یک‌سوم مردم جهان برند‌های تجاری اسرائیل را تحریم می‌کنند-راهبرد معاصر
ادعای نتانیاهو: به ایران می‌گوییم که هر کس ما را هدف قرار دهد، ما نیز او را هدف قرار خواهیم داد/ چالش‌های بزرگی پیش رو داریم گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و لبنان انفجار‌های شدید در شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف رام‌الله و قدس اشغالی وزارت امور خارجه: جنایات رژیم صهیونیستی بی‌کیفر نخواهد ماند نخست‌وزیر لبنان: با همکاری مردم، با اسرائیل مقابله خواهیم کرد دفاع تمام عیار بایدن از ترور سید حسن نصرالله نجباء: حزب‌الله می‌تواند جنگ را مدیریت کند؛ حتی فراتر از لبنان نتانیاهو برای شرکت در یک نشست امنیتی راهی تل‌آویو شد واکنش انصارالله به شهادت نصرالله | ۳ روز عزای عمومی در یمن واکنش روسیه به ترور سید حسن نصرالله رئیس دفتر سید حسن نصرالله به شهادت رسید + عکس نخست وزیر روسیه به تهران سفر می‌کند تحریم‌های جدید نفتی آمریکا بر ونزوئلا در راه است اعلام سه روز عزای عمومی در سوریه به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله برپایی تجمعات در اسرائیل ممنوع شد

یک‌سوم مردم جهان برند‌های تجاری اسرائیل را تحریم می‌کنند

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد از هر سه نفر در جهان یک نفر به دلیل جنگ غزه برند‌های تجاری حامی رژیم صهیونیستی را تحریم می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۰۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 23
کد خبر: ۲۴۶۶۱۱

به گزارش راهبرد معاصر، نظرسنجی اخیر trust barometer نشان می‌دهد از هر سه نفر، بیش از یک نفر برند‌هایی را که به عنوان حامی یکی از اطراف درگیر در جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه شناخته می‌شود، تحریم می‌کند. کشور‌های نفت‌خیز خلیج فارس و کشور‌های بزرگ با اکثریت مسلمان پیشتاز هستند.  در این نظرسنجی از ۱۵۰۰۰ مصرف کننده در ۱۵ کشور از جمله فرانسه، عربستان سعودی، بریتانیا و ایالات متحده نظرسنجی شد.

 

 عربستان سعودی با ۷۱ درصد بیشترین تعداد پاسخ‌دهندگان را به خود اختصاص داد و گفت که آنها برند‌ها را به دلیل حمایت درک شده از یک طرف تحریم می‌کنند. یک نظرسنجی که در ماه دسامبر توسط موسسه واشنگتن برای امور خاور نزدیک یک اندیشکده حامی رژیم صهیونیستی انجام شد، نشان داد که ۹۶ درصد از شهروندان سعودی معتقدند کشور‌های عربی باید روابط خود را با رژیم صهیونیستی در پاسخ به جنگ غزه قطع کنند.

 

 در امارات متحده عربی، ۵۷ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که برند‌ها را به دلیل جنگ تحریم می‌کنند. در اندونزی، بزرگترین کشور با اکثریت مسلمان جهان، بیش از یک نفر از هر دو نفر نیز اعلام کردند که برند‌ها را تحریم می‌کنند.

 

 تعداد پاسخ دهندگان از کشور‌های عربی و مسلمان که محصولات را به دلیل جنگ غزه تحریم می‌کنند، به طور قابل توجهی بیشتر از میانگین جهانی ۳۷ درصد است که کمی بیشتر از یک نفر از هر سه پاسخ‌دهنده است.

 

 میدل‌ایست‌آی گزارش داده است که مصرف‌کنندگان در عمان، یک شریک کلیدی غربی، کالا‌های غربی را به دلیل حمایت آمریکا و متحدانش از رژیم صهیونیستی تحریم کرده‌اند. آنها از نوشیدنی‌هایی مانند Mountain Dew به Kinsa، یک برند نوشیدنی سعودی، روی آورده‌اند. در پاکستان، برند‌های محلی شروع به تولید محصولات محلی کرده‌اند تا جایگزین نوشابه.‌ها و لوازم آرایشی غربی شوند. 

 

 این نظرسنجی همچنین حاکی از افزایش ناسیونالیسم مصرف‌کننده در کشور‌های حاشیه خلیج فارس است. تعداد پاسخ دهندگان در عربستان سعودی و امارات متحده عربی که گفتند برند‌های تولید کشورشان را نسبت به خارجی‌ها ترجیح می‌دهند به ترتیب ۱۳ و ۱۰ امتیاز افزایش یافت./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار