۱۰۳ هزار مسکن فرسوده نو شد-راهبرد معاصر
بیش از ۱۳ هزار سکه طلا به فروش رسید واگذاری مسکن با امکانات کامل به خانواده جانباختگان معدن طبس ایران در جزیره ابوموسی مسکن می‌سازد یارانه دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد متقاضیان خرید خودرو‌های وارداتی بخوانند | اعلام قیمت قطعی فروش ۱۱ خودرو وارداتی و زمان ثبت نام + جدول فروش ۲۰۰ کیلو طلا در حراج امروز | زمان حراج بعدی اعلام شد یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳ چقدر است؟ این ۳ کشور بیشترین ملک را در ترکیه خریدند تاریخ واریز مبلغ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در مهر ماه 1403مشخص شد ناترازی مسکن به ۷ میلیون واحد رسید قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۷ مهرماه ۱۴۰۳/ سقف مقاومتی سکه شکست تصمیم نهایی دولت درباره تغییر نرخ سود بانکی اعلام شد | کاهش نرخ سود بانکی قیمت گوشت قرمز امروز ۲۷ مهر ۱۴۰۳ | ماهیچه گوسفندی در مرز میلیونی شدن صعود دلار نیما در مبادله طلا و ارز ایران | نرخ امروز: ۴۸ هزار و ۴۰۵ تومان قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز در بازار امروز ۱۴۰۳/۰۷/۲۶

۱۰۳ هزار مسکن فرسوده نو شد

رئیس سازمان بازآفرینی شهری گفت: از ۲۹۰ هزار پروانه صادرشده برای بافت فرسوده، ۱۰۳ هزار مسکن نوسازی و به بازار مسکن عرضه شد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۱۲ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 02
کد خبر: ۲۴۷۹۵۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم صبح امروز در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.


در ابتدای این نشست، محمد آیینی، رییس سازمان بازآفرینی شهری اظهار داشت: میزان صدور پروانه در بافت فرسوده طی سال ۱۴۰۲ شکسته شد و نسبت به دولت قبل ۱۰۰ درصد رشد کرد.


آیینی با اشاره به افتتاح ۱۰۳ هزار مسکن در بافت فرسوده گفت: در مجموع ۱۰۰ هزار مسکن فرسوده تخریب و نوسازی شده است.


وی افزود: سهم ساخت و ساز در بافت فرسوده در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۵درصد رشد کرد.


آیینی گفت: بیش از ۲۰۰ کیلومتر از معابر خاکی محلات کمتر برخوردار در ۴۸۸ شهر آسفالت شده است.


در ادامه این نشست، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در گذشته عقب‌ماندگی جدی در حوزه وزارت راه داریم و در دولت سیزدهم ۵ میلیون خانواده واجد شرایط فاقد مسکن در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نامه کردند.


وی افزود: در دولت قبل برای ۱۰۰ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن زمین نداشتند.


مالکی گفت: ۴۸ هزار هکتار زمین در نهضت ملی مسکن در بافت شهری برای نهضت ملی مسکن تامین شد.


مالکی گفت: در این مدت ۷۲۰۰ هکتار از اراضی دولتی مورد تعرض زمین‌خواران قرار گرفت که با هوشیاری بخش‌های حفاظتی ۶۹۰۰ هکتار از آن به دولت بازگردانده شد و مابقی در طی مراحل قضایی است.


وی افزود: ۳۵۰۰ هکتار از اراضی که در اختیار نهادها و مردم برای ساخت قرار گرفته بود و در مدت تعیین شده ساخت و سازی روی آن انجام نشده باز پس گرفته شد.


مالکی با اشاره به تامین ۱۵۳ هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن گفت: پروژه‌های طرح اقدام ملی که در دولت قبل شروع شده بود بر اساس گزارش دیوان محاسبات ۷ درصد پیشرفت داشت.


این مقام مسئول گفت: ماهیت سازمان ملی زمین و مسکن مولد سازی است و در این مدت ۱۵۷۰ پروژه تامین شده است و برنامه مولدسازی ما در سال جاری ۹۸ هزار میلیارد تومان بود و سال گذشته ۳۵ هزار میلیارد تومان از منابع سازمان ملی زمین و مسکن مولد شد.


مالکی تاکید کرد: از ۶۰ شهرک در دست ساخت، ۱۹ شهرک در دست طراحی و ۱۱ شهرک در استان‌های قم، یزد، البرز، آذربایجان شرقی، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، کهگیلویه و بویراحمد، مازندران و استان‌های دیگر در دست اجراست.


وی افزود: سیاست قطعی دولت سیزدهم توسعه شهرها و افقی‌سازی بود که این سیاست در برنامه هفتم هم دنبال می‌شود.


معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر آخرین وضعیت شهرهای جدید مستقر در ۴ استان نوار ساحلی جنوب کشور گفت: این سوال مختص شرکت عمران شهرهای جدید است و متولی این بحث آنجاست.


در ادامه نشست، سعید غفوری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: تا کنون ۵ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن افتتاح شده است.


این مقام مسئول گفت: بیش از ۸ هزار مسکن و ۳۳۳ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید تامین اراضی نهضت ملی مسکن انجام شد.


وی افزود: ۲۸۱ طرح در ۳۳ ماه گذشته افتتاح خدمات روبنایی در شهرهای جدید به ثبت رسیده است.


غفوری گفت: ۳۵۱پروژه دیگر خدمات روبنایی در دستور کار قرار گرفته است. از طرفی افتتاح متروی پرند و قطار حومه‌ای گلشهر به شهر جدید مهستان در دستور کار قرار گرفت.


معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۷ شهر جدید در سواحل جنوبی کشور شناسایی شده است که دروازه‌های توسعه اقتصاد ایران خواهند شد./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده