یک پایانه جدید در تهران افتتاح شد-راهبرد معاصر

یک پایانه جدید در تهران افتتاح شد

پایانه جدید شرق پس از حدود ۶ سال بلاتکلیفی، از تیر ماه سال گذشته مورد توجه مدیریت شهری پایتخت قرار گرفت و مقرر شد در سه فاز عملیاتی، مراحل بهره‌برداری تدریجی از آن محقق شود.
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۶ - ۱۰ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 30
کد خبر: ۲۴۷۷۲۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ علیرضا زاکانی روز یکشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو و اتمام مرحله نخست پردیس مسافری شرق تهران در قالب یکصد و سی‌امین پویش امید و افتخار اظهار کرد: همچنین برای پایانه‌های جنوب و غرب نیز طراحی انجام شده که به خارج از تهران منتقل شود و در شهر تهران فقط چند پایانه موقت خواهیم داشت که مسافر را از آنجا به سمت پایانه‌های اصلی منتقل کند و دیگر دپو و انباری از اتوبوس نداریم که آلودگی و مشکل برای شهر ایجاد کند.

وی اظهار کرد: کار امروز یک طلیعه و آغاز برای پروژه پایانه شرق است و در ۱۷ هزار متر مربع مساحت آن، کار‌های خاصی مانند ایجاد مجمتع تفریحی، هتل و استفاده از ظرفیت سرخه حصار انجام می‌شود. اساس این کار از ۲.۵ ماه دیگر آغاز و انتقال مجموعه فعلی پایانه شرق انجام خواهد شد. همچنین سیستم نوینی برای خدمت به مسافران بر آن حاکم می‌شود.

شهردار تهران گفت: در دوره پیشین مدیریت شهری می‌گفتند امکان ندارد پایانه جدید شرق را بر اساس طراحی اولیه آن اجرا کرد و پروژه رها شده بود، اما این دستاورد‌ها یکی از پس از دیگری در این دوره به نتیجه می‌رسد.

زاکانی افزود: این پروژه فاخر که از گذشته شروع شده و مدت‌ها مسکوت مانده بود، پس از سالیان سال در این دوره دوباره آماده شد. امروز مرحله نخست آن افتتاح می‌شود این پروژه از جمله پروژه‌هایی است که در دوره قبل به آن بی‌توجهی شد.

وی افزود: در جریان بازدید از پروژه یادگار امام در اطراف پادگان جی و اتصال آن به بروجردی و آزادگان که یک مجموعه معادل پروژه امام علی (ع) در غرب تهران ایجاد می‌کند، توضیح داده شد که در دوره قبل مدیریت شهری، چگونه در دوربرگردان این پروژه پل‌ها را زیر خاک کرده بود و می‌گفتند امکان ندارد آن را ادامه داد.

وی تصریح کرد: درباره پایانه جدید شرق نیز شورای شهر پنجم تهران اذعان داشتند که امکان ندارد آن را بر اساس طراحی اولیه آن استفاده کرد، اما این دستاورد‌ها یکی از پس از دیگری در این دوره به نتیجه می‌رسد.

شهردار تهران اضافه کرد: پروژه پایانه شرق در سال ۹۶ حدود ۹۲ درصد پیشرفت داشت و پس از آن به دلیل بی‌توجهی به ۸۲ درصد پیشرفت رسید و با تغییر طراحی آن در این دوره، پیشرفت طرح به ۶۰ درصد رسید و در این دوره حدود ۴۰ درصد این پروژه پیشرفت داشت. ظرف یک سال آینده توسعه بال شرقی خط ۲ مترو به طول چهار کیلومتر انجام می‌شود و در کنار آن خط ال. آر. تی به عنوان تراموای سبک شهری را خواهیم داشت که اکنون در چین برای انتخاب نوع آن، مذاکره در حال انجام است و انتهای این خط به عنوان مرکزیت دپو و استقرار این الگوی حمل و نقلی خواهد بود. همچنین مجموعه شهروند نیز در حال تجهیز و راه‌اندازی در این فضا است.

وی یادآور شد: علاوه بر این مجموعه تفریحی و گردشگری در جنوب این مجموعه طراحی شده که مشرف به سرخه حصار است که جمع این ویژگی‌ها یک ویژگی انحصاری برای این پروژه ایجاد می‌کند.

انتقال بارانداز‌های تهران و پایانه‌های مسافربری به خارج از شهر

زاکانی اظهار کرد: ما برای تهران طراحی داریم و کار بی‌دلیل نمی‌کنیم. شهر را به حال خودش رها نکردیم و به زودی چشم مردم تهران به ده‌ها هزار اتوبوس و تاکسی که عمده آن برقی است روشن می‌شود.

وی یادآور شد: یکی از طراحی‌ها برای تهران انتقال بارانداز‌های تهران و پایانه‌های مسافربری به خارج از شهر است. چند منطقه ما تحت تاثیر میراث نادرست بارانداز‌ها قرار گرفته و انتقال این بارانداز‌ها را خواهیم داشت و برای آن ۶۰۰ هکتار فضا مشخص شده تا از طریق آن پرونده باراندازه‌ها در مناطق۱۲ و ۱۶ بسته شود تا این مناطق از این آسیب مصون شوند. / عصر ایران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار