یک‌سوم مردم جهان برند‌های تجاری اسرائیل را تحریم می‌کنند-راهبرد معاصر
الجولانی: گروه‌های نظامی در نهاد واحدی ادغام خواهند شد دیدار سفیر چین در ایران با علی لاریجانی بازگشایی سفارت قطر در دمشق پس از ۱۳ سال توضیحات عراقچی در خصوص بازدید از برخی اماکن تاریخی-مذهبی در قاهره آمریکا جایزه ۱۰ میلیون دلاری بر سر الجولانی را لغو کرد فایننشال تایمز: ترامپ به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد جزئیات دیدار الجولانی با هیئت آمریکایی در دمشق هشدار وزیر خارجه عراق: داعش در حال سازماندهی مجدد خود است وزارت خارجه آمریکا زندان قزل حصار و ۴ نهاد مرتبط با تجارت نفت ایران را تحریم کرد گروه‌های مسلح تحریرالشام وارد مرز‌های رقه شدند حمله به کنسولگری اسرائیل در نیویورک تحریم‌های جدید آمریکا علیه ناوگان دریایی پنهان ایران پزشکیان در دیدار اردوغان: کمترین خدشه به تمامیت سرزمینی سوریه، به هیچ وجه قابل قبول نیست دیدار پزشکیان با نخست‌وزیر پاکستان/ دعوت شهباز شریف از رئیس‌جمهور برای سفر به پاکستان ۱۹۰۵ نظامی سوری از عراق به کشورشان تحویل داده شدند

یک‌سوم مردم جهان برند‌های تجاری اسرائیل را تحریم می‌کنند

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد از هر سه نفر در جهان یک نفر به دلیل جنگ غزه برند‌های تجاری حامی رژیم صهیونیستی را تحریم می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۰۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 23
کد خبر: ۲۴۶۶۱۱

به گزارش راهبرد معاصر، نظرسنجی اخیر trust barometer نشان می‌دهد از هر سه نفر، بیش از یک نفر برند‌هایی را که به عنوان حامی یکی از اطراف درگیر در جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه شناخته می‌شود، تحریم می‌کند. کشور‌های نفت‌خیز خلیج فارس و کشور‌های بزرگ با اکثریت مسلمان پیشتاز هستند.  در این نظرسنجی از ۱۵۰۰۰ مصرف کننده در ۱۵ کشور از جمله فرانسه، عربستان سعودی، بریتانیا و ایالات متحده نظرسنجی شد.

 

 عربستان سعودی با ۷۱ درصد بیشترین تعداد پاسخ‌دهندگان را به خود اختصاص داد و گفت که آنها برند‌ها را به دلیل حمایت درک شده از یک طرف تحریم می‌کنند. یک نظرسنجی که در ماه دسامبر توسط موسسه واشنگتن برای امور خاور نزدیک یک اندیشکده حامی رژیم صهیونیستی انجام شد، نشان داد که ۹۶ درصد از شهروندان سعودی معتقدند کشور‌های عربی باید روابط خود را با رژیم صهیونیستی در پاسخ به جنگ غزه قطع کنند.

 

 در امارات متحده عربی، ۵۷ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که برند‌ها را به دلیل جنگ تحریم می‌کنند. در اندونزی، بزرگترین کشور با اکثریت مسلمان جهان، بیش از یک نفر از هر دو نفر نیز اعلام کردند که برند‌ها را تحریم می‌کنند.

 

 تعداد پاسخ دهندگان از کشور‌های عربی و مسلمان که محصولات را به دلیل جنگ غزه تحریم می‌کنند، به طور قابل توجهی بیشتر از میانگین جهانی ۳۷ درصد است که کمی بیشتر از یک نفر از هر سه پاسخ‌دهنده است.

 

 میدل‌ایست‌آی گزارش داده است که مصرف‌کنندگان در عمان، یک شریک کلیدی غربی، کالا‌های غربی را به دلیل حمایت آمریکا و متحدانش از رژیم صهیونیستی تحریم کرده‌اند. آنها از نوشیدنی‌هایی مانند Mountain Dew به Kinsa، یک برند نوشیدنی سعودی، روی آورده‌اند. در پاکستان، برند‌های محلی شروع به تولید محصولات محلی کرده‌اند تا جایگزین نوشابه.‌ها و لوازم آرایشی غربی شوند. 

 

 این نظرسنجی همچنین حاکی از افزایش ناسیونالیسم مصرف‌کننده در کشور‌های حاشیه خلیج فارس است. تعداد پاسخ دهندگان در عربستان سعودی و امارات متحده عربی که گفتند برند‌های تولید کشورشان را نسبت به خارجی‌ها ترجیح می‌دهند به ترتیب ۱۳ و ۱۰ امتیاز افزایش یافت./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده