذشته به رییس‌جمهور وعده با ثبات کردن بازار کردم. خرید کردیم و ۵۰۰۰ تن میوه را ارزان‌تر از عید ۱۴۰۲ به مردم دادیم. تورم کمتر نشد اما قیمت‌ها را کاهش دادیم.

زاکانی ادامه داد: گران کردن قیمت‌ها توسط عده‌ای مایه مسرت و شادی نیست چون بخش دیگری از جامعه جلوی خانواده خود شرمنده می‌شوند.

وی تاکید کرد: کشور نیازمند تحول بزرگ است. مشکلات متعددی هست اما می‌شود آنها را پشت سر گذاشت.

زاکانی گفت: این‌ سخنان بنده بلند پروازی نیست. وقتی صحبت از برقی‌سازی می‌کردم عده‌ای می‌گفتند امکان ندارد یا وقتی صحبت از یوزانس می‌کردیم برخی از دوستان مسوول به صراحت به بنده گفتند اصلا نمی‌توانید این منابع را جذب کنید اما بنده این کار را کردم.

وی ادامه داد: ۱۰۰۰ دستگاه ماشین وارد پلاک‌گذاری و چرخه خدمت شده است، این عدد باید به ۵۵ هزار عدد افزایش یابد که تا پایان سال این کار انجام می‌شود. هر جا بر منابع ملی و مصالح اسلامی تاکید کردیم، موفق شدیم.

زاکانی ادامه داد: دولت باید از دانشگاه حمایت کند. هیچ راهی نداریم جز این کار. احترام به دانشگاه و حوزه و اساتید و طلاب باید مورد حمایت قرار گیرد. فساد باید به عنوان مانع از جلوی پا برداشت. هنر و زحمت کارگر باید در نظر گرفت هر چند عده‌ای بگویند نمی‌شود کار کرد.

وی ادامه داد: امیرکبیر با وجود مدت کمتر از سه سال کار برای ایران تا ابد اسمش ماندگار شد. او خودش را برای مردم عزیز ایران، وقف کرد. امروز بسیاری در کشور هستند که این میراث بزرگ را برای ما به جا گذاشتند. از نام ایثارگران و خدمت‌گزاران به سرآمدی شهید رییسی می‌توان طومار بزرگی ساخت. در حوزه سلامت و معیشت دنبال مسیری رفت که مردم در مقابل زن و بچه و صاحب‌خانه خجالت نکشند. در حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی نیز کارهایی کرد که جوانان و نیروی کار گرفتار کودک خیابانی، زباله‌گر و معتاد متجاهر نشد. ایجاد زمینه توسعه فضای سبز و درختکاری را می‌توان ایجاد کرد. طی ۳۳ ماه گذشته بیش از ۵۴۰۰ هکتار فضای سبز در داخل و خارج تهران ایجاد کردیم.

وی متذکر شد: وضع‌مان ناامید کننده نیست اما می‌توانیم امیدهای زیادی را به همت جوانان، نوجوانان، زنان، دختران، متخصصان شهرها و روستاها ایجاد کنیم. اقوام مثل گلهایی هستند که بوستان گل را تشکیل می‌دهند. امیدوارم به عنوان نوکر و خادم شما مسیر رییس‌جمهور شهید را دنبال کنم./ ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده