زاکانی: مبارزه با فساد را از گردن کلفت‌ترین ها شروع کرده‌ام-راهبرد معاصر
جزئیات و زمان برگزاری مراسم اربعین شهید جمهور و همراهانش قالیباف بعد از مناظره: مشارکت اقتدار ملی ما است جلیلی: نباید روستا را به یک جایی که فقیر و محروم است نگاه کنید پزشکیان: می‌خواهم اخلاق سیاسی را سرلوحه کار خود قرار دهم زاکانی : همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را انجام می‌دهیم مشارکت حداکثری در انتخابات ضامن امنیت و استقلال کشور است قالیباف: باید دقت کنیم که در نقشۀ دشمن حرکت نکنیم آخرین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری میراحمدی: وزارت کشور برای برگزاری انتخابات آمادگی کامل دارد رهبر انقلاب: مهمترین اثر مشارکت بالا که به آن اصرار داریم سرافرازی جمهوری اسلامی است بررسی شاخص‌های رئیس جمهور تراز در بیانیه گام دوم انقلاب سرلشکر باقری طرح ملی مقابله با ناقلین مهاجم زیستی را ابلاغ کرد زاکانی: حق مردم از خان‌ها و خانچه‌ها باید گرفته شود تبلیغات انتخابات ساعت ۸ صبح پنج‌شنبه به اتمام می‌رسد پورمحمدی: من موافق رییس جمهور نظامی هستم

زاکانی: مبارزه با فساد را از گردن کلفت‌ترین ها شروع کرده‌ام

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: بنده به غیر از سایر تجربیاتی که دارم، تجربه ۳۳ ماهه در مدیریت شهری تهران را پشت سر گذاشته‌ام و از گذشته تاکنون برای مبارزه با فساد از گردن کلفت‌ترین افراد شروع کرده‌ام.
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۴ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 13
کد خبر: ۲۴۵۲۸۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ علیرضا زاکانی در جمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم اظهار داشت: نظام سیاسی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی تغییر کرد و در جهت تحقق مردم سالاری دینی قدم برداشت و مردم نقش بسزایی در آن داشتند.

 

در هشت دولت، دچار افراط و تفریط‌های جدی بوده‌ایم

وی افزود: پس از اصلاح قانون اساسی، 9 دولت را در کشور تجربه کرده‌ایم که در هشت دولت، دچار افراط و تفریط‌های جدی بوده‌ایم و کار آیت‌الله رئیسی این بود که دولت را در مختصات اصلی خود از جمله تبعیت از دین، حرکت در مسیر اهداف انقلاب اسلامی، تبعیت از ولی و امام جامعه، خدمت به مردم، تلاش شبانه روزی و ... قرار داد.

 

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان این مطلب که آیت‌الله رئیسی اصلاح وضعیت کشور را به خوبی آغاز کرده بود، عنوان کرد: «جهت گیری درست کشور» و «صعود مؤلفه‌های اقتصادی فراتر از پیش بینی‌ها» میراث دولت شهید آیت‌الله رئیسی است و این میراث باید توسط رئیس جمهور بعدی ادامه پیدا کرده تا به سرانجام مطلوب برسد.

 

انتقاد از بی‌عرضگی برخی مسئولان در دولت‌های گذشته

شهردار فعلی تهران بیان کرد: نوسان نرخ ارز، نقدینگی، ناترازی بانک‌ها، قاچاق، فساد اقتصادی و ... از جمله مشکلاتی است که امروز همچنان در کشور وجود داشته و فعالیت‌هایی که آیت‌الله رئیسی برای حل آن آغاز کرده، باید ادامه پیدا کند.

 

زاکانی گفت:امروز کشور دارایی‌ها و داشته‌های بسیاری دارد که می‌توان از ظرفیت آن بهره برد و «امکان کار»، «ایده کار» و «مسیرهای مناسب برای انجام کار» در کشور وجود دارد.

 

وی تصریح کرد: تحریم سبب مشکلات خواهد شد؛ اما بالاتر از تحریم، بی‌عرضگی برخی مسئولان در دولت‌های گذشته بوده که مشکلات بسیاری را برای کشور ایجاد کرده است.

 

مبارزه با فساد از گردن کلفت‌ترین افراد شروع کرده‌ام

این کاندیدای ریاست جمهوری گفت: اگر می‌خواهیم کشور به سامان برسد، «منیت»ها باید کنار رفته و همه مسئولین «ما»شوند و به فکر خدمت به مردم باشند.

 

شهردار فعلی تهران بیان کرد: «دانش»، «سلامت» و «کارآیی» سه عنصر کلیدی برای مسئولان است که اگر این سه ویژگی در مسئول باشد، کشور دچار جهش خواهد شد.

 

زاکانی با تأکید بر اینکه کارنامه یک کاندیدا بسیار مهم است، اظهار داشت: تمام نامزدهای ریاست جمهوری باید عملکرد گذشته خود را بپذیرند و همه ما در مشکلات موجود کشور دخیلیم و باید نقش خود را بپذیریم و در برابر وعده هایی که به مردم برای آینده می دهیم، مسئولیم.

 

وی خاطرنشان کرد: بنده به غیر از سایر تجربیاتی که دارم، تجربه 33 ماهه در مدیریت شهری تهران را پشت سر گذاشته‌ام و از گذشته تاکنون برای مبارزه با فساد از گردن کلفت‌ترین افراد شروع کرده‌ام.

 

درآمدهای شهرداری تهران در 100 سال اخیر بی نظیر است

این کاندیدای ریاست جمهوری عنوان کرد: پس از حضور در شهرداری تهران با کمبود بودجه مواجه بوده ایم؛ اما با انضباط مالی که در شهرداری ایجاد کردیم، امروز درآمدهای شهرداری تهران در 100 سال اخیر بی نظیر است.

 

شهردار فعلی تهران بیان کرد: امروز در شهر تهران قریب به 700 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در حال ساخت است و ظرف سه سال، کل ناوگان ما دو برابر شده و 55 هزار تاکسی برقی و سه هزار اتوبوس برقی برای شهر تهران تهیه شده است.

 

زاکانی اظهار داشت: امروز تهران معتاد متجاهر ندارد و 25 هزار مکان برای این افراد ساخته شده است و پیگیر تمام مسائل درمانی آنان نیز هستیم.

 

کشور مشکل دارد؛ اما اضطرار ندارد

وی اظهار داشت: کشور مشکل دارد؛ اما اضطرار ندارد و با تدبیر، اراده و مواجهه درست با موانع می توان مشکلات را حل کرد.

این کاندیدای ریاست جمهوری افزود: رقیب ما در این انتخابات، مفسدین اقتصادی، تورم و فقر است و با رقبای خود رفاقت داریم.

 

به خواست خودم‌ نمایندگی مردم قم را ترک نکردم

شهردار فعلی تهران به وضعیت بورس اشاره و بیان کرد: دولت باید نگهبان و صیانت کننده از بورس باشد؛ نه اینکه خود دولت در بورس ورود داشته باشد و تعیین تکلیف کند.

 

زاکانی افزود: بزرگترین کار آیت‌الله رئیسی، عملیاتی سازی حرف‌هایی است که دیگران می‌زدند؛ اما عمل نمی‌کردند و ایشان توانست این سخنان را عملیاتی نماید و ما باید از این ظرفیت‌های به وجود آمده برای کشور استفاده نماییم.

 

وی بیان کرد: ترک قم برای حضور در شهرداری تهران برای اعلام نیازی بود که به بنده اعلام شد و به خواست خودم، نمایندگی مردم قم را ترک نکردم.

 

حق قمار با داشته‌های انقلاب را نداریم

این کاندیدای ریاست جمهوری گفت: ما حق قمار با داشته‌های انقلاب را نداریم و این کار حرام است و کسی که بیشترین اقبال را دارد، باید در روزهای پایانی انتخابات بماند و بقیه کنار بکشند؛ البته تلاش می‌کنم آن یک نفر آخر، خودم باشم؛ اما کسی که عقب ماند، باید به نفع نفر جلویی کنار برود.

 

شهردار فعلی تهران با اشاره به اینکه دل مردم دست خداست و صادقانه با مردم سخن می‌گویم، بیان کرد: کسی حق ندارد با سرمایه‌های انقلاب بازیگری کند و امید داریم که مسیر سید شهید در کشور ادامه پیدا کند.

 

زاکانی تصریح کرد: در حکومت دینی همه باید دریافت عادلانه داشته باشند و نباید تفاوتی میان سرانه دانشجو با طلبه یا دانشگاه با حوزه باشد؛ چون تفاوتی باهم ندارند و باید به همه خدمات داد و حمایت کرد.

 

خود را محتاج حوزه و دانشگاه می‌دانم

وی افزود: بنده خود را محتاج حوزه و دانشگاه می‌دانم و موضوعاتی برای کشور وجود دارد که اختصاصی حوزه است و حوزه باید کمک حال دولت و کشور باشد.

 

این کاندیدای ریاست جمهوری تصریح کرد: مهمترین بخش دولت، آموزش و پرورش دولت است؛ نه وزارت نفت و باید برای مسئله آموزش و پرورش تلاش‌های زیادی کرد و شایستگان را در رأس امور قرار داد.

 

شهردار فعلی تهران بیان کرد: مطابق با نظر رهبر معظم انقلاب، نقد رویکرد و عملکرد نامزدها ایرادی ندارد؛ اما هجمه به شخصیت نامزدهای ریاست جمهوری اشتباه است و حق لجن پراکنی نداریم و این کار، غلط است.

 

فرزند من در خارج نیست

زاکانی اظهار کرد: فرزند بنده در خارج از کشور در رشته‌ای تحصیل کرده که این رشته در داخل ایران نبوده و پس از فارغ التحصیلی به ایران برگشته و در حال فعالیت برای همین کشور است.

 

وی با اشاره به اینکه موضوع جمعیت برای کشور یک مسئله حیاتی است، خاطرنشان کرد: جمعیت و فرزندآوری، اصلی است که باید زمینه آن را فراهم نمود و قانون جمعیت باید به صورت کامل اجرا شود./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده